Toon posts:

HP LaserJet 3055: PCL én PostScript?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al maandenlang heb ik veel plezier van mijn HP LaserJet 3055 als kantoorprinter (PCL driver). Af en toe wil ik wel eens een foto uitprinten (zwart uiteraard) en ik heb gehoord dat dit beter gaat met een PostScript driver. Nu wil ik normaliter dus de PCL gebruiken en af en toe de PostScript driver. Als ik echter de PostScript driver wil installeren, vraagt Windows XP Pro SP2 of ik de bestaande driver (PCL) wil vervangen, maar dat wil ik dus niet.

Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil (dus zowel de PCL als de PostScript driver tegelijk geinstalleerd)?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Normaliter kan je pcl naast ps driver installeren. Het zij 2 verschillende printertalen. We habben altij HP op buro en kan altijd beide driver installeren.
Moet je proberen om niet vanaf de executable file te installeren, maar met de 'add printer wizard'.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
GrittyKitty schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:17:
Normaliter kan je pcl naast ps driver installeren. Het zij 2 verschillende printertalen. We habben altij HP op buro en kan altijd beide driver installeren.
Moet je proberen om niet vanaf de executable file te installeren, maar met de 'add printer wizard'.
dat is de oplossing idd

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik het inderdaad ook geprobeerd, maar dan moet ik een printerpoort kiezen. Als ik dan kies voor 'USB001 (Virtual printer port for USB)', dan kan ik de printer vervolgens niet aanspreken. Kies ik voor 'DOT4_001 (HP LaserJet 3055 printer)', dan krijg ik de vraag of ik de bestaande driver wil vervangen. Hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:00

Orac

Ik mis je papa.

De vraag met nee beantwoorden of desnoods de PS driver eerst op LPT2: ofzo installeren. En daarna de port wijzigen naar de gewenste poort.

[ Voor 13% gewijzigd door Orac op 10-03-2007 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, op beide manieren krijg ik de volgende melding:

'Er is al een stuurprogramma geïnstalleerd voor deze printer. U kunt het bestaande stuurprogramma gebruiken of vervangen.'

Het ziet er dus naar uit dat het op deze manier in ieder geval niet wil lukken. Heeft iemand misschien een andere suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1