Ik heb het volgende probleem:
Ik ben bezig met een webapplicatie waarin de gebruikers inspectielijsten kunnen invullen. Voor elk inspectiepunt zijn 4 mogelijke antwoorden, elk met een eigen radiobutton. Onderaan de pagina wordt weergegeven hoe vaak elk antwoord is gegeven. Dit doe ik door aan de OnChange een functie te hangen die de scores telt. In Firefox werkt dit prima, maar dus niet in IE. In Internet Explorer wordt eerst de functie uitgevoerd, en daarna pas de waarde van de radiobutton veranderd. Dan klopt de antwoordentelling dus niet.
De functie waar het om gaat is:
Ik heb al geprobeerd een delay in te bouwen aan het begin van de functie, maar dat mocht niet baten. De funtie aan de OnClick hangen heeft ook geen nut.
Wie helpt mij?
Ik ben bezig met een webapplicatie waarin de gebruikers inspectielijsten kunnen invullen. Voor elk inspectiepunt zijn 4 mogelijke antwoorden, elk met een eigen radiobutton. Onderaan de pagina wordt weergegeven hoe vaak elk antwoord is gegeven. Dit doe ik door aan de OnChange een functie te hangen die de scores telt. In Firefox werkt dit prima, maar dus niet in IE. In Internet Explorer wordt eerst de functie uitgevoerd, en daarna pas de waarde van de radiobutton veranderd. Dan klopt de antwoordentelling dus niet.
De functie waar het om gaat is:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| function countScores() { buttons = document.getElementsByTagName("input"); no_f = 0; no_m = 0; no_g = 0; no_n = 0; for(i=0;i<buttons.length;i++) { if(buttons[i].getAttribute("type") == "radio" && buttons[i].checked) { switch(buttons[i].getAttribute("value")) { case 'f': no_f++; break; case 'm': no_m++; break; case 'g': no_g++; break; case 'n': no_n++; break; } } } document.getElementById("sc_f").innerHTML = no_f; document.getElementById("sc_m").innerHTML = no_m; document.getElementById("sc_g").innerHTML = no_g; document.getElementById("sc_n").innerHTML = no_n; |
Ik heb al geprobeerd een delay in te bouwen aan het begin van de functie, maar dat mocht niet baten. De funtie aan de OnClick hangen heeft ook geen nut.
Wie helpt mij?