Toon posts:

Koeling en airflow.......!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met mij airflow in mijn miditower....., ik heb net een nieuwe fan.., die op 220 V draait (extern voeden dus)met 56.5 CFM, waar kan ik deze het best plaatsen?
Voorin <-- Blazen?
Achterin <-- Zuigen?
Verder heb ik nog 2 80x80 sunon fannetjes.., wat is de beste opstelling voor al dit spul?
Op mijn processor zit trouwens al een Fop 38 en op men geforce een standaard coolertje van de duron 700 af :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
achterin blazen (in je kast)
en een van die twee blazen aan de zijkant en die andere voorin zuigen (uit de kast)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

?? Je moet de hitte van de CPU afvoeren, dus boven achterin de kast, achter de CPU, en zuigen.

Die twee 80mm zou ik er één vooronder zetten en één achterop je voeding, die in de voeding blaast.

:+

• delyver
Op maandag 05 februari 2001 15:04 schreef Hooi het volgende:
?? Je moet de hitte van de CPU afvoeren, dus boven achterin de kast, achter de CPU, en zuigen.

Die twee 80mm zou ik er één vooronder zetten en één achterop je voeding, die in de voeding blaast.

:+
kan ook als je dat beter vind :7

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Waarom 1 achter de voeding :?

Verwijderd

Omdat de voeding zelf ook heet wordt (Voel maar eens aan dat kastje.) Een extra fan op de achterkant van de voeding zorgt voor iets meer airflow en een koeler systeem :)

Kijk maar naar dit plaatje, aan de achterkant van de voeding zit ook een fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.levermann.com/gif/lp1.gif

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 15:08 schreef delyver het volgende:

[..]

kan ook als je dat beter vind :7
Sorry, was niet als flame bedoelt. Je hebt natuurlijk gelijk, er voeren vele wegen naar Rome (..of Amsterdam hah ) :+

Fans op de zijkant en bovenkast is gaaf, maar niet iedereen duikt zo zwaar in echte case mods :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus samengevat
120 mm fan aan voorkant blazen
80mm achter voeding blazen/zuigen
80mm achterkant zuigen?
:?

Verwijderd

Uhh juist :)

Lijkt mij een perfecte airflow in de kast !

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dan ga ik het er zo in bouwen ! :7
Iemand nog andere suggesties of tips?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus, :'(

Verwijderd

Ja, zorg dat er niet teveel shit in de buurt van de fans zit, en dat er niet een zeer dicht rooster voor de fan zit. Daar krijg je veel lawaai van.
En ik denk dat dit makkelijker past
120mm onder voorin zuigen
2x80mm boven achterin blazen (uit de kast) waarvan eventueel 1 op de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je die voorin laten zuigen....
pc staat bijna tegen muur aan dus het lijkt me beter dat die voor blaast...

Verwijderd

Geloof me, je moet onderin zuigen, en bovenin blazen... Warme lucht stijgt op.
Bovendien, je wil dat de fans die het dichst bij je cpu zitten de warme lucht direct naar buiten blazen:)

Verwijderd

Topicstarter
Als warme lucht opstijgt kun je toch beter boven zuigen of heb ik het nu verkeerd :?

Verwijderd

Lekkere spraakverwarring. Effe voor de duidelijkheid:

Voor onder de computer in.
Boven achter de computer uit.

Zuigen-blazen- t'is maar vanwaar uit je 't bekijkt.. >:)

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Onderin de kast gaat de luchtstroom je kast in, en boven de luchtstroom eruit.
Zo beter?:) Mensen hebben verschillende opvattingen over wat nou precies blazen en zuigen is. >:)

• delyver
Op maandag 05 februari 2001 15:43 schreef Hooi het volgende:

[..]

Sorry, was niet als flame bedoelt. Je hebt natuurlijk gelijk, er voeren vele wegen naar Rome (..of Amsterdam hah ) :+

Fans op de zijkant en bovenkast is gaaf, maar niet iedereen duikt zo zwaar in echte case mods :P
Ik vatte het ook niet op als flame hoor :)
even goede vrienden ;)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, tis me eindelijk duidelijk :)

Verwijderd

He maar Hooi die extra koeler die je geplaatst hebt op je voeding dus die aan de binnenkant van je kast zit. Moet die nou blazen of zuigen? Het lijkt mij blazen aangezien de andere koeler al de lucht afzuigt. (naar buiten toe)

Verwijderd

gewoon kijken en testen, ff kijken waarmee je temperatuur het laagste komt... en dan heb je voor JOU kast de optimale airflow
(hoop ik voor je ;))

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 22:57 schreef First_Degree het volgende:
He maar Hooi die extra koeler die je geplaatst hebt op je voeding dus die aan de binnenkant van je kast zit. Moet die nou blazen of zuigen? Het lijkt mij blazen aangezien de andere koeler al de lucht afzuigt. (naar buiten toe)
Die extra fan achterop de voeding moet dezelfde richting op blazen als de fan die al in de voeding zit.

M.a.w. de fan die er in zit moet de warme lucht uit de voeding naar buiten de computer kast blazen, dus de fan aan de andere kant moet lucht vanuit de computer kast in de voeding blazen.

Maar dat had je dus al door, uiteraard :)
Pagina: 1