[MySQL] Replication, Lost connection ...

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 23:20
Hoi!

Ik probeer replication op te zetten tussen twee servers over een internetverbinding, maar het wil niet erg lukken. Alle instellingen staan voor zover ik weet goed, de users zijn aangemaakt en de database bestaat op de master.

Zodra ik nou LOAD DATA FROM MASTER uitvoer (op de slave) krijg ik de volgende output:
code:
1
ERROR 1218: Error connecting to master: Lost connection to MySQL server during query

Beide machines kunnen elkaar bereiken en ook naar elkaar telnetten op poort 3306. Het betreffen twee Linux Debian machines met firewalls (welke dus openstaan op poort 3306 TCP naar elkaar toe).

Nou viel het me op dat wanneer ik een bestand wil kopieëren van de de master naar de slave met het commando scp via een SSH terminal, het even duurt (3 seconden) voordat ik mijn wachtwoord voor de slave kan invoeren. DNS problemen dacht ik, maar als ik gewoon een lookup doe, dan is dat 'instant' (het zijn toevallig beiden 2 nameservers met elkaars records). Ik heb de timeout al omhoog gegooid en de my.cnf al gelijk gezet met de aanpassing voor replication dan.

Eventueel wil ik de config(s) hier wel posten, maar ik denk niet dat daar het probleem zit. Alvast bedankt!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 23:20
Het is al opgelost :) Er zat wel een foutje in de DNS. Het IP van de oude nameserver stond er nog in, welke nog gewoon loopt en zat te resolven naar een oud IP en dat was me niet opgevallen. Het werkt nog niet maar daar kom ik wel uit, rechten probleempjes enzo.