Toon posts:

Windows start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in de volgende situatie: 3 partities, 1 NTFS(Windows), 1 FAT32(Shared), 1 ext3(Linux(ubuntu)).

Maar sinds ik gepartitioneerd heb en Ubuntu geinstalleerd heb kan ik 99% van de tijd opeens XP niet meer starten, ik selecteer in de bootloader(GRUB) XP, ik krijg keurig m'n Windows vlaggetje met de balk eronder, maar zodra het blauwe balkje begint te lopen zie ik ook blauw net naast het balkje en loopt het niet goed. Vervolgens krijg ik allemaal balken over het scherm (niet bewegend) en soms zelf een hele rare verknipte versie van m'n ubuntu achtergrondafbeelding. Hierna doet ie eventjes niets en daarna herstart hij en krijgen we precies hetzelfde verhaal weer. Een hele enkele keer start Xp wel normaal en loopt deze ook perfect.

Is er iemand die weet hoe dit zou kunnen komen en belangrijker nog, hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Tja, misschien zou je het eens op een linux forum moeten proberen. Wat ik wel eens ben tegengekomen is dat dit zich voordoet als je je harddisk op een 'aparte' RAID of SATA controller hebt hangen. Dan zou je eens kunnen opzoeken of je iets aparts aan de bootloader moet meegeven zodat die goed omgaat met die controller.

Als je erg om je Windows zit verlegen en je later weer met je Linux aan de slag wilt gaan, dan zou je wel je bootloader van Windows weer terug kunnen gooien. Dan kun je je Windows weer starten, je Linux echter niet meer. Om dit te doen: start de recovery mode van de Windows installatie schijf. Login op je Windows installatie, voer de commando's FIXMBR en FIXBOOT uit.

Verwijderd

Topicstarter
Maar omdat hij het redt tot aan het eerste boot screen van windows denk ik dus dat het probleem bij windows ligt en niet bij de bootloader/linux.

Verwijderd

Tja, het is inderdaad een raar verhaal. Een deel zal toch bij de bootloader liggen lijkt me, als jij je Ubuntu achtergrond erdoorheen krijgt knipperen. Verder kan ik je helaas niet helpen.