7600GT AGP

Pagina: 1
Acties:

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik heb gisteren mijn nieuwe Club3D 7600GT AGP ontvangen.
Alles netjes aangesloten en starten maar. Het begon goed, netjes de drivers geïnstalleerd die op de bijgeleverde cd stonden. En een reboot gedaan. Toen begon de ellende windows wou amper opstarten en eenmaal in windows was het niet vooruit te branden. Ik dacht zal wel iets zijn met de drivers van de oude videokaart ( nvidia 4200 ) dus heb ik driver cleaner gedownload en alles daarmee opgeruimt. daarna nog regcleaner er over heen. Weer opnieuw geboot en weer het zelfde :(. Ik handleiding helemaal door gelezen, stond iets in over fastwrite. Dat uitgezet in de bios. maar weer het zelfde probleem :S. Daarna weer de drivers verwijderd van de 7600GT en opnieuw geïnstalleerd en alle hardeschrijven van de voeding afgehaald om te kijken of dat het kon zijn. helaas weer het zelfde :(.

Nu vraag ik mij dus echt af wat het nog zou kunnen zijn, ik heb naar mijn weeten zogoed als alles geprobeerd. Maar mischien hebben jullie nog een idee?

Overige specs:
Asus K8U-X
AMD sempron 3000+
1 GB geheugen
380watt goedkoope superflower voeding
2x Sata hd's
1x IDE hd

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:24
Windows opnieuw installeren helpt vaak al bij dit soort problemen...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• marander
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 21:23
heb je de extra stekker ook aangesloten op de videokaart voor voeding? Anders dan doet ie het niet goed :)

mayo is the special sauce...

• TerminalNL
Op deze hoeft geen extra voeding. Althans er zit geen aansluiting voor :).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53

-tom-562

Oliesjeik

Lijkt me sterk, heb je goed gekeken? Mijn 7600gt agp heeft gewoon zo'n stekker, volgens mij iedere 7600gt agp.
Verder is er ook een 7600gt agp topic, lees dat eens door :)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

Verwijderd

TerminalNL schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:52:
Op deze hoeft geen extra voeding. Althans er zit geen aansluiting voor :).
Weet je het heel zeker??
Kijk nog eens goed naar je kaart.

• TerminalNL
Heb hem echt net goed bekeken maar kan geen molex of pci-e aansluiting vinden :).
Ook op deze foto kan ik geen aansluiting vinden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt er idd op dat ie geen extra stroom nodig heeft. Wel vaag, want mijn 7600GS AGP heeft dat wel. Mn andere 7600GT PCIe heeft het niet, maar PCIe kan volgens mij sowieso meer stroom door het slot verkrijgen dan AGP.

Over je probleem. Heb je al een bios update van je moederbord geprobeerd? En voordat je dat doet even wat dingne proberen zoals IRQ voor VGA enablen of spelen met AGP memory. Misschien dat 'initialize first: pci/agp' nog wat uitmaakt.

Verwijderd

Of agp voltage in het bios verhogen.
Wie weet helpt dat.

• TerminalNL
Heb zown beetje alles geprobeert. Als laatste red middel maar windows helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dit werkte gelukkig :). Maar nu slaat de computer totaal vast als ik een video wil afspelen. het raarste is dat die dit niet doet bij Youtube. In de instellingen kan ik niks vinden ofzo..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die 7600GT van Club3D heeft geloof ik een tragere geheugensnelheid waardoor zijn stroomvereisten lager zijn.

Verwijderd

Misschien een beetje een open deur, maar heb je ook met een andere voeding getest? Je geeft zelf aan dat het zo'n budget ding is en als de 12v lijn naar beneden valt door het releatief hoge verbruik van de nieuwe kaart (vergeleken met een 4200ti) kunnen er rare dingen gebeuren. Voor een euro of 40 Koop je al een A-Open van 400W die dit systeem in elk geval stabiel kan houden.
Pagina: 1