Ok
ik heb een database met access hierin staan de velden geldig_van en geldig_tot dit zijn datum velden.
Nu wordt vanuit een tekst veld de datum ingvevuld vanuit een formulier.
Deze zijn dd-mm-yyyy
(andersom in vullen dus mm-dd kan niet dan komt die terug met een fout van dat niet kan)
Nu wil ik alle resultaten op het scherm waar de datum van vandaag tussen geldig_van en geldig_tot vallen.
Ben hier nu bijna de hele dag me bezig maar ik geef het op.
Database inhoud
(zo is het dus weggeschreven)
geldig_van geldig_tot
5-3-2007 17-3-2007
2-3-2007 21-3-2007
2-3-2007 21-1-2007
Ik haal de gegevens op (dacht ik )met deze query
datum geeft op het scherm 9-3-2007 dus die heeft dezelfde notering als de database.
Maar ik kan niet vergelijken op deze manier.
Het ergste is hij geeft geen foutmelding en laat nu alleen de datum zien (die echo ik )
Ik heb ook google gezocht naar datums en asp en access hier kom ik veel tegen over # maar ik doe vast iets stom fouts want ik kom er niet uit.
geprobeerde querys
etc.. etc.. etc..
Echter dit alleemaal zonder enig resultaat, terwijl in mogen ogen die er niet zo moeilijk uit ziet.
// edit
heb ook de waarde als string weg laten schrijven notatie ddmmyyyy dus dan krijg je 932007 maar dit was ook geen succes om dat ik date() niet kan verlijken met een string.
en om van de date eerst een string te maken vind te slordig
Ook het wegschrijven in een numeriek veld had geen succes.
van het formulier type text maken ipv datum mocht ook niet baten
ik heb een database met access hierin staan de velden geldig_van en geldig_tot dit zijn datum velden.
Nu wordt vanuit een tekst veld de datum ingvevuld vanuit een formulier.
Deze zijn dd-mm-yyyy
(andersom in vullen dus mm-dd kan niet dan komt die terug met een fout van dat niet kan)
Nu wil ik alle resultaten op het scherm waar de datum van vandaag tussen geldig_van en geldig_tot vallen.
Ben hier nu bijna de hele dag me bezig maar ik geef het op.
Database inhoud
(zo is het dus weggeschreven)
geldig_van geldig_tot
5-3-2007 17-3-2007
2-3-2007 21-3-2007
2-3-2007 21-1-2007
Ik haal de gegevens op (dacht ik )met deze query
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <% Dim datum datum = (date()) response.write ""& datum SQL = "SELECT * FROM data where "& datum &" BETWEEN geldig_van AND geldig_tot" set objRec = objCon.execute(SQL) %> |
datum geeft op het scherm 9-3-2007 dus die heeft dezelfde notering als de database.
Maar ik kan niet vergelijken op deze manier.
Het ergste is hij geeft geen foutmelding en laat nu alleen de datum zien (die echo ik )
Ik heb ook google gezocht naar datums en asp en access hier kom ik veel tegen over # maar ik doe vast iets stom fouts want ik kom er niet uit.
geprobeerde querys
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SQL = "SELECT * FROM data where "& datum &" BETWEEN geldig_van AND geldig_tot" SQL = "SELECT * FROM data where "# datum #" BETWEEN geldig_van AND geldig_tot" SQL = "SELECT * FROM data where "# datum #" BETWEEN "#geldig_van#" AND "#geldig_tot#"" SQL = "SELECT * FROM data where "& datum &" BETWEEN "#geldig_van#" AND "#geldig_tot#"" |
etc.. etc.. etc..
Echter dit alleemaal zonder enig resultaat, terwijl in mogen ogen die er niet zo moeilijk uit ziet.
// edit
heb ook de waarde als string weg laten schrijven notatie ddmmyyyy dus dan krijg je 932007 maar dit was ook geen succes om dat ik date() niet kan verlijken met een string.
en om van de date eerst een string te maken vind te slordig
Ook het wegschrijven in een numeriek veld had geen succes.
van het formulier type text maken ipv datum mocht ook niet baten
[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 09-03-2007 16:25 ]