Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Heeft iemand een idee hoe ik windows vista kan installeren op een laptop waar geen DVD-Rom station inzit en/of ingebouwd kan worden?

het enigste wat ik kan doen is windows vista installeren over windows xp heen, maar ik wil graag gebruik maken van een schone installatie. ;)

Ik heb geprobeerd vista vanuit dos te starten, maar dit bleek geen optie te zijn, aangezien het bij windows XP nog mogelijk is om op de CD-Rom van xp winnt.exe te starten.

Ik ben dan ook in bezit van een iso bestand van de Vista DVD, deze heb ik via het netwerk op mijn laptop gezet.

Dus heeft iemand een goede workarround? Dan ben ik je echt dankbaar!! _/-\o_

Graag met uitleg (tenzij je geen zin hebt dit uit te typen) :P

en moderator: ik heb zeker inzet getoond, maar ben op dit moment radeloos, en hoop dat iemand een goede workarround heeft, en mijn topic open kan blijven. De search bood ook geen uitweg... :)

[ Voor 17% gewijzigd door MitchellOnline op 09-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

2coowl4you schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:36:
en moderator: ik heb zeker inzet getoond, maar ben op dit moment radeloos, en hoop dat iemand een goede workarround heeft, en mijn topic open kan blijven. De search bood ook geen uitweg... :)
Tipje: Laat die inzet zien door weer te geven wat je allemaal al onderzocht hebt. Dan heeft je topic een kans open te blijven.

[ Voor 33% gewijzigd door Gé Brander op 09-03-2007 10:37 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
wat je kan doen is... de cd versie van vista aanschaffen.

maar wat misschien beter is. ten minste voor mij. als ik alles troep die ik niet wil weghaal van de vista cd en een nieuwe iso brand dan hou ik een cdtje over van 695 mb. scheelt heel veel ruimte, resources en je kan gewoon je orginele dvd modden op je computer en daarna de iso vanaf je hd op cdtje branden.

vlite kan je dit prima mee doen. maar je mist wel features. dus als je per se alles wilt hebben dan is de tweede geen mogelijkheid voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dangerpaki schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:38:
wat je kan doen is... de cd versie van vista aanschaffen.
Volgens mij bestaan die niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gunner schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:39:
[...]

Volgens mij bestaan die niet.
Bestaat zeker wel!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6fdcd5744f495ff9a3ca4cb6a60d2efa/full.png

[ Voor 37% gewijzigd door Gé Brander op 09-03-2007 10:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Dit is best een goede optie, maar ik kom Windows Vista dan weer aan het kopen. Ik ben echter al in bezit van een eerlijke cd code van windows vista ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Heb je de oplossingen in het vorige topic wel gelezen? (USB)
2coowl4you schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:41:
[...]

Dit is best een goede optie, maar ik kom Windows Vista dan weer aan het kopen. Ik ben echter al in bezit van een eerlijke cd code van windows vista ultimate
Je hoeft niet de licentie te betalen, alleen de media. Er is alleen een cd versie van x86. Mij lukt het trouwens niet om door de productcode pagina te komen. (Vista Ultimate NL OEM)

[ Voor 89% gewijzigd door |sWORDs| op 09-03-2007 10:56 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Of er een cd-versie van Vista bestaat weet ik niet? Dacht het zelf niet?
Maar de vraag is wil je Vista installeren op een laptop waar geen DVD drive inzit?
Ik kan me geen recente laptop voorstellen die alleen met een CD-drive is uitgevoerd. En is de laptop waarschijnlijk niet eens geschikt voor Vista.
BTW als je Vista naast Xp wilt installeren (dualboot) moet dat toch echt ook kunnen vanuit windows.

Edit: Er is dus wel een cd versie? Ok.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 09-03-2007 10:58 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DarkSide schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:56:
Of er een cd-versie van Vista bestaat weet ik niet? Dacht het zelf niet?
Als je bovenstaande posts leest, dan weet je het wel ;)
Maar de vraag is wil je Vista installeren op een laptop waar geen DVD drive inzit?
Waarom zou je het niet willen? Als de rest voldoet, dan is dat toch prima te doen?
Ik kan me geen recente laptop voorstellen die alleen met een CD-drive is uitgevoerd. En is de laptop waarschijnlijk niet eens geschikt voor Vista.
Er zijn bedrijven die geen DVD leveren bij hun laptop's om wat voor reden dan ook. Die laptop's kunnen echter verder prima geschikt zijn voor Vista.
BTW als je Vista naast Xp wilt installeren (dualboot) moet dat toch echt ook kunnen vanuit windows.
Dat denk ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk HIER eens.
Plaats je vista DVD in een dvd speler van een andere PC (of mount de ISO met deamon tools)
Boot met de netwerkbootdisk. Map een netwerkdrive naar de DVD speler (of deamon tools drive) en installeer vista over het netwerk.

Als je op de Microsoftsite wat rondneust kom je ook veel tegen over deployment van Vista. (eerste doc van deze link.) Er wordt dan PE gebruikt om van te booten maar de netwerk bootdisk vind ik persoonlijk prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:00:
kijk HIER eens.
Plaats je vista DVD in een dvd speler van een andere PC (of mount de ISO met deamon tools)
Boot met de netwerkbootdisk. Map een netwerkdrive naar de DVD speler (of deamon tools drive) en installeer vista over het netwerk.

Als je op de Microsoftsite wat rondneust kom je ook veel tegen over deployment van Vista. (eerste doc van deze link.) Er wordt dan PE gebruikt om van te booten maar de netwerk bootdisk vind ik persoonlijk prettiger werken.
Bedankt! dit is egt een goede tip! ik ga 't eens proberen ;)

Pagina: 1