Toon posts:

Laptopscherm valt uit->oorzaak pinnetje->tweakeroplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 5 jaar heb ik een Promedion 5600D, 2.4ghz P4. Prima laptop, alleen werkt het pinnetje voor
de LCD Backlight besturing niet meer goed. Als de laptop een week dichtgeklapt staat doet het
scherm het ongeveer 10 minuten maar valt daarna weer zwart of inactief. Met externe monitor werkt laptop perfect. Promedion kan het maken voor 130 Euro en misschien laat ik het ook wel doen. Toch ben ik benieuwd of er hier misschien iemand is die een Tweaker oplossing heeft. Misschien zou de schakelaar gedeactiveerd kunnen worden zodat het scherm niet meer uitgaat bij dichtklappen (vind ik geen enkel probleem). Dit zou misschien hardwarematig kunnen (pinnetje vastlijmen?) of heel misschien in de bios, maar daar heb ik geen verwijzingen gevonden naar de backlight besturing.

Alvast super bedankt! :-)

Update: Het vreemde is nu dat ik het laptop scherm (nu scherm 2) plus externe monitor (scherm 1)gekloned heb op een resolutie van 800*600. Het laptop scherm heeft een native resolutie van
1450*1050. Je ziet dus nu een klein schermje windows in het midden van het laptop scherm. Het scherm werkt nu perfect en valt niet meer uit. Het kan dus niet aan het pinnetje liggen. Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 09:04 . Reden: probleem is nu anders ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Ik denk dat dit softwarematig kan, want in Windows Vista blijft mijn scherm gewoon aan staan als ik hem dichtklap, maar in XP is ie meteeen uit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Ik heb het softwarematig al geprobeerd in Windows, maar de schakelaar is kapot en die overruled Windows instellingen. Het scherm gaat (na een week dichtgeklapt) van 5 min beeld, naar zwart (zonder backlight) -> je ziet dan heel wazig nog Windows, naar inactief (en dan zie je niks meer)..zelfs met opstarten heeft hij daar last van.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55

Hoogie2004

Whohooooo

Gamepie56 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:51:
Ik denk dat dit softwarematig kan, want in Windows Vista blijft mijn scherm gewoon aan staan als ik hem dichtklap, maar in XP is ie meteeen uit
Dit ligt aan je videokaart driver. Had ik zelf ook, na installeren van de nieuwste drivers is dit verholpen. (het zit dus alleen in de standaard vista drivers)

My iRacing profile | Strava