Toon posts:

pop-up "stijl" kader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleempje, ik zal even kort samenvatten wat ik wil doen.

Ik heb een aantal filmpjes op men website staan (via youtube en googlevideo embedded), en heb daar zo'n TV'tje rond gemaakt, aardig om te zien. Nu gebruik ik daarvoor een gewone lege pagina met die TV daarin en het filmpje. Om aan die pagina te geraken moet je een button (jpeg) klikken. So far so good.

Nu wat ik wil doen is hetvolgende: Als je de button inklikt wil ik dat hij -zoals nu- een nieuwe pagina opent maar:
1: een pagina waarvan de grootte is ingesteld op voorhand (700*400)
2: eentje zonder scrollbars of frames (zoals een pop-up)

ik werk met html, heb al een aantal javascripts uitgeprobeerd maar zonder mooi resultaat (ook het nadeel met die pop-up javascripts is dat je op den duur teveel script hebt en zo het overzicht verliest).

Bestaat er dus gewoon geen -html?- code waar ik dus de grootte van het frame kan instellen en alles frameless maken?
Via google e.a. vind ik enkel maar pop-up generators, en dat moet ik nu juist niet hebben.

Alvast bedankt!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:54

Arethusa

Niet die server

Ik denk dat je zoiets zoekt als dit: http://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp in combinatie met http://www.w3schools.com/css/default.asp.

Verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Arethusa op 09-03-2007 16:30 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

je wilt dan toch gewoon een popup?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij moet dat toch echt met Javascript.
Zie hier een tutorial. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het zal toch met javascript moeten: window.open() en dan wat parameters toevoegen. Is voldoende te vinden op GoT en met Google.

Dus eigenlijk is wat je wil gewoon te vinden, en heb je waarschijnlijk ongeveer al gevonden wat je wou. Waarom ben je niet tevreden over je resultaten?

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 09-03-2007 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ mithras, ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen.

Ik heb een 50 tal buttons die ik zal moeten linken. Het gemakkelijkste zou zijn een simpel html script dat a) de grootte van het kader bepaald en b) de scrollbalk / adresbalk etc eruithaalt.

Je hebt gelijk, dit kan ik prima doen met javascript, maar dat is haast onbegonnen werk. het zou dus makkelijker zijn (voor mij) als dit in html zou bestaan, dan is't gewoon in elke pagina (van de desbetreffende filmpjes) simpel een copy paste te doen. Maar als je voor elke button een popup moet maken, dan bevat ten eerste uw script veel te veel lijnen (waardoor het overzicht verloren gaat) en ten tweede zoals ik al zei, onbegonnen werk....

Verwijderd

probeer toch eens die link die hierboven gegeven wordt, zonder javascript kan dat echt niet. en als je de links al hebt kan je ze heel snel aanpassen met een search & replace

Verwijderd

Topicstarter
mja, als er niets anders op zit... alvast bedankt voor jullie hulp!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan als je ook erg lui bent volgens mij met een javascriptje alle <a> elementen doorlopen (daarop filteren wellicht) en dan een onClick toevoegen. Al is dat wel extreem ugly (als het al kan).

Anders heb je natuurlijk altijd Find & Replace, en je hebt "maar" 50 te doen (zo zie ik het, pas bij 100 zou ik het vervelend vinden ;) )

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22

orf

Al is dat wel extreem ugly (als het al kan).
Juist helemaal niet ugly. De mooiste manier. Op deze manier openen de linkjes zonder Javascript in hetzelfde venster, mét javascript krijg je het linkje in een popup.
Pagina: 1