Op het moment ben ik bezig met een site waarop mensen hun eigen foto kunnen uploaden.
Nu is het echter de bedoeling dat mensen eerst een voorbeeld te zien krijgen.
Deze voorbeelden dienen dus eerst op de site geplaatst te worden, als mensen de foto erop hebben gezet en de site verlaten blijft deze op de site staan.
Nu wil ik een php script draaien dat foto's ouder dan 2/3 dagen verwijderd.
Ik heb nu in de bestandsnaam de datum al openomen:
Het gaat mij er nu dus eigenlijk om hoe ik alle bestanden uit de directory check, door middel van het uitlezen van de bestandsnaam en dan wil ik de eerste 2 karakters, de 2 daaropvolgende en de 4 daar weer op volgende gescheiden uitlezen.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Alvast bedankt!
Nu is het echter de bedoeling dat mensen eerst een voorbeeld te zien krijgen.
Deze voorbeelden dienen dus eerst op de site geplaatst te worden, als mensen de foto erop hebben gezet en de site verlaten blijft deze op de site staan.
Nu wil ik een php script draaien dat foto's ouder dan 2/3 dagen verwijderd.
Ik heb nu in de bestandsnaam de datum al openomen:
Nu vraag ik me af hoe ik de bestandsnamen uit kan lezen en de eerste 8 karakters kan gebruiken om op datum te controleren zodat ik de bestande met een oudere datum kan unlinken.$datum = date("dmY");
$file_name = $_FILES['foto_upload']['name'];
$fotonaam = $datum . "_" . $file_name;
Het gaat mij er nu dus eigenlijk om hoe ik alle bestanden uit de directory check, door middel van het uitlezen van de bestandsnaam en dan wil ik de eerste 2 karakters, de 2 daaropvolgende en de 4 daar weer op volgende gescheiden uitlezen.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Alvast bedankt!