Toon posts:

Waar zijn ijzeren-plastic draadjes te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.912 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/350v37n.jpg

Ik had een vraag over echte hardware: waar zijn die ijzeren-plastic draadjes te krijgen die je vaak tegenkomt bij verpakkingen van bijvoorbeeld muizen (vaak om draden bij elkaar te houden)?

Ik wil graag m'n kabelzooi een beetje organiseren middels deze draden, en ik vroeg me af waar je zo'n hele rol in het zwart of donkerblauw kon krijgen. Bij Praxis hebben ze het niet, dat heb ik daar al gevraagd. Iemand een idee?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38
Waarom geen zwartie tie-wraps? Zijn gelijk een stuk steviger dan die dunne draden!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Koop es boterhamzakjes bij de supermarkt...

Verwijderd

Topicstarter
Cubefanatic schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:44:
Koop es boterhamzakjes bij de supermarkt...
Werken niet goed, bovendien moeten ze zwart of donkerblauw zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Vuilniszakbindertjes zijn hetzelfde, maar die zijn volgens mij alleen in het wit.

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:44:
Waarom geen zwartie tie-wraps? Zijn gelijk een stuk steviger dan die dunne draden!
Als je zo'n hele rol hebt mogen er best een paar stuk gaan :+.

Deze draden zijn gewoon het meest praktisch en al dat andere gedoe is minder praktisch.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, wij hebben hier voor in de tuin wel een rol met van dat binddraad. Metaaldraad met groen plastic eromheem. Dat spul is vast wel bij tuin zaken (boerenbond enzo) te krijgen. En evt. ook wel bij bouwmarkten lijkt me. (check dus ff de tuinafdeling).

Die boterhamzakjesdingen zijn niet ideaal nee, dat plastic is veel slapper en gaat vrij snel stuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 09-03-2007 15:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:45:
Hmm, wij hebben hier voor in de tuin wel een rol met van dat binddraad. Metaaldraad met groen plastic eromheem. Dat spul is vast wel bij tuin zaken (boerenbond enzo) te krijgen. En evt. ook wel bij bouwmarkten lijkt me. (check dus ff de tuinafdeling).

Die boterhamzakjesdingen zijn niet ideaal nee, dat plastic is veel slapper en gaat vrij snel stuk.
Die zijn wel handig ja, maar ik wil geen groen :+. Volgens mij moet ik naar China op reis gaan om zo'n rol in het zwart te krijgen... daar zetten ze die zooi allemaal in elkaar.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kabels doe je toch met klitteband :?

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
_Diederik schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:48:
Kabels doe je toch met klitteband :?
:D _O-.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of je reageert even normaal :?

Het mag dan geen antwoord zijn op je vraag, maar klittebandstrookjes zijn idd een prima alternatief om kabels mee bij elkaar te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 09-03-2007 15:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Wij hadden een hele rol van dit spul in de schuur liggen, groen van kleur..

kwam bij de intratuin vandaan denk ik (tuincenters hebben daar soort spul, groen van kleur ;) 0

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:09
Tja idd wat is daar raar aan ? dat leer je met CCNA kabels samenbinden met klitteband, Kost bijna niets en je kunt het zeer gemakkelijk los halen en weer bevestigen.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:52:
[...]

Of je reageert even normaal :?

Het mag dan geen antwoord zijn op je vraag, maar klittebandstrookjes zijn idd een prima alternatief om kabels mee bij elkaar te houden.
Oh sorry. Ik vind klitteband maar raar in combinatie met kabels. Maar ieder z'n keus...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:09
Valt reuze mee hoor:
ze zijn in hele leuke kleurtjes/maten verkrijgbaar !
Afbeeldingslocatie: http://images.cableorganizer.com/riptie-wrap/LTCOLOR-b.jpg

My favorite programming language is solder.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:32
Ja, heb ook zo'n rol liggen. Beetje suf als je dat persé in het zwart wil hebben: die kabels liggen meestal toch uit het zicht. Daarnaast heb je wel mooiere oplossingen om kabels bij elkaar te houden. Met klitteband-wraps bijv. of met speciale spiralen waarmee je een hele verzameling kabels bijelkaar kunt houden.

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/50175199/Cable_Tie__Item_No__BBC_02_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Products/size_3/CACT20.JPG

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Opzich een leuk idee, maar ik wil graag zo'n rol hebben, ben ik voor 2 euro ook klaar of iets in die richting.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 02:14

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:56:
[...]

Oh sorry. Ik vind klitteband maar raar in combinatie met kabels. Maar ieder z'n keus...
Jij hebt zeker nog nooit in een beetje fatsoenlijk (en professioneel) ingericht server rack gekeken (aan de achterkant)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Jij hebt zeker nog nooit in een beetje fatsoenlijk (en professioneel) ingericht server rack gekeken (aan de achterkant)
Wel een flinke serverrack, maar die was niet fatsoenlijk :D.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:39
Kabels doe je met klittenband, kabelgoten, kabelgeleiders, of de kabelmanagers voor rekmontage.

Kijk ook eens op de site van Black Box Network Services, daar staan enkele mooie oplossingen voor kabelbeheer.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:56:
[...]

Dan heb jij in de afgelopen paar jaar zeker niet naar kabels gekeken :P

Die klitteband dingen kom je echt overal tegen, en vervangt op aardig wat plaatsen de good ol' tie-wrap :)

* anandus heeft ook gekleurd klitteband in en buiten z'n computer :P

Meer ontopic:
Hop bij een bouwmarkt langs, misschien dat ze je daar kunnen helpen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 09-03-2007 16:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:34:
[...]
Dan heb jij in de afgelopen paar jaar zeker niet naar kabels gekeken :P

Die klitteband dingen kom je echt overal tegen, en vervangt op aardig wat plaatsen de good ol' tie-wrap :)

* anandus heeft ook gekleurd klitteband in en buiten z'n computer :P

Meer ontopic:
Hop bij een bouwmarkt langs, misschien dat ze je daar kunnen helpen? :)
"Bij Praxis hebben ze het niet, dat heb ik daar al gevraagd."

... :')

Overigens hebben ze die draden wel, maar die zitten dan om de producten heen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 16:45 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:02:
Opzich een leuk idee, maar ik wil graag zo'n rol hebben, ben ik voor 2 euro ook klaar of iets in die richting.
Veel eigenwijzer en zuuniger kun je je geloof ik niet opstellen... Dus doe wat met de suggesties, of doe niet zo moeilijk en ga een rol groen spul kopen, ik neem aan dat je je kabels niet over de schoorsteenmantel laat lopen of ze ingelijst ophangt, dus dat kan nooit een dramatisch verschil maken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-12 14:07
Koop zo'n rol van de tuinafdeling en spuit het zwart met een spuitbus en klaar is kees

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:01:
Ja, heb ook zo'n rol liggen. Beetje suf als je dat persé in het zwart wil hebben: die kabels liggen meestal toch uit het zicht. Daarnaast heb je wel mooiere oplossingen om kabels bij elkaar te houden. Met klitteband-wraps bijv. of met speciale spiralen waarmee je een hele verzameling kabels bijelkaar kunt houden.

[afbeelding]
[img]http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Products/size_3/CACT20.JPG[img]
lichtelijk offtopic: Weet iemand waar die spiraalvormige kabelverslinders (zo heten ze, althans die van mij :) ) in het wit met een diameter van minstens 3 centimeter te vinden zijn? Meestal zijn ze zwart met een diameter van 1 tot 1,5 centimeter. Ikea heeft ze wel in het wit maar wederom met een diameter van slechts 1 à 1,5 centimeter.

verder bestaan er natuurlijk ook nog van die metalen kabelgoten, maar daar was je vast niet naar opzoek :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 17:27 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:04
Die klittenband dingen hebben ze bij de ikea, speciaal voor kabels. Ik heb grijze gekocht toen.

En ikea heeft meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/53148_PE155239_S3.jpg
RABALDER
Kabelgoot
€ 3.95 / per stuk
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/51536_PE151326_S3.jpg
RABALDER
Snoerverzamelaar
€ 2.95 / per 2 st.

Mbt tire raps achter een serverrack; daar kreeg ik ooit goed op m'n flikker, ik had gigabit ethernet met tire rap vastgezet. En dat mocht dus NOOIT, omdat anders de twist in de kabel wel eens uit fatsoen kon raken op de bochten als de kabel geen speling had met als gevolg een lagere snelheid. (klonk aannemelijk; dus...klittenband!)

Als je echt draad wil hebben, heb je geen stukje zwart schakeldraad liggen? Lekker stevig in elk geval ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Mistraller op 09-03-2007 17:35 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:51:
[...]

Veel eigenwijzer en zuuniger kun je je geloof ik niet opstellen... Dus doe wat met de suggesties, of doe niet zo moeilijk en ga een rol groen spul kopen, ik neem aan dat je je kabels niet over de schoorsteenmantel laat lopen of ze ingelijst ophangt, dus dat kan nooit een dramatisch verschil maken.
Ik wil gewoon zo'n rol in donkerblauw of zwart. Is dat eigenwijs? Lijkt me niet.
Dat groen is echt voor de tuin.

Verwijderd

Topicstarter
MisTraller schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:31:
Die klittenband dingen hebben ze bij de ikea, speciaal voor kabels. Ik heb grijze gekocht toen.

En ikea heeft meer:

[afbeelding]
RABALDER
Kabelgoot
€ 3.95 / per stuk
[afbeelding]
RABALDER
Snoerverzamelaar
€ 2.95 / per 2 st.

Mbt tire raps achter een serverrack; daar kreeg ik ooit goed op m'n flikker, ik had gigabit ethernet met tire rap vastgezet. En dat mocht dus NOOIT, omdat anders de twist in de kabel wel eens uit fatsoen kon raken op de bochten als de kabel geen speling had met als gevolg een lagere snelheid. (klonk aannemelijk; dus...klittenband!)

Als je echt draad wil hebben, heb je geen stukje zwart schakeldraad liggen? Lekker stevig in elk geval ;)
Leuk al die speciale dingen, maar ik wil gewoon zo'n rol :') !

Verwijderd

ik denk dat je dan toch het idee van the squaler1 maar moet opvolgen, rol van dat groene kopen en dan zwart spuiten

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:24:
[...]

lichtelijk offtopic: Weet iemand waar die spiraalvormige kabelverslinders (zo heten ze, althans die van mij :) ) in het wit met een diameter van minstens 3 centimeter te vinden zijn? Meestal zijn ze zwart met een diameter van 1 tot 1,5 centimeter. Ikea heeft ze wel in het wit maar wederom met een diameter van slechts 1 à 1,5 centimeter.

verder bestaan er natuurlijk ook nog van die metalen kabelgoten, maar daar was je vast niet naar opzoek :)
Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ik weet wel dat het merk Spirap is. Misschien helpt het als je daar eens naar zoekt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Trouwens, dat groene is meestal heel donker groen, dus in een donker hoekje lijkt het net zwart :)

Juist

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
waarom je nog steeds geen zwarte klitteband strookjes hebt gehaald snap ik toch niet :P
anyway, als je persee dat spul wilt waar je het over hebt, zie dan: http://www.alibaba.com/pr...k_Annealed_Iron_Wire.html
zoeken op "pvc coated iron wire" werkt ook.

waar je zoiets bij jou in de buurt kan krijgen kunnen wij je niet vertellen, maar het bestaat iig wel, en op internet zeker te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 09-03-2007 20:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Ik wil gewoon zo'n rol in donkerblauw of zwart. Is dat eigenwijs? Lijkt me niet.
Dat groen is echt voor de tuin.
Ja, want wie gebruikt er thuis nou zo'n rol van dat spul..

me moeder ja, een groene voor in de tuin...

dus als je perce zo'n zwarte/blauwe (nog nooit gezien) rol wilt, moet je maar
naar een groothandel gaan..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45

Thandor

SilverStreak

Kijk gewoon eens rond in verschillende winkels. Als ze het bij de Praxis niet hebben dan is er vast wel een andere bouwmarkt (o.i.d.) waar deze dingen wel verkrijgbaar zijn. Ga daar dus even lang of mail/bel eens :).

Lees overigens nogmaals de GoT Huisregels zoals voorgesteld in een vorig topic (welke ook op slot ging). Dit is niet de manier om een topic op GoT te openen. Laat staan om op deze manier te reageren.

Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.