Toon posts:

Raid Controller probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een onboard promise raid controller. Echter als ik lang download, of muziek afspeelt hangt het hele systeem en als ik de pc niet uitzet resulteert dit in een crash. Start de pc opnieuw op geeft hij aan dat de raid controller eruit ligt. Via een repair functie kan ik de raid weer terugkrijgen en start het syteem weer op. Probleem is echter dat nu al 1 keer windows dusdanig beschadigd is dat ik alles op nieuw moest installeren, de pc niet meer aan kan blijven staan om te downloaden/muziek af te spelen aangezien hij dan crashed.

Het vreemde hieraan ook is dat soms het 'hangen' gewoon stopt en windows verder loopt.
Tevens "klikt" de harde schijf ontzettend, hij maakt dus behoorlijk wat herrie.
Zoals uit mijn verhaal hierboven al blijkt ben ik ALLERMINST een expert in deze zaken en wist ik niet waarop ik moest zoeken in de search en heb ik geen idee welke preciese info ik moet geven en of duidelijk is wat het probleem is.

Ik hoop ook dat ik de meest relevante zaken beschreven heb anders hieronder een korte samenvatting van dingen die mij relevant lijken.

Moederbord : Aopen Ax4c max ( http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1394&page=1 )
Hardeschijven : maxtor, sata kabels verbonden. 2 hardeschijven die samenwerken (raid 0 ??) verder geen losse harde schijven eraan gekoppeld, alleen die 2 in raid
CPU : intel pentium 4

Sorry als ik dingen vergeten ben, ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, zou er informatie tekortschieten zet ik deze er direct bij :)

Heel erg bedankt alvast!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik denk dat je harde schijven het aan het begeven zijn... Maxtor schijven zijn de laatste tijd al drastisch in hun kwaliteit achteruit gegaan en het tikken is een bekend fenomeen, dat betekent dat de levensduur tegen z'n eind aan loopt.

Snel backuppen en vervangen die schijven!