Garantie & Cooler

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik heb onlangs een Core 2 Duo processor gekocht. Aangezien deze in een 1u kast komt past de boxed cooler niet. Ik wou deze dus verkopen, maar nu lees ik overal dat je garantie dan van 3 naar 1 jaar gaat. Klopt dit, of is gewoon genoeg dat de bon met vermeld dat het een boxed processor is?

Verwijderd

ik weet dat amd volgens de policy alleen 3 jaar geeft bij het gebruik van de boxed cooler en dat deze bij garantie na een jaar er bij geeist kan worden als voorwaarde. Weet niet hoe Intel dit doet?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt die boxed cooler voor misschien 10 euro verkopen, je kunt die ook in het doosje laten zitten en voorkomen dat je gezeur krijgt bij de garantie afhandeling.

Je hebt er toch niks voor betaald, aangezien de boxed versie altijd bijna even duur zijn. Niet moeilijk doen, gewoon je kast in gooien.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Ik vraag me ook af wie die boxed koeler zou gaan kopen dan :P Meer dan een paar euro zal je er toch niet voor krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Intel ziet aan het serienummer dat het een boxed CPU is. En ze gaan als je hem tenminste via een winkel opstuurd gewoon op een tray rma.

[ Voor 4% gewijzigd door Def_P op 09-03-2007 15:43 ]

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Het schijnt dat de CPU fabrikant aan het residu van de koelpasta nog kan zien of je daadwerkelijk gebruik hebt gemaakt van de meegeleverde koeler.
In hoeverre dit uberhaupt toegepast word weet ik niet en ik betwijfel of hiernaar gekeken word.

Maar officieel is het wel zo dat je garantie gewoon vervalt wanneer je een andere koeler of koelpaste gebruikt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zie niet in hoe ze kunnen achterhalen welke koeler je gebruikt hebt. De koelpasta verwijder je toch wel met alcohol, en dan is er niets meer van te zien.

Je zou hem dus gewoon op kunnen sturen met de boxed koeler erbij, en niemand die iets weet.

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:43:
Ik vraag me ook af wie die boxed koeler zou gaan kopen dan :P Meer dan een paar euro zal je er toch niet voor krijgen.
Jammer, ik had eerst toch in m'n eBay een gevolgd object staan, een boxed cooler van een Athlon 3800/4200+, het max. geboden was 146 fakking hele euro's!
Net even in m'n eBay gekeken voor de link, maar ik denk dat ie inmiddels net meer dan 60/90 dagen geleden is..dus is ie verdwenen.. ;(

(Overigens is de transactie volgens mij nooit afgerond, ik heb dat toen een tijdje gevolgd, koper en verkoper hadden geen feedback op elkaar achtergelaten..)
Pagina: 1