Toon posts:

Verdelen JPG in meerdere stukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik ben bezig met een website voor een Finse maatschappij, en ik heb hiervoor een design gemaakt in Photoshop. Nu moet ik dat design eigenlijk verdelen, zodat ik er knoppen van kan maken, maar dat wil niet echt lukken.

Ik heb maar even een afbeelding gemaakt die uitlegt wat ik bedoel, ik moet dus alle vakjes hebben die hier met rood omlijnd zijn. Als ik dit handmatig doe zit ik er vaak net een pixel naast, zodat ik dikke strepen krijg in het carbonpatroon, en dat is natuurlijk jammer.

Mijn vraag is met welk programma ik dit kan doen, ik heb het namelijk nog niet eerder gezien, en zoeken op internet leverde ook niet teveel op (mede omdat ik geen flauw idee had waarop ik zoeken moest).

Alvast bedankt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eigenlijk hoef je hem helemaal niet te knippen.
Je kunt in de HTML code gewoon aangeven welke coordinaten naar welke pagina wijzen.

Maar als je het echt wilt knippen dan kan dat toch gewoon in elk programma?
Je zit inderdaad met de nauwkeurigheid, maar kan je die ook niet in pixels opgeven voor de selectie?

Edit:
zie Javascript Image Maps

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2007 11:29 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Met Macromedia Fireworks kun je erg makkelijk dit soort knipwerk doen, waarschijnlijk kun je wel een trial versie downloaden op macromedia.com. Dit kon voorheen iig wel altijd.

edit: extragratis een tutorial: http://www.wise-women.org/tutorials/fw1/

[ Voor 17% gewijzigd door Caeruleus op 09-03-2007 11:32 ]

no animals were harmed during the production of this message

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

1 woord: slice-tool (in Photoshop).

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Wat ik graag doe in dit soort situaties (generieke knoppen met variabele inhoud) is een nieuw Photoshop document maken en daar de achtergrond van de knop in zetten, nu maak je daarboven verschillende lagen met de variabele inhoud, die zet je een voor een aan en schrijf je weg, nu heb je een reeks knop-afbeeldingen die identieke achtergronden hebben. is makkelijker mee te werken dan slices of te gaan zitten croppen. Gewoon een nieuwe button template aanmaken, scheelt een hoop gepiel. Geen slecht ontwerp langs de weg.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, veel goede reacties....ik ben nu even bezig met die slice tool...en dat lijkt de goede kant op te gaan, nooit geweten dat dat ding in PS zat :P

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

guides en snap-to-guide... werkt beter met handmatig selecteren

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Tipje, niet met betrekking tot het slicen. Gebruik de pen tool om paths te maken van je images. Ik weet niet of het aan de jpeg compressie ligt, maar je images zien er nogal blokkerig uit. Op deze manier kun je de kwaliteit flink verhogen, zonder dat je images veel groter worden. :)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

^^ met Neobahamuth en kaassouffle: maak eerst guides op de plekken waar je nu de rode randen hebt (rulers aanzetten en van daaruit slepen om een guide te plaatsen), snap to guides aanzetten en vervolgens met de slice tool aan de gang. Dat is volgens mij de meest eenvoudige oplossing.

Klaar voor de steroorlogen?

Pagina: 1