temp. stressed tussen 38 en 52 graden??

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb me cel 566 nu op 850 met een beetje verbouwde koeler( nog een fan bovenop de oude geschroefd ). En nu schommelt me temp stressed onwijs tussen de 37 graden en de 52 graden. Dit lijkt mij een beetje een TE groot verschil voor iets dat zo van de een op andere seconde verandert( dus echt van 37 naar 52 in 1 keer en ook weer terug ).

Kunnen zulke sterke temp verschillen voorkomen stressed of zit er ergens een fout??

Ik gebruik als monitor mbm 5 en seti als stress proggie. me mobo is een P3V4X.

Oja idle zakt de temp naar 29 graden.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heeft te maken dat je fan+heatsink niet genoeg warmte kan afvoeren. Oplossing=zwaardere fan of grotere/betere heatsink.
Stressed geeft de cpu meer hitte af en als die niet afgevoerd kan worden verwarmd je heatsink langzaam en stijgt je temp

• tsjech@
PS. je hebt toch niet een nieuwe fan op je oude geschroefd????
[typo]

• mowgli
  • Niet online
Me fan die blaast nu erg hard sinds er twee op elkaar zitten dus dan zit ik aan de max van me heatsink??

Balen. Is er een "standaard" koeler met een goede heatsink zodat ik de 850 wel haal??

En op 710 wil hij alleen booten als ik me udma van me hd uitzet( pci 41 mhz ), maar dan hangt ie ook bij opstarten. Moet ik dan iets aan de pio mode veranderen?? hij staat nu op 4.

edit:
schroefen is misschien het verkeerde woord ik heb hem erop getaped. De koppen van de schroefen van de onderste houden de twee van elkaar en ze raken elkaar niet. Me onderste fan draait nu 900 rpm harder dan normaal en de airflow die ze bijelkaar veroorzaken is ook behoorlijk wat sterker. Het zijn overigens twee identieke fans. De ene is van spire en de andere is noname, maar wel zelfde soort.

[edit2]typo[/edit2]

• tsjech@
volgens mij draait je HD niet op de snelheid van je PCI-bus. Wat is je voltage van je cpu

• mowgli
  • Niet online
1,65 en dan boot ie wel op 850, maar niet op 710 als ik udma aanlaat( krijg geeneens beeld ).

• tsjech@
Ik had zelf eerst een constructie van een boxed intelcooler met 2 x 60MM fans tussen de fans zat 4cm. werkte retegoed!! nu heb ik Fop38. Had namelijk bij 700@980 stressed 31 en idle kamertemp(22) nu met fop kamertemp idle en stressed 25, haal nu wel 980 stabiel. Let wel op Mijn kast is met 6x80mm fans waarvan eentje aan de zijkant direct op de cpu koeler

Verwijderd

Koop gewoon een maxtron cooler,
kan tot 1,5Ghz (aldus de specs)
ik heb hem zelf ook op mijn 1Ghz @ 1,2Ghz
zitten en werkt perfect.

Cooler is geschikt voor S370 en Socket A,
en werkt (naar mijn mening) perfect.

kosten +/- f25,-
(zal waarschijnlijk wat verschillen per dealer)

edit:

typfoutje verwijderd

• mowgli
  • Niet online
Ik heb me kast open staan. Ik begin steeds meer te denken dat ik dan aan de max van me koelblok zit dat die niet meer aankan. Dus is er een "standaard" koeler met een goed koelblok?? Dan zet ik me fans gewoon over.

Deze heb ik nu alleen dan met 2 fans dus bovenop elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-20b3.gif

van die maxtron koeler heb je daar een plaatje van?? Dan weet ik wat ik moet hebben.

• CHiLL1972
  • Laatst online: 20-07 23:28
Dat schommelen van de temperatuur had ik ook met mijn Celeron 600@900. Dat was met een standaard Spire koelertje, dat volgens het stickertje geschikt is voor 1GHz CPUs. Yeah, right ;-)
De temperatuur kwam zo nu en dan tot 79 graden; gemiddeld werd hij zo'n 55 graden onder 100% load met }:O.
Nu echter, met mijn fraaie nieuwe Alpha PEP66 koelertje, is de temperatuur een heel stuk lager, zo'n 42 graden en heb ik ook geen rare pieken meer.
Dus ik zou zeggen, probeer het eens met een goede koeler.

• tsjech@
standaard heatsinks zijn daar niet echt geschikt voor en als ik die standaard fan op je heatsink zie stelt dat ook niet echt veel voor. beter 60mm fan op zetten, misschien geen nieuwe heatsink meer nodig
[typo]

• mowgli
  • Niet online
die pep66 kost meer dan 100 piek:(

Zou een spire orb het ook redden??

en dat van die 710 mhz als ik udma uitzet dan krijg ik soms wel beeld, maar dan hangt hij nog als hij aan het opstarten is. Moet ik dan nog iets aan de pio mode veranderen?? Het is een maxtor 20,4 gig 7200 rpm.

• mowgli
  • Niet online
owk. Dan ga ik eerst kijken voor een andere fan. Hopelijk helpt dat.
Pagina: 1