[Vista] Monitor profiel Dell 1707FP werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Goedemiddag Tweakers/Vista-ers!

Ik draai Windows Vista Ultimate (x86/32-bits) en heb een Dell 1707FP 17" LCD monitor aangesloten op mijn systeem. In Photoshop of Windows Gallery (waar je foto's mee bekijkt en inlaadt) is het wit (de kleur) niet wit maar geelig. Toen ik Photoshop voor het eerst opstartte zei die ook dat het LCD monitor profiel niet helemaal goed was. De monitor is gewoon door Vista herkend en in de Device Manager/Apparaatbeheer zie ik hem ook staan zonder problemen. Als ik de eigenschappen opvraag en ik kijk bij de profielen heeft ie ook een juist profiel (1707f.icm geloof ik) geselecteerd. Helaas zijn mijn wit kleuren nog altijd geelig en niet wit. Als ik een plaatje maak met bijv. alleen maar wit en dat naar een vriend stuur ziet hij het wel wit maar ik geel. Het heeft dus wel degelijk met het profiel te maken. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ook heb ik al de drivers voor de monitor bij Dell vandaag gehaald. Als die worden uitgepakt bevat het ook een monitor profiel bestand. Deze geladen maar nog steeds zijn de kleuren niet helemaal juist.

Adobe CS2 heeft ook een Adobe Gamma programma geinstalleerd. Die kan ik draaien maar is redelijk veel werk en lijkt me niet dat het de kleurverschillen oplost.

Iemand enig idee of ook dit probleem gehad? Graag enige hulp hiermee.

Alvast bedankt.

Dereck

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

• dbreuning
Help? Kan iemand mij hiermee helpen?

EDIT: aub nogmaals de oproep! :)

[ Voor 33% gewijzigd door dbreuning op 10-03-2007 13:26 ]

• dbreuning
Ik bump hem nogmaals: misschien iemand die hiermee kan helpen?

• dbreuning
dbreuning schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:59:
Ik bump hem nogmaals: misschien iemand die hiermee kan helpen?
Iemand?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07
Je kunt natuurlijk ook eens in de setting van je monitor gaan kijken.... Ik heb ook een Dell (de 2405) en daar kan ik de user setting aankiezen. Je kunt dat de RGB waarden afzonderlijk instellen, en dus zorgen dat wit, wit is. Is veel makkelijker en werkt dus automatisch in elke programma.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dbreuning
winwiz schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:22:
Je kunt natuurlijk ook eens in de setting van je monitor gaan kijken.... Ik heb ook een Dell (de 2405) en daar kan ik de user setting aankiezen. Je kunt dat de RGB waarden afzonderlijk instellen, en dus zorgen dat wit, wit is. Is veel makkelijker en werkt dus automatisch in elke programma.
Hmmm dat zou ik even moeten proberen. Bedankt voor de reaktie.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dbreuning
winwiz schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:59:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Het is alweer een tijd geleden maar ik heb het geprobeerd maar kan er niet echt veel mee. Alles staat al op de juiste instelling in de monitor zelf. Het rare is dat onder mijn vriendin d'r profiel wel alles er goed uit ziet.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
dbreuning schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:51:
[...]

Het is alweer een tijd geleden maar ik heb het geprobeerd maar kan er niet echt veel mee. Alles staat al op de juiste instelling in de monitor zelf. Het rare is dat onder mijn vriendin d'r profiel wel alles er goed uit ziet.
gewoon de RGB waarden aanpassen in het menu van je monitor.. niet op je computer..
Pagina: 1