werkt een KVM switch ook andersom

Pagina: 1
Acties:

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb een LCDtv en een monitor op 1 computer maar ze hebben allebei alleen maar vga ingangen en ik heb maar 1 vga uitgang op mn comp. nou vroeg ik me af werken KVM switches ook andersom.
Want t heeft niet mn voorkeur steeds onder mn bureau te duiken ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, dat doet een kvm switch niet. :P Dan moet je een soort output splitter hebben. Maar ik neem aan dat zowel je monitor als tv een verschillende resolutie hebben, dus een goedkoop dualhead kaartje lijkt me een betere oplossing. :)

Aannames zijn fataal.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

heb je echt 1 VGA uitgang of ook nog een DVI-uitgang? Want die laatste kun je vaak met een verloopstukje als VGA uitgang gebruiken..

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die ouwe mechanische KVM switches deden dat iig wel, maar tegenwoordig niet meer helaas :) En zo'n ouwe wil je niet gebruiken >800x600, baggerkwaliteit.

Hier stond een dode link.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zoiets?
[google=vga splitter]
Afbeeldingslocatie: http://www.hbshop.nl/images/1121042119.jpg

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Raptec schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:18:
Ik heb een LCDtv en een monitor op 1 computer maar ze hebben allebei alleen maar vga ingangen en ik heb maar 1 vga uitgang op mn comp. nou vroeg ik me af werken KVM switches ook andersom.
Want t heeft niet mn voorkeur steeds onder mn bureau te duiken ;)
hoe bedoel je nu net - je wilt de 2 schermen aansluiten op je videokaart ?
dan noemt het een vga-splitter (zoals hier boven maar dan hebben beiden het beeld tegelijk)
of vga-switch (de ene of de andere) zoals je dat ook soms nog kan vinden voor parallelle printers. 1 poort, meerdere printers en maar schakelen met een draaiknop ofzo.

en anders een ander videokaartje er bij-in steken ofzo eh - of de tv-uitgang gebruiken ?

anders kijken of je ook een dvi-d uitgang hebt en dan een adaptertje naar vga halen en die er tussen zwieren voor 1 der schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door soulrider op 09-03-2007 14:30 . Reden: wat tussen aanvulling ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Kijk of je goedkoop een pci netwerkkaartje kan bij plaatsen, of je videokaart vervangen voor een Dual Head variant.

Of koop een vga verlengkabel en leg die op je buro. Dan kan je op je buro wisselen. Hoef je er in iedergeval niet meer onder te kruipen.

DualHead Videokaart: http://www.xicomputer.com...odimages/Nvidia_FX700.jpg
Verlengkabel: http://gfx.despec.com/lowres/0025/DOMVK3220.JPG

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Beeldkwaliteit wordt hier vaak niet beter van

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
raymonvdm schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:40:
[...]

Beeldkwaliteit wordt hier vaak niet beter van
Deze bestaan ook in HQ (High Quality) met ferriet kern enzo...

Invoegen doe je zo!

• Raptec
okej genoeg opties zie k 8-) eh ik heb ook een DVI uitgang en een verloopstukje idd, maar tis me nog niet gelukt dat werkend te krijgen. (nou staat er wel in de handleiding dat mn lcd geen pc dvi ondersteund) maar ik dacht dat er dan ook echt VGA signaal uit kwam...

• dribbel
  • Laatst online: 16-02 14:19
raymonvdm schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:39:
Kijk of je goedkoop een pci netwerkkaartje kan bij plaatsen
wat is daar de meerwaarde van? :P
Raptec schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:34:
okej genoeg opties zie k 8-) eh ik heb ook een DVI uitgang en een verloopstukje idd, maar tis me nog niet gelukt dat werkend te krijgen. (nou staat er wel in de handleiding dat mn lcd geen pc dvi ondersteund) maar ik dacht dat er dan ook echt VGA signaal uit kwam...
als het goed is zou dat gewoon moeten werken met een dvi naar vga verloopstukje

[ Voor 52% gewijzigd door dribbel op 09-03-2007 17:38 ]

• soulrider
Raptec schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:34:
dit heeft niets te maken met je scherm dan, maar met de instellingen op je pc:
je moet die 2de uitgang namelijk inschakelen....
properties van desktop (rechtsklikken ergens op je bureaublad) > settings >
en dan het 2de scherm aanduiden en "extend my windows desktop onto this monitor" aanzetten
dan is het zo af. (en dan wat spelen met de settings enzo)
anders even in advanced kijken hoe het moet met je videokaart (en de hulp gebruiken)
(voor je pc speelt het geen rol of het nu een tft, crt, tv of nix is die daar aanhangt: schakel die uitgang aan, stel die correct in, en als het "weergave toestel het aankan krijg je beeld :) )

dit is vrij standaard en al veel omschreven op 't net (net zoals hier in het dual/multi-monitor topic)

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 09-03-2007 17:45 ]

• Raptec
jah ik had 2 uitgang ook al ingeschakelt en resolutie ingesteld die die aan zou kunnen, maar ik had gezegt dat i m moest clonen van desktop 1, maar dat kon die dus niet maar nu werkt t wel iig ;) tnx

• soulrider
gerre gedaan en geniet van't beeld eh ;)
Pagina: 1