Wat is redelijk om te vragen qua videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 00:00

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Beste medetweakerts,

dit topic zet ik hier neer omdat ik nog niet in Stuffis Generalis kan (weet dat deze bestaat omdat een vriend van mij er al wel in kan - geen hax) en omdat ik voor de rest geen goed subforum hiervoor zie.

Sinds een poosje is mijn X1900XT kapot en een leenvideokaart kan niet verstrekt worden door de webshop waar ik mijn videokaart RMA heb gestuurd. Er is al een paar keer beloofd dat mijn videokaart binnen een bepaalde tijd gemaakt zou worden, en maandag zit ik in week 8 van de RMA periode, sinds ze mijn videokaart ontvangen hebben. Dit komt niet zo zeer door de webshop zelf (Heb ik altijd uitsluitend positieve ervaringen mee gehad) maar door Asus, waar mijn videokaart heen moest ter reparatie.

Ik heb ze de eerste 5 weken niet gevraagd een nieuwe videokaart op te sturen, immers was de RMA periode gewoon in werking en moest ik even wachten. In week 6 heb ik gebeld en uitgelegd dat ik de webshop niet verantwoordelijk wilde stellen voor het lange wachten, en dus geen nieuwe kaart wilde omdat het zo lang duurde, maar heb wel gevraagd of ze Asus konden bellen en er druk achter konden zetten.

Vorige week was week 6, waarin ik een mailtje kreeg dat mijn videokaart uiterlijk vandeweek binnen zou komen. Inmiddels is deze week om en heb ik na navragen enkel een mailtje gehad dat volgende week contact op genomen wordt met Asus om te vragen waar mijn kaart blijft...

Ik heb inmiddels gemaild dat ik nu een nieuwe videokaart wil omdat het _totaal_ niet opschiet,
maar welke is redelijk om te vragen?

Degene die ik gestuurd heb is een Asus X1900XT 512MB, kostte 370 euro.
Ik dacht zelf aan een
8800GTS 320MB, kost 280 euro of een
X1950XTX 512MB, kost 350 euro atm.

Mvg,

Species

Verwijderd

het is aan asus om te beslissen als ze de kaart gaan repareren of als je je geld terug krijgt, je kan dus nu niet gaan zeggen van doe mij die maar want mijn kaart kostte toen ik hem kocht ook zoveel, ik denk dus dat je moet wachten wat er uit je rma komt

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Nou ehh, dat van die nieuwe videokaart kan je wel vergeten hoor.

Op gebied van RMA is Asus idd niet de snelste trouwens. Heb zelf ooit meer dan 2 maanden moeten wachten op een refurbished moederbord. Dat is wat jij waarschijnlijk ook krijgt, een refurbished videokaart van hetzelfde type.

Waarschijnlijk krijg je binnen een week of 2 wel een mededeling dat ie dr is. Een nieuwe vragen kan je wel doen, maar je kan het evengoed niet doen, want de krijg je toch niet. Vragen kost niks natuurlijk, maar dan weet je al wel wat je kan verwachten. :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Uiteindelijk is het aan de webshop om te reageren op je verzoek om een verse kaart. Als ze daar al op ingaan, zullen ze wel een voorstel doen voor een bepaald type. Als je (al dan teniet met bijbetaling) wat anders wilt, kan je dat tegen die tijd beter aangeven, lijkt me zo.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:38:
Degene die ik gestuurd heb is een Asus X1900XT 512MB, kostte 370 euro.
Ik dacht zelf aan een
8800GTS 320MB, kost 280 euro of een
X1950XTX 512MB, kost 350 euro atm.
Je moet niet uitgaan van de prijs die je voor je kaart hebt betaald, maar wat de huidige marktwaarde is. Aan de hand daarvan kun je dan kijken wat je kan krijgen ervoor.
Een X1950XTX of een 8800GTS zul je dus nooit krijgen, zonder flink bij te betalen als ze daar al mee akkoord gaan..

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs