Toon posts:

routerprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een een idee voor mijn probleem

Ik heb een pre-n router van belkin. Nu was ik wat aan het rommelen en heb in de router de knop accespoint gebruiken aangezet.
Ok dom, ik moet er ook afblijven... maar ja.
Nu heb ik deze ook weer gedisabled maar ik kan nu helemaal niet meer in de router komen
192.168.2.1 werkt niet meer.
Hij kan ook geen ipadres meer vinden en geeft aan beperkt of geen toegang.
Heb de modem ook al aan en uit gehad.

Wat voor opties heb ik nog meer ?
Alvast bedankt voor enige reakties

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:42:
Iemand een een idee voor mijn probleem

Ik heb een pre-n router van belkin. Nu was ik wat aan het rommelen en heb in de router de knop accespoint gebruiken aangezet.
Ok dom, ik moet er ook afblijven... maar ja.
Nu heb ik deze ook weer gedisabled maar ik kan nu helemaal niet meer in de router komen
192.168.2.1 werkt niet meer.
Hij kan ook geen ipadres meer vinden en geeft aan beperkt of geen toegang.
Heb de modem ook al aan en uit gehad.

Wat voor opties heb ik nog meer ?
Alvast bedankt voor enige reakties
Je probeert dit alles via wireless? Dingen instellen aan je router kan je altijd beter even met een kabelverbinding doen, dan is de kans dat je je eigen verbinding sloopt wat kleiner :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Resetten misschien?
Maar die dingen staan als het goed is ook in je manual.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee zit nu bij mijn gewone pc waar ik nog wel internet heb.
Maar daar kan ik de router ook niet meer benaderen

thx voor je reaktie ...wat kan je dan desperate zijn ;-)

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:44:
Resetten misschien?
Maar die dingen staan als het goed is ook in je manual.
hoe kan je resetten als je er niet bij kan komen. Zit geen knopjes aan mijn router

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 15:46 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:46:
[...]

hoe kan je resetten als je er niet bij kan komen. Zit geen knopjes aan mijn router
Meestal zit er toch echt wel een reset knop op. Die zijn echter wel redelij subtiel. Vaak een klein gaatje waar je dan een dun pennetje in moet steken om het achterliggende knopje in te drukken. Check daarvoor even je handleiding. De stroom er trouwens al eens vanaf gehaald enzo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ok thx ga ik even kijken... Heb idd de stroom er al afgehaald.

Verwijderd

Topicstarter
al met al resetten heeft niks geholpen. Het vreemde is dat als ik op reset druk, ik het idee heb dat er weinig gebeurd. De gegevens bij de verbindingen vind ik ook vreemd. ip= 169.254.130.183 en subnetmasker = 255.255.0.0 Ik ben een leek op dit gebied maar mijn ip zag er altijd heel anders uit.

Remy

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Ja da's automatisch IP wat Windows zichzelf toekent als er geen DHCP-server wordt gevonden.
Hoe lang heb je op de reset-knop gedrukt dan?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:32:
al met al resetten heeft niks geholpen. Het vreemde is dat als ik op reset druk, ik het idee heb dat er weinig gebeurd. De gegevens bij de verbindingen vind ik ook vreemd. ip= 169.254.130.183 en subnetmasker = 255.255.0.0 Ik ben een leek op dit gebied maar mijn ip zag er altijd heel anders uit.

Remy
Check ff je handleiding, want soms moet je bij dat resetten idd een bepaald aantal seconden die knop ingedrukt houden ofzo.

Verder weet je zeker dat je kabels etc wel allemaal netjes in orde zijn. Branden de juiste lampjes op de router ook enzo? Reboot desnoods je PC eens, wellicht zoek je het probleem aan de verkeerde kant.

Verwijderd

Topicstarter
toch wel twintig of dertig seconden. Het probleem is dus dat hij geen verbinding kan krijgen met het netwerk. mmmmm maar wat doe je eraan ...bah

Verwijderd

Topicstarter
Mensen :-) Ik blijf toch nog om jullie hulp vragen, handleiding heeft mij niet veel kunnen vertellen.

Wat heb ik gedaan. In het menu van mijn pre-n router heb ik de keuze using the accesspoint ge- enabled om te zien wat ik daar mee kan doen. Nu heb ik die dacht ik ook weer kunnen terugzetten. Maar wat ik ook doe ik kom niet meer in het menu. 192.168.2.1 werkt niet. Resetten van de modem werkt niet. Alles is goed aangesloten. Alle lampjes branden. Ik weet het niet meer....

thx voor al jullie reakties en ik hoop dat er nog meer komen.

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:04:
Mensen :-) Ik blijf toch nog om jullie hulp vragen, handleiding heeft mij niet veel kunnen vertellen.

Wat heb ik gedaan. In het menu van mijn pre-n router heb ik de keuze using the accesspoint ge- enabled om te zien wat ik daar mee kan doen. Nu heb ik die dacht ik ook weer kunnen terugzetten. Maar wat ik ook doe ik kom niet meer in het menu. 192.168.2.1 werkt niet. Resetten van de modem werkt niet. Alles is goed aangesloten. Alle lampjes branden. Ik weet het niet meer....

thx voor al jullie reakties en ik hoop dat er nog meer komen.
Reset hem opnieuw , lees anders opnieuw de handleiding hoe de router te resetten.
Ik heb dezelde router en resetten lost iig dit probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
mmm resetten van de router werkt niet....er gebeurd helemaal niks en ik hou m toch meer dan tien seconden aan. Zal dus kapot zijn...balen. Toch bedankt Marshal

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 12:36 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:36:
mmm resetten van de router werkt niet....er gebeurd helemaal niks en ik hou m toch meer dan tien seconden aan. Zal dus kapot zijn...balen. Toch bedankt Marshal
wat iig bij de meeste routers werkt:

1. Resetknop indrukken en ingedrukt houden voor 15 seconden.
2. stroom eraf halen (knop ingedrukt houden!!!) en 10 sec wachten.
3. stroom er weer op (knop ingedrukt houden!!) en weer 15 seconden wachten.

Probeer dat maar eens.

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Door een minder handige actie in de software van de router kan je die volgens mij niet zo om zeep helpen dat 'ie kapot is. Toch niet als je je aan de interface van de router houdt (ik heb het dus niet over flashen, linux opladen ed).

Heb je je PC herstart na het resetten van je router? Heb hier al meegemaakt dat, als je je router resette, je PC niet automatisch een goed IP adres krijgt (en die 169.254.... vasthoudt).
Na het herstarten wel...

Dus: Herstart je PC effe en kijk welk IP je krijgt.

Ben je nog steeds Wireless bezig? Na een reset is je profielnaam en WEP key enzo langs de router z'n kant verdwenen en kan je PC sowieso geen Wireless verbinding meer maken.
Effe netwerkkabeltje gebruiken!

* eerste post is van gisteren. Wellicht je pc al eens herstart?

Verwijderd

Topicstarter
thx all....weet nu hoe ik een router moet resetten. Ik zou me moeten schamen hahahaha.
thx Mishmash

topic mag op slot
Pagina: 1