Toon posts:

Windows start pas na 5 minuten op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje het volgende probleem;
Als ik mijn pc aanzet begint het balkje van Windows xp x64 tijdens het opstarten niet te lopen. Als ik mijn pc uit een aanzet en ik druk op start Windows normal in het opstartmenu dat ik dan krijg start Windows wel op. (wacht ik 30 seconde zodat hij automatisch verder gaat, werkt dit ook niet...)

Nu heb ik vandaag repair Windows gedraaid (via de winXPx64 cd) en nu doet zich het volgende voor:
Het opstartscherm met het balkje van winXP komt pas na meer dan 5 minuten een zwart scherm te hebben gehad! Het balkje loopt nu wel en windows start dus op, na 5 minuten!
Voor de rest merk ik in Windows zelf niks bijzonders, weet iemand waardoor het komt dat het opstarten nu zolang duurt?

Specs;
Corsair 2x512MB PC3200 (geheugen)
Asus A-45GA 450W (voeding)
WD 2500KS (HDD)
Maxtor 160GB IDE (HDD2)
MD Athlon 64 X2 3800+ BOXED *Manchester-Core* (Socket 939) (CPU)
XFX Nvidia 6800XT XxX 256MB DDR SDRAM (PCI-E) (Videokaart)
MSI K8N SLI-FI (Mobo)
Pioneer DVD brander

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 17:41 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk tobo en muis heb je? Zitten ze op de USB aangesloten? Ik heb namelijk met mijn tobo dat als ik die via USB aansluit ik op een toets MOET drukken voordat Windows gaat laden anders blijft het scherm zwart en doet hij niets. Zeg ik bij het scherm dat jij hebt ook niets, idem, druk ik op een toets, niets aan de hand. Sluit je tobo eens aan via het koppelstukje aan de PS/2 aansluiting.

Wat heb je bij de repair precies uit laten voeren? Als hij je Windows opnieuw erop heeft gezet, kan er het een en ander fout gaan en het ziet er naar uit dat dit is gebeurt. Als je nog terug kan naar de situatie van voor je repair, doe dat dan. Kan het niet, dan weet ik maar 1 oplossing en dat is opnieuw beginnen. Beetje grof, maar het systeem is wel weer direct schoon en snel :).

Commandline FTW

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat er ergens een driver zit die dwars ligt, en tijdens het opstarten lastig doet, wellicht ergens op wacht, en uiteindelijk zichzelf de nek omdraait en Windows laat doorstarten. Heb je recentelijk nieuwe drivers geinstalleerd? Of programma's die virtuele drivers installeren zoals VMWare of Daemontools of iets dergelijks?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou een driver werkelijk een probleem kunnen zijn voordat Windows gaat laden? Dus vlak na POST. Ik denk niet dat dat het probleem is. Voor de repair hing hij op input van de user, keyboard neem ik aan omdat bij het 'F8 scherm' enter rammen genoeg was voor de doorstart. Na de repair is het allemaal in de soep gelopen.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft Windows er inderdaad opnieuw opgezet...
Ik gebruik trouwens Daemon Tools. Zal zo eens proberen de muis en het toetsenbord via ps/2 aan te sluiten en ander is formatteren inderdaad de beste optie...

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Misschien zou bootvis van Microsoft kunnen helpen; ik weet niet op welk moment hij begint te registreren wat er allemaal geladen wordt, maar het is het proberen waard. Als er een driver dwars ligt, zul je dat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Bootvis geeft aan na het restarten; specified file is invalid...

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Het is al een tijdje geleden dat ik bootvis gebruikt heb, maar volgens mij kun je via de help file kijken hoe het moet. Aan de andere kant zou het kunnen dat het alleen voor 32 bit is.

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:53:
Welk tobo en muis heb je? Zitten ze op de USB aangesloten? Ik heb namelijk met mijn tobo dat als ik die via USB aansluit ik op een toets MOET drukken voordat Windows gaat laden anders blijft het scherm zwart en doet hij niets. Zeg ik bij het scherm dat jij hebt ook niets, idem, druk ik op een toets, niets aan de hand. Sluit je tobo eens aan via het koppelstukje aan de PS/2 aansluiting.

Wat heb je bij de repair precies uit laten voeren? Als hij je Windows opnieuw erop heeft gezet, kan er het een en ander fout gaan en het ziet er naar uit dat dit is gebeurt. Als je nog terug kan naar de situatie van voor je repair, doe dat dan. Kan het niet, dan weet ik maar 1 oplossing en dat is opnieuw beginnen. Beetje grof, maar het systeem is wel weer direct schoon en snel :).
Heel erg badankt! _/-\o_
Had nooit gedacht dat het hierdoor zou komen maar ik had de muis en het toetsenbord idd via USB aangesloten, nu heb ik de muis via ps/2 aangesloten en is het probleem verholpen! Nogmaals bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Edit; alles werkt nu...

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 12:22 ]

Pagina: 1