Hoogfrequent afgeschermde Surround set

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
Hoi,

Ik heb een 5.1 surround set en een zendamateur in het huis. Kortom, als hij vrolijk aan het zenden is dan hoor ik dat. Het ligt natuurlijk een beetje aan de frequentie en band, maar het is een brom, hetzij over m'n subwoofer, hetzij over m'n sattelite speakers.

Alle kabels zijn voorzien van een ferrietkraal. Zowel aan de kant van de speaker/subwoofer en aan m'n "console".

Maar dat mag helaas niet baten, dus wil ik op zoek naar een set welke naast magnetisch afgeschermd ook hoogfrequent afgeschermd is.

Heeft iemand suggesties voor een goede set? Ik vrees dat deze zeker vrij prijzig zullen zijn, als ze bestaan.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Waar je eerst naar op zoek moet is de oorzaak van de storing. Best kans dat het vanuit het net komt. In dat geval kun je een stopcontact met netfilter gebruiken (of beter, laat de zendamateur dat doen). Is dat niet het geval dan moet je zorgen voor goed afgeschermde interlinks.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 20:18
Op welke freq werk je HF,6M,2m,70cm of ... en met wat voor antenne/s GP's , dipool of...
Ik werk zelf met een dipool voor de HF en een Diamond x30 voor 2/70 en heb geen last van LFI,doordat ik de boel heb afgefilterd met een lpf en met een mantelstroom filter.

[ Voor 49% gewijzigd door tita_tovenaar op 09-03-2007 18:00 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Sypher
voodooless schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:55:
Waar je eerst naar op zoek moet is de oorzaak van de storing. Best kans dat het vanuit het net komt. In dat geval kun je een stopcontact met netfilter gebruiken (of beter, laat de zendamateur dat doen). Is dat niet het geval dan moet je zorgen voor goed afgeschermde interlinks.
De storingsbron is de zendapparatuur.
tita_tovenaar schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:57:
Op welke freq werk je HF,6M,2m,70cm of ... en met wat voor antenne/s GP's , dipool of...
Ik werk zelf met een dipool voor de HF en een Diamond x30 voor 2/70 en heb geen last van LFI,doordat ik de boel heb afgefilterd met een lpf en met een mantelstroom filter.
Zover ik weet maakt hij gebruik van de 40 meter, 20 meter, 70 cm band, 2m band.

Een mantelstroom filter is al aanwezig, maar geen Low Pass Filter. Voor 2 meter zit er wel een LPF tussen.

Op de HF band zit een "inverted-v" en er zit een mantelstroomfilter.

Het is voornamelijk 40 meter wat stoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 09-03-2007 21:40 ]

• Sypher
Even een subtiel schopje.

Verwijderd

Per ongeluk zijn meuk uit het raam mieteren? :D

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Blijft altijd lastig met een zend amateur in de buurt.
Ik denk dat je al snel moet kijken naar high-end sets met niet al teveel vermogen.
Opzich zou ik het wel een leuke test vinden om de 'nieuwe' (en oude) Z5500 van logitech bij jou neer te zetten.. bij veel mensen heeft de nieuwe revisie geen last meer van storingen van buitenaf, maar in jouw 'extreme' geval.. ben benieuwd.

• Sypher
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:17:
Per ongeluk zijn meuk uit het raam mieteren? :D
Je moest eens weten hoe dat allemaal aan elkaar zit geknoopt.. Vrees dat ik dan bureau en al moet gaan doen... En daar liggen mijn routers en switches e.d. ook op :P
DukeBox schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:25:
Blijft altijd lastig met een zend amateur in de buurt.
Ik denk dat je al snel moet kijken naar high-end sets met niet al teveel vermogen.
Opzich zou ik het wel een leuke test vinden om de 'nieuwe' (en oude) Z5500 van logitech bij jou neer te zetten.. bij veel mensen heeft de nieuwe revisie geen last meer van storingen van buitenaf, maar in jouw 'extreme' geval.. ben benieuwd.
Zo'n Z5500 ziet er wel erg geprijsd uit voor een "gok". Op de Logitech site staat niets over afscherming, niet eens over magnetische afscherming (voor monitoren, tv's e.d.)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Sypher schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:39:
De storingsbron is de zendapparatuur.
Dat is logisch... Maar WAAR stoort ie op! Dat is de belangrijke vraag.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sypher
Ik ben nog steeds op zoek naar een setje wat geen last van storingen van buitenaf heeft.

Begin steeds meer te twijfelen of die dingen wel bestaan..

• DukeBox
  • Nu online
Weet je overigens waar de brom 'geïnjecteerd' wordt ?
Bromt je set ook wanneer er niets op aan is gesloten ?

• Sypher
Als m'n pc uitstaat, en m'n "console" aan staat dan krijg ik de brom.
Maar het varieert per frequentie/band hoe erg het is en wat de precieze storing is.

• DukeBox
  • Nu online
En wat als er niets is aangesloten en de 'console' aanstaat ?

• Sypher
Dat heb ik net even kunnen testen, en helaas: het stoort dan nog steeds.
Pagina: 1