Toon posts:

Wat is de simpelste programmeer oplossing voor dit probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop momenteel stage op een middelbare school, waarin wordt gevraagd om het volgende te realiseren:

Op deze school maken ze gebruik van een zogenaamde 'maatjescirkel', waarin de leerlingen van een bepaalde klas in een groep wordt ingedeeld, die om de 2 weken veranderd.

Omdat een lerares nu om de twee weken met pen en papier zelf de groepjes is aan het samenstellen, vraagt zij nu of hiervoor een oplossing is d.m.v. een programma.

De vraag is nu of er op een makkelijke manier mogelijk is om een programma te maken waarin de leerlingen 'random' ingedeeld worden in groepen, en op welke manier dit het beste te realiseren is.

Alvast bedankt voor jullie suggesties

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Hoezo, random ? Gewoon echt willekeurig ?

https://fgheysels.github.io/

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wil je random? of wil je het ook deels gebaseerd hebben op groepjes uit het verleden?

Verwijderd

iets typisch Nederlands zeker?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met random echt random, gewoon willekeurig door elkaar en het hoeft niet gebaseerd te zijn voor groepjes uit het verleden

• P.O. Box
  • Niet online
dan is het toch gewoon willekeurig mensen kiezen met een randomgenerator... m.a.w. zoek een goede randomgenerator en kies willekeurig leerlingen... en stop ze dan in groepjes (stel 30 leerlingen en groepjes van 5: eerste 5 in groep 1, tweede 5 in groep 2, etc)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waar ben je zelf bekend mee? Bijna elke taal/platform/programma zou zoiets kunnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

T kan zelfs in - pak 'm beet - MS Excel...

Rail Away!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56
Maar hoe stelt die leerkracht de groepjes dan nu samen?
Ook volledig random? Er moeten toch wel een paar eisen zijn? Zoals, niemand mag 2 keer na elkaar bij dezelde personen zitten. Iedereen moet wel eens bij iedereen in het groepje gezetten hebben. ...

Dus: voordat je komt vragen hoe iets te programmeren. Eerst de functionele eisen op papier zetten.

Als het volledig random is kun je beter een dartsbord in de klas ophangen ;)
Is ineens nog plezant voor de leerlingen ook (eens in de 2 weken wat pijlen gooien naar pasfotootjes)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf het meeste bekend in MS Access, daarnaast heb ik ook wel enige ervaring in HTML.

Verwijderd

Topicstarter
@chime, er zijn voor de rest geen eisen aan verbonden, omdat er zo vaak verschillende groepjes worden gemaakt dat je het niet kunt voorkomen dat 2 leerlingen in hetzelfde groepje bij elkaar komen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou dit gewoon met Excel of Access doen.

• P.O. Box
  • Niet online
chime schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:50:

Als het volledig random is kun je beter een dartsbord in de klas ophangen ;)
Is ineens nog plezant voor de leerlingen ook (eens in de 2 weken wat pijlen gooien naar pasfotootjes)
Dat is niet random he... sommige leerlingen kunnen misschien wel heel goed darten en komen zo iedere keer in het groepje met dat lekkere ding ;)
omdat er zo vaak verschillende groepjes worden gemaakt dat je het niet kunt voorkomen dat 2 leerlingen in hetzelfde groepje bij elkaar komen.
Natuurlijk kun je dat niet voorkomen... maar het lijkt me wel dat je wil dat aan het eind van het jaar iedereen ongeveer even vaak bij elkaar in de groep heeft gezeten....

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.simtel.net/pro...cid]86[SiteID]simtel.net]
dit mischien iets? (url doet raar - fixed denk ik)
With random partners, you can load a student list for a given class, create random groups of two, three, four, or five students, and then print them out. Students who are absent can be removed or new students added. Student lists can be saved and loaded
License type: Freeware

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 09-03-2007 11:02 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
@SinergyX

Bedankt dat is precies wat ik zocht, wat mij betreft kan dit topic op slot.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Dit topic gaat op slot ja, maar niet omdat het opgelost is. Gewoon door het ontbreken van wat eigen inzet. Als het gewoon 100% willekeurig is, dan is het simpel: maak gewoon gebruik van de random functionaliteit die de omgeving waarin je werkt je biedt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.