Slechte (internet)snelheid WiFi

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Hoi,

Ik heb een CopperJet 1616-2P modem met daaraan een Router Asus WL-520G.
Als ik een netwerkkabel in mijn Asus router stop en deze verbind met mijn PC haal ik ongeveer 15Mbps internetsnelheid, maar als ik mijn PC via WiFi verbind met deze router (middels een WL-167 USB dongle) haal ik slechts 6Mbps internetsnelheid.

Iemand suggesties hoe dit komt?

Bastiaan

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
basduijn schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:18:

Iemand suggesties hoe dit komt?

Bastiaan
Volgens mij heb je de oorzaak al in je topic titel gezet?

Punt a: Asus WiFi routers hebben niet zo`n best bereik.
Punt b: Asus WiFi netwerk adapters hebben niet zo`n beste ontvangst.

Need I say more?

Ben zelf op Linksys overgestapt, al m`n Asus spullen de deur uit gedaan. Ben zeer tevreden over linksys. Bereik ging van 0/2 tot 5 mbs naar 36 tot 54 mbps.

[ Voor 42% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 09-03-2007 14:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor USB aansluiting gebruik je? USB 1.x of 2.0. Bij USB 1.x kan je misschien niet sneller. USB dongels voor Wifi hebben al zowiezo een slechtere snelheid en bereik dan een pci kaart. En bovenstaande over Asus apparatuur helpt uiteraard ook nogal in het beperken van de snelheid. Linksys is de weg die je moet nemen, maar let wel op de wifi kaartjes met de drivers. Kijk eerst welke chip erop zit, download dan de driver van de chipfabrikant, de Linksys drivers zijn prut. Als de chipfabrikantdriver niet wil werken, gebruik dan alleen de inf van linksys, rest van de driver bestanden (.sys en .cat) van de fabrikant. Zou ook moeten werken, bij mij werkt het iig wel.

Commandline FTW

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Het ligt volgens mij idd aan Asus. Ik heb zojuist met iperf wat testjes gedaan. Van mijn laptop (met de USB dongle) naar mijn Linux server. (Wifi PCI kaart)
Ook bij deze testen haal ik max 6Mbps. Wat mij betreft "Case closed" en op naar Linksys.

Thanks guys.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
basduijn schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:14:
Het ligt volgens mij idd aan Asus. Ik heb zojuist met iperf wat testjes gedaan. Van mijn laptop (met de USB dongle) naar mijn Linux server. (Wifi PCI kaart)
Ook bij deze testen haal ik max 6Mbps. Wat mij betreft "Case closed" en op naar Linksys.

Thanks guys.
Ik heb zelf een linksys WRT300N v2.0 gehaald. Ben er erg over te spreken!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Hier iemand met wireless alles Asus..
Geen enkel probleem, stabiele verbindingen en hoge snelheden.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1