Hallo,
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met C# en Visual Studio 2005. Ik wil eigenlijk nu d.m.v. XML een dialog (vragen lijstje) maken, die ik van uit een XML bestand op lever. Daarin beschrijf ik ook op welke wijze antwoorden moeten worden getoond, bijvoorbeeld checkboxen of een select box. Op het internet heb ik me kapot gezocht naar concrete voorbeelden, maar ik heb nog steeds niets werkends kunnen vinden :-S Ik begrijp dat in Visual Studio 2005 de MSXML parser zit. Heeft iemand misschien een concreet voorbeeld hoe ik onderstaande XML kan tonen op mijn pagina in uiteindelijk XHTML?
Mijn dank is groot! ;-)
Groeten,
Pieter
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met C# en Visual Studio 2005. Ik wil eigenlijk nu d.m.v. XML een dialog (vragen lijstje) maken, die ik van uit een XML bestand op lever. Daarin beschrijf ik ook op welke wijze antwoorden moeten worden getoond, bijvoorbeeld checkboxen of een select box. Op het internet heb ik me kapot gezocht naar concrete voorbeelden, maar ik heb nog steeds niets werkends kunnen vinden :-S Ik begrijp dat in Visual Studio 2005 de MSXML parser zit. Heeft iemand misschien een concreet voorbeeld hoe ik onderstaande XML kan tonen op mijn pagina in uiteindelijk XHTML?
Mijn dank is groot! ;-)
Groeten,
Pieter
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> <dialog> <subdialog_a> <item> <type>checkbox</type> <question>Vraag?</question> <answer>Antwoord 1</answer> <answer>Antwoord 2</answer> <answer>Antwoord 3</answer> <answer>Antwoord 4</answer> <answer>Antwoord 5</answer> </item> <item> <type>select</type> <question>Vraag?</question> <answer>Ja</answer> <answer>Nee</answer> </item> <item> <type>select</type> <question>Vraag?</question> <answer>Antwoord 1</answer> <answer>Antwoord 2</answer> <answer>Antwoord 3</answer> <answer>Antwoord 4</answer> <answer>Antwoord 5</answer> </item> <item> <type>select</type> <question>Vraag?</question> <answer>Ja</answer> <answer>Nee</answer> </item> </subdialog_a> <subdialog_b> <item> <type>checkbox</type> <question>Vraag?</question> <answer>Antwoord 1</answer> <answer>Antwoord 2</answer> <answer>Antwoord 3</answer> <answer>Antwoord 4, anders nl... <item> <type>checkbox</type> <answer>Antwoord 1</answer> <answer>Antwoord 2</answer> <answer>Antwoord 3</answer> <answer>Antwoord 4</answer> <answer>Antwoord 5</answer> </item> </answer> </item> <item> <type>select</type> <question>Vraag?</question> <answer>Ja</answer> <answer>Nee</answer> </item> </subdialog_b> </dialog> |