PC start niet door

Pagina: 1
Acties:

• vondelen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06-2025
Hallo, Ik heb het volgende probleem.

Ik heb reeds een jaar of twee een systeem draaien met o.a. de volgende componenten:
- MB: Asus A8NSLI SE
- CPU: AMD 3200
- GK: Leadtek 6600 GT TDH
- 2 X 512 mb DDR
- etc. (DVD R/W, DVD, Geluidskaart, Harde schiijf, weet hier alleen niet de specs van uit mijn hoofd en kan dit nu even niet nakijken)

Terwijl er zondagavond nog niets aan de hand was en ik mijn PC om normale wijze had afgesloten, krijg ik hem sinds maandagmorgen met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Maandagmorgen begon hij bij het opstarten na een sec. of 5 opeens te piepen (iets van 6 piepjes achter elkaar, deze combinatie staat echter niet bij de mogelijke BIOS warnings van AWARD) waarbij het wel leek alsof hij verder opstartte (harde schijf ging wel draaien etc.) maar ik kreeg verder geen beeld op mijn monitor. Dit heb ik een aantal maal herhaald met hetzelfde resultaat.

Gisteren heb ik hem opengemaakt om te bekijken wat er aan de hand kan zijn. Heb vervolgens een aantal zaken geprobeerd, eerst alles nog eens goed aangedrukt, vervolgens opgestart met alleen de benodigde onderdelen, andere PSU met telkens hetzelfde resultaat.
(alhoewel 1 keer startte hij opeens goed op en kwam ik uiteindelijk terecht in XP, maar toen ik hem vervolgens weer uit zette was het weer het oude liedje)

Als laatste heb ik de grafische kaart van het ene PCI-e slot in het andere gedaan. Nu krijg ik de piepjes niet meer (nog maar eentje) en krijg ik wel beeld. Alleen kom ik tot het eerste scherm (logo van het moederbord met de tekst press del to enter BIOS) maar vervolgens loopt hij vast en kan ik dus ook niet de BIOS benaderen.

Mijn vraag is nu waar het probleem kan zitten. Ik ging in eerste instantie uit van een kapotte video kaart, maar vind het raar dat hij het in het andere slot wel lijkt te doen.
Wellicht heeft het iets met het geheugen te maken, maar dan moet je volgens mij een andere BIOS foutmelding krijgen. (iets van drie piepjes ofzo, maar dan zou het niet uit moeten maken dat de video kaart in een ander slot zit)
Andere mogelijkheden zijn volgens mij nog het moederbord zelf dat kapot is, wat ik wel vreemd zou vinden aangezien hij het altijd heeft gedaan en er niets vreemds mee is gebeurd.
Het laatste wat ik kan verzinnen is de BIOS zelf die corrupt is.

Heeft iemand een idee waar dit probleem nu precies vandaan komt en wat er dan eventueel aan gedaan zou kunnen worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Hallo,

Is je probleem inmiddels opgelost?

Romme14