Toon posts:

Vraag over configuratie Linksys PAP2 adapter voor Tiscali

Pagina: 1
Acties:
  • 1.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn overmoed heb ik een Linksys PAP2 telefonie adapter gekocht met het idee om deze voor internet telefonie bij Tiscali te gaan gebruiken in samenwerking met mijn Linksys (WAG54GS) ADSL Router. Ik dacht: dat doe ik even..... Niet dus. Op zich geen problemen om de adapter aan mijn router te koppelen en via de web interface bij de verschillende instellingenpagina's te komen, maar daar begint de ellende. Ik ben of de site van Tiscali de volgende link tegengekomen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=2657#faq3440. Hierin staat een overzicht van instellingen voor niet-Tiscali ADSL/VOIP routers. Echter de meeste velden hebben geen directe match met velden in de web interface. Hieronder een overzichtje van wat Tiscali vermeldt. Een kruisje ervoor betekent dat ik hem wel gevonden heb in de PAP2 web interface

SIP number: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens
x Username: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens
x Password: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens

x SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
x SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
x SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
x Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Mijn vragen:

1. Is mijn PAP2 adapter uberhaupt geschikt voor mijn doel?
2. Heeft iemand ervaring met dit apparaat en kan/wil deze persoon mij helpen met de juiste instellingen?

Ik heb contact opgenomen met Linksys in Nederland, maar die geven geen support omdat de PAP2 adapter volgens en niet bedoeld is voor verkoop aan particulieren.

Ik zou zeer erkentelijk zijn voor hulp bij dit onderwerp

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:02:
In mijn overmoed heb ik een Linksys PAP2 telefonie adapter gekocht met het idee om deze voor internet telefonie bij Tiscali te gaan gebruiken in samenwerking met mijn Linksys (WAG54GS) ADSL Router. Ik dacht: dat doe ik even..... Niet dus. Op zich geen problemen om de adapter aan mijn router te koppelen en via de web interface bij de verschillende instellingenpagina's te komen, maar daar begint de ellende. Ik ben of de site van Tiscali de volgende link tegengekomen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=2657#faq3440. Hierin staat een overzicht van instellingen voor niet-Tiscali ADSL/VOIP routers. Echter de meeste velden hebben geen directe match met velden in de web interface. Hieronder een overzichtje van wat Tiscali vermeldt. Een kruisje ervoor betekent dat ik hem wel gevonden heb in de PAP2 web interface

SIP number: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens
x Username: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens
x Password: Persoonlijke Tiscali Telefonie inloggegevens

x SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
x SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
x SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
x Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Mijn vragen:

1. Is mijn PAP2 adapter uberhaupt geschikt voor mijn doel?
2. Heeft iemand ervaring met dit apparaat en kan/wil deze persoon mij helpen met de juiste instellingen?

Ik heb contact opgenomen met Linksys in Nederland, maar die geven geen support omdat de PAP2 adapter volgens en niet bedoeld is voor verkoop aan particulieren.

Ik zou zeer erkentelijk zijn voor hulp bij dit onderwerp
Ik ga het proberen:

Line 1
NAT Mapping Enable: NO
NAT Keep Alive Enable: NO
Proxy: telefoniedienst.nl
Proxy: YES
Outbound Proxy: sip.telefoniedienst.nl
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: NO
DTMF Tx Method: InBand

REGIONAL
Caller ID Method: DTMF DENMARK

Dialplan: ( 00xxx. | <:0031???>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. )
of
Dailplan: ( 00xxx. | <:0031??>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. )

Waarbij je op de plaats van je vraagtekens je netnummer moet vermelden.

Er ligt me nog iets bij van aanpassingen in Regional settings maar daar weet ik niet meer welke er moeten worden aangepast dus post ik de belangrijkste:

Dial Tone: 425@-19;10(*/0/1)
Second Dial Tone: 420@-19,520@-19;10(*/0/1+2)
Outside Dial Tone: 420@-16;10(*/0/1)
Prompt Tone: 520@-19,620@-19;10(*/0/1+2)
Busy Tone: 480@-19,620@-19;10(.5/.5/1+2)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedmaster op 09-03-2007 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je hulp. Ik heb mijn adapter aan de praat gekregen. Behalve jouw instellingen heb ik ook nog instellingen gebruikt uit een linkje op voipconfig.de. (voipconfig.de/linksys_voipconfig.htm) Ik heb best wel veel zaken gewijzigd, waarvan ik niet weet of ze echt wel nodig waren. Ik ga deze week deze instellingen er een voor een afpellen, net zolang tot hij het niet meer doet. Ik zal dan een rapportje geven van wat er minimaal ingesteld moet worden om Tiscali telefonie aan de praat te krijgen. Sorry voor mijn late reaktie.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n apparaat gekocht en heb ook tiscali (via compuserve). Zou je je rapportje nog kunnen posten dan kan ik dat gebruiken voor de installatie.

Alvast bedankt!