Toon posts:

Slechte performance in WoW *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Mijn systeem:

AMD 2400+, 2GB memory en een GeForce FX5600 128mb.

WoW loopt niet echt lekker op 1680x1080 (geloof ik... Widescreen)

Nu ga ik een nieuwe kaart kopen. Dat zal een Radeon X1950 met 512MB zijn. Merk ik dit erg in performance?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarschijnlijk ja, vooral in raids waar de effects je om de oren vliegen. Maar gezien de CPU zal je waarschijnlijk niet het maximale uit de kaart te kunnen halen.

In ieder geval help het dat je lekker veel geheugen hebt. Daar is WoW redelijk gevoelig voor.

off topic: Hoort dit niet in het andere Spielerij forum te staan?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een lekkere videokaart maakt zeker verschil. Je CPU en RAM zijn meer dan voldoende. Heb het op een vergelijkbaar systeem gespeeld maar dan met een Radeon 9600, wat zeer vloeiend speelde op 1600x1200.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 13:41
over wow is het een best complexe discussie..
ik vind het wel normaal dat je nu niet echt vloeiend kan spelen op zon resolutie...

in mijn opinie is wow eigenlijk best een zwaar spel, de performance gaat er wel op vooruit met een nieuwere grafische kaart maar wow is ook erg afhankelijk van de cpu power of in elk geval meer dan menige 3d spellen..

ik ben er persoonlijk niet enorm op vooruit gegaan en ik ben van een x800xt overgetsapt op een 7900GT met een 3.4 ghz P4 cpu en 1 gig geheugen... ik speel op 1280x1024 en ik zie regelmatig een schokje voorbij komen (bijv underbog en dat soort zwaardere instances, shattrah en andere steden ligt niet aan de pc)... alles zit wel op max qua instelligen en moet erbij zeggen dat ik het als schokkerig beleef als de framerate onder de 30 fps komt te zitten...

op de pc van mijn huisgenoot (een athlon xp 2800+ met 512 MB geheugen en een radeon 9700pro) is het spel wel te spelen op 1024x768 maar met alle opties po medium en supervloeiend is het ook niet te noemen...

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER79 op 09-03-2007 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha :) nou ik zie het vanavond wel dan =D ik zal mn bevindingen even posten dan!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Zet gewoon effecten uit?

Mn broertje zat te raiden op een celeron 450, die overgeclocked was naar 550 of zoiets, had 484mb aan board en ook fx5600. Maar ja speelde op resolutie van 1280x1024 dacht ik.
Hij moest wel veel effecten uitzetten en in windows de videosettings op performance gooien en tuurlijk het gaf met deze minimale settings soms wel problemen, maar het liep eigenlijk verbazingwekkend soepel t.o.v. wat ik verwachtte. Hehe gelukkig hoefde hij niet zo lang op dit zeer oude systeem te spelen.

Wow is wat betreft eisen een van de betere spelen op de markt, je kunt het bijna net zo zwaar maken als je zelf wilt.
Vandaar, dat het ook zoveel spelers trekt, je hebt maar minimale pc nodig om redelijk goed te trekken.
Wil je betere graphics en effecten, tja, dan moet je zwaardere pc inzetten.

Mn advies is eerst kijk is wat jezelf nog kunt tunen met je bestaande systeem.
En ja je pc prestatie gaat met nieuwe videokaart best wel vooruit tov. fx5600, maar zoals iemand zei, het kan beetje overkill wezen, dat je cpu de bottleneck gaat worden, na nieuwe kaart.
Maar ja is dat echt probleem?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Mijn ervaringen met WoW geven aan dat een performance stijging voornamelijk te halen valt op gebied van CPU en Geheugen. Ik ben namelijk een aantal maanden geleden overgestapt op een nieuwe processor(AMD 4600+), nieuw geheugen (2GB DDR667) en een nieuwe videokaart (Asus EN7900GT TOP 256 MB).
Binnen een week ging mijn videokaart stuk en kreeg zolang een simpele kaart (ATI kaartje met 128MB) in bruikleen. Tot mijn verbasing nam het aantal FPS nauwelijks af en alles liep nog net zo soepel.

Dus ik denk dat als je WoW speelt met een nette processor en zo'n 2GB geheugen dat elke degelijke kaart voldoende zal zijn.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Je merkt er weinig van met die videokaart. WoW vergt erg veel van je cpu en geheugen

Verwijderd

Omdat dit topic over een technische vraag gaat, stuur ik het door naar -> Spielerij - Problemen & Vragen samen met een kleine titelwijziging.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De videokaart maakt wel wat uit, dat merk je wel als je een Geforce2MX heb moeten gebruiken omdat de Radeon 8500LE kaduuk ging. Trouwens, met dat Radeon kon je vloeiend op 1360x1024 spelen, klasse. :) Maar het allerbelangrijkste is het geheugen. Boven de 1 gigs is toch wel het minimale vereiste om WoW toch nog redelijk te spelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1