Toon posts:

Vreemd e-mail probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een e-mail verstuurd naar iemand, bij deze e-mail heb ik gevraagd om een bevestiging wanneer de mail bezorgd is (dus geen leesbevestiging, maar een bezorgingsbevestiging). Maar nu krijgt hij mijn mail ongeveer 40 tot 50 keer per dag binnen. En ik krijg voor elke mail die hij binnenkrijgt weer een bezorgingsbevestiging binnen. De bezorgingsbevestiging krijg ik dus van hun mail server, van de MAILER-DAEMON, met het onderwerp: Return receipt.

Ik heb een Exchange server draaien, deze ontvangt en verstuurd mail via de mailservers van een provider met een POP en SMTP connector. Er lijkt verder niets vreemds aan de hand te zijn. En verder heb ik het ook met helemaal niemand. Alleen dat van die 40 tot 50 mails is dus nogal vreemd. Dit is nu al een paar dagen zo.

Iemand enig idee waar nou het probleem zit, en waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:24:
Iemand enig idee waar nou het probleem zit, en waaraan dit kan liggen?
Mogelijke oorzaak: de aflevering van het mailtje op een mailserver lukt niet helemaal, waardoor de mail als niet afgeleverd wordt bestempeld en de mail opnieuw wordt afgeleverd en opnieuw en opnieuw en ...

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Heb je misschien een autoresponder staan op je e-mail adres?

Verwijderd

Topicstarter
Tropos schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:34:
[...]

Mogelijke oorzaak: de aflevering van het mailtje op een mailserver lukt niet helemaal, waardoor de mail als niet afgeleverd wordt bestempeld en de mail opnieuw wordt afgeleverd en opnieuw en opnieuw en ...
Dat zou inderdaad misschien wel eens kunnen, dat betekent dus dat er waarschijnlijk iets mis gaat bij hun mailserver. Dan moeten we maar even een mail naar ze sturen dat er bij hun waarschijnlijk iets mis is.

Bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Tuvow schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:22:
Heb je misschien een autoresponder staan op je e-mail adres?
Nee dat hebben we niet. Dat kan het dus niet zijn. In ieder geval bedankt voor je reactie.