[Win2K SBS] filesize limiteren in de profielen *

Pagina: 1
Acties:

• Wappiemonster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 09:26
Sorry ik ben vergeten de titel aan te passen. kan achteraf niet meer.

Is er in Windows 2000 SBS een mogelijkheid is om de filesize te limiteren binnen een gebruikers profiel? Dus dat een user bv niet grotere files in zijn profiel kan plaatsen dan 100mb.

Volgensmij heeft windows zelf hier geen mogelijkheid voor. Is er misschien andere software die dit kan regelen?

alvast bedankt

Klaas

[ Voor 10% gewijzigd door Wappiemonster op 09-03-2007 11:41 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Ja dat kan. Maak in je grouppolicy de quota limiet voor de gebruiker.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Wappiemonster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 09:26
Ik weet dat je de quota limiet voor een gebruiker kan instellen. Maar ik bedoel eigenlijk om in te stellen dat een bestand niet groter mag zijn dan bv 100mb binnen het profiel v/d gebruiker.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
titeleditje. Vraag dat een volgende keer overigens even via Topicreport, incl een voorstelletje voor ons luie crew :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Wappiemonster schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:46:
Ik weet dat je de quota limiet voor een gebruiker kan instellen. Maar ik bedoel eigenlijk om in te stellen dat een bestand niet groter mag zijn dan bv 100mb binnen het profiel v/d gebruiker.
Dat vang je dus af door een Quota erop te zetten, er zijn voor zover ik weet geen programma's die het opslaan van een file limiteren tot bv 100MB.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

volgens mij kan QuotaManagement in 2003 R2 dat weer wel..
maar daar heeft de TS niet zoveel aan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mutsje schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:04:
[...]
Dat vang je dus af door een Quota erop te zetten, er zijn voor zover ik weet geen programma's die het opslaan van een file limiteren tot bv 100MB.
Quota & File Sentinel kan het wel. :)
Heeft alleen als nadeel dat dit weer 3party is, waar weer extra licences voor aangeschaft moeten worden.
Disk Quotas

Quotas by user and/or group
Quotas by disk object or share
Quotas relative to % of volume or other quotas
Specific limits on files and file type
Time and size limited quota overdraft
Designated users and/or groups can be exempted from enforcement
alt-92 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:16:
volgens mij kan QuotaManagement in 2003 R2 dat weer wel..
maar daar heeft de TS niet zoveel aan :)
Een (algemeen) nadeel van die is dan weer dat deze naar file-extensies kijkt, ipv naar fileheaders. Het renamen van een file is dan voldoende om onder de policy uit te komen. :')

[ Voor 19% gewijzigd door Question Mark op 09-03-2007 14:21 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

weer wat geleerd, wel jammer inderdaad dat er alleen naar de extensie gekeken wordt ipv de inhoud van de header.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Tja, iets met monopolie en concurrentie enzo he...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

offtopic:
Ach, ik heb me wel vermaakt tijden MS Teched, toen Quotemanagement gedemonstreerd werd en deze vraag uit het publiek kwam. De presentator ging het testen en jawel hoor, de user kon gewoon een mp3 als txt-file opslaan.

Zijn reactie: "Ja maar, zo slim zijn de gebruikers toch niet". Ja, tuurlijk joh :P

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Was dat die van november soms? :P

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

offtopic:
Nee, was al iets langer terug, staat me iets bij van mei 2006. "Het incident" was tijdens de kick-off presentatie van Teched, waarbij dus ook de nieuwe functionaliteit van Vista en 2003R2 gedemonstreerd werden, waaronder de uitgebreidere quota-policy's.

Pagina: 1