Topics over prestatieverschillen tussen de Core 2 Duo's en de oudere Pentium D serie zijn er in overvloed. Op zoek naar een PC voor voornamelijk wat DTP werk, waar wel Vista Premium op moet zitten, kom ik op twee modellen die in de lokale winkel goed beschikbaar zijn: HP 7730 (slimline) en de FSC (Fujitsu Siemens Computers) Pi1522. De eerstgenoemde maakt gebruik van een Core Duo T2050, de tweede van een Pentium D 915. Over die Core Duo kan ik weinig vergelijkingen met de D915 vinden (opzich logisch, het is immers een laptopchip).
Hoewel de architectuur van de Core Duo beter is, is de T2050 volgens mij een echt instapmodelletje en is de D915 (met meer L2 cache, twee cores etc.) een waardig alternatief. My best guess is dus dat de T2060 vooral zuiniger zal zijn terwijl de D915 beter zal presteren.
In de overweging tussen de twee machines telt de small form factor van de Slimline HP niet mee. Verder biedt de HP een 7500 TC kaart, terwijl de FSC een 7300SE (non-TC) kaart heeft. Ook is de HDD van de FSC wat groter...
De inleiding lang, maar de vraag eigenlijk kort: wat denken jullie?
Hoewel de architectuur van de Core Duo beter is, is de T2050 volgens mij een echt instapmodelletje en is de D915 (met meer L2 cache, twee cores etc.) een waardig alternatief. My best guess is dus dat de T2060 vooral zuiniger zal zijn terwijl de D915 beter zal presteren.
In de overweging tussen de twee machines telt de small form factor van de Slimline HP niet mee. Verder biedt de HP een 7500 TC kaart, terwijl de FSC een 7300SE (non-TC) kaart heeft. Ook is de HDD van de FSC wat groter...
De inleiding lang, maar de vraag eigenlijk kort: wat denken jullie?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 12:58 ]