Toon posts:

Technisch ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn afstudeer project. Ik moet een gehele control room bouwen op locatie. Er moeten een bepaald aantal servers gemonitord worden .

Hierbij moeten er ook allerlei documenten ontwikkeld worden zoals een technisch ontwerp.

Ik blijf nu alleen een beetje steken met de informatie die ik nu al heb. Ik heb in het technische ontwerp alle specificaties van HP system insight manager , de computer en de monitor verwerkt. Wat moet/kan er nog meer bij komen?

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Verwijderd

misschien de netwerk layout, server specs, koeling, voeding, redundantie,...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je zegt dat het een afstudeer project is, dan zou je dus opzich al lang moeten weten wat je er allemaal in dat document moet komen. En anders is het handiger om aan het bedrijf/de opleiding te vragen wat ze erin verwachten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:34:
Je zegt dat het een afstudeer project is, dan zou je dus opzich al lang moeten weten wat je er allemaal in dat document moet komen. En anders is het handiger om aan het bedrijf/de opleiding te vragen wat ze erin verwachten. :)
Ja , maar dit is nog nooit behandeld . Vandaar de vraag :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Wat heeft je afstudeer begeleider hierop gezegd ?
En inderdaad, wat heeft het bedrijf gezegd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:03:
Ja , maar dit is nog nooit behandeld . Vandaar de vraag :)
en nu het tweede gedeelte van mijn post nog lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:08:
Wat heeft je afstudeer begeleider hierop gezegd ?
En inderdaad, wat heeft het bedrijf gezegd ?
Ze zeggen om eerst zoveel mogelijk te googlen als dat vervolgens niet lukt helpen ze.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Ze zeggen om eerst zoveel mogelijk te googlen als dat vervolgens niet lukt helpen ze.
in andere woorden: ik ga googelen, en als ik dan nog niet kan wat ik wil ga ik pas lesgeld betalen en een opleiding volgen..

Was precies hetzelfde geweest. Merk het meer op scholen (zit op de multimedia academie) dat er vaak tutorials worden gebruikt die van het internet geplukt zijn, net als opdrachten. Engels en kant en klaar.. Op die manier had ik beter thuis kunnen blijven en leren.. Het is dat het om het papiertje gaat, maar 2 jaar voor wat ik tot nu toe weet? Dat wist ik al voor ik begon :r

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:14:Ze zeggen om eerst zoveel mogelijk te googlen als dat vervolgens niet lukt helpen ze.
En wat heb je inmiddels bij elkaar gegoocheld ?
De centrale vraag in een technisch ontwerp is "HOE ?".
Probeer zoveel mogelijk vragen te verzinnen bij jouw onderwerp met "HOE" erin (Hoe ga ik monitoren ?) en zorg dat alle "WAT" vragen uit je functioneel ontwerp een oplossing krijgen in je technisch ontwerp.

Als je hierna nog steeds niets kan bedenken, dan is het tijd om met de begeleidende partijen om de tafel te gaan zitten...

• lier

lier

MikroTik nerd

SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:18:
Was precies hetzelfde geweest. Merk het meer op scholen (zit op de multimedia academie) dat er vaak tutorials worden gebruikt die van het internet geplukt zijn, net als opdrachten. Engels en kant en klaar.. Op die manier had ik beter thuis kunnen blijven en leren.. Het is dat het om het papiertje gaat, maar 2 jaar voor wat ik tot nu toe weet? Dat wist ik al voor ik begon :r
Dan heb je helaas de verkeerde opleiding gekozen...
...of je bent slecht geinformeerd
Of je had in een ander jaar in moeten stromen.
Iets te makkelijk om je opleidingsinstituut hiervan te verwijten.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Nee, elke leerling is het er mee eens, dat er op de school te weinig begeleiding is.. Ik wist toevallig al heel veel van wat er op de opleiding gedaan wordt, maar zelfs de mensen die net beginnen op de opleiding zeggen dat ze alles wat er nu in 2 jaar behandeld is ook mákkelijk in 1 jaar gekund had.

De `kracht` van ROC Midden Nederland \o/

[/offtopic]

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat jullie een decaan (studiebegeleider oid) hebben ?
Maak het eens bespreekbaar wat jullie mening is en met name hoe jullie het beter zouden willen hebben. Misschien kan je een verbetertraject opzetten...?

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 19:23
Ik ken het probleem, ben zojuist klaar met mijn MBO wij moesten ook een project afleveren, met SDM verslag erbij.

Probleem was dat bijna niemand precies wist wat ie moest doen..
Zoek op internet een SDM checklist, voor het ontwerp.
Aan de hand van die punten kun je je verslag goed maken..

http://www.zbc.nu/main.asp?ChapterID=420 daar staat het..

Er zijn er nog meer, deze heb ik zelf gebruikt!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:04
Nee, elke leerling is het er mee eens, dat er op de school te weinig begeleiding is.. Ik wist toevallig al heel veel van wat er op de opleiding gedaan wordt, maar zelfs de mensen die net beginnen op de opleiding zeggen dat ze alles wat er nu in 2 jaar behandeld is ook mákkelijk in 1 jaar gekund had.

De `kracht` van ROC Midden Nederland \o/
Daar sluit ik me helemaal bij aan, bij het ROC waar ik rondloop is het precies zo....
Dat vraaggericht onderwijs/project onderwijs moet nog veel aan geschaaft worden het niveau is ver beneden de maat als je het mij vraagt

Maargoed het technisch otnwerp..:
- Is gemaakt op basis van een passend plan van aanpak. (die heb je inmiddels al mag ik hopen)
- Bevat een gedetailleerde omschrijving van de benodigde hardware.
- Bevat een voldoende gedetailleerde beschrijving de benodigde software / besturingsystemen
- Bevat een duidelijke omschrijving van de oplossing die gekozen is om aan de gestelde eisen te kunnen voldoen.
- Bevat een beschrijving van de voorbereidingen, waarin wordt aangegven wat er klaar moet zijn, voordat het product gemaakt kan worden.
- Bevat een beschrijving van de werkzaamheden waarin aangegeven wordt, wat er moet gebeuren om het product te maken
- Bevat een beschrijving van de gereedschappen die nodig zijn om het project te maken
- Heeft betrekking op het opgeleverde Functioneel Ontwerp (die je inmiddels ook al hebt, omdat je anders niet eens aan het functioneel ontwerp mag beginnen !)

Zo doen wij dat, hopelijk heb je er wat aan !

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-03-2007 13:39 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de berichten. Ik heb nu een document af , kzou niet weten of het goed is.. dat horen we vanzelf wel... :)
Pagina: 1