Core2duo systeem geen beeld noch piep

Pagina: 1
Acties:

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo,

dit is 1 van mijn eerste topicstarts, dus misschien dat er het 1 en ander op aan te merken valt.

Na lang zoeken en het zorgvuldig doornemen van deze site ben ik gister een nieuw systeem gaan halen bij Alternate in ridderkerk.
het gaat om de volgende onderdelen:

Intel Core 2 Duo E6600
Asrock Conroe 945PL-G
Cooler master green power 500W
Zalman CNPS 9500 AT
Hitachi 320 gig sata 16MB
Xpert Vision RX1950PRO 512 MB
MDT DDR2 2GB KIT 533MHZ

De kast en de dvd spelers had ik nog van mijne oudere systeem dus heb ik alle onderdelen in mijn eigen kast gebouwd, wat prima ging.

na alles ingebouwd te hebben zette ik de pc aan, enkelt met het MB de CPU het geheugen, de hd en de videokaart

maar wat blijkt, alle fans gaan draaien, de hdd hoor ik draaien.
geen beeld, geen piep.
helemaal niks, zowel de vga als de dvi uitgang geprobeerd op verschillende schermen.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, volgens mij is alle compatible met elkaar...
ik wil een afspraak maken met alternate om hun ernaar te laten kijken want ik denk dat mijn videokaart misschien stuk is, al zal die dan wel moeten piepen toch?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan verder helpen

alvast bedankt

rutger

R

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 15:04
Als je denkt dat je videokaart de probleemgever is, probeer hem dan eens te vervangen voor een andere (die je misschien nog uit je oude PC kan slopen)? ;)

En, eigelijk had je zelf ook een stukje inzet moeten tonen, dit is typisch een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter probleem ;)

• rutgerberge
dat is het probleem, ik heb geen pci express videokaart liggen :(

en geloof me, de inzet is getoont

R

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik heb het probleem ook gehad (alleen niet met dezelfde componenten) en bij mij lag het aan het geheugen. Ik kon toen wel in de BIOS komen (en installeren, etc.) met 1 specifiek reepje geinstalleerd (met de andere werkte het totaal niet :/ ).

Je zou dus kunnen proberen met 1 reepje (allebei even testen). Mocht het systeem dan wel opstarten kan het een geheugencompatibiliteitsprobleem zijn of je geheugenkit is niet goed.

Ik heb het opgelost door ander geheugen te halen (CL5 i.p.v. CL4).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ik zie denk ik al wat het probleem is, je moederbord ondersteund je e6600 Niet,
Kijk hier maar op de site van asrock http://www.asrock.com/mb/...Model=ConRoe945PL-GLAN&s=

• PeterSelie
Wij kunnen hier niet in een glazen bol zien wat het probleem daar kan zijn. We hebben geen enkele indicatie over wat het probleem kan zijn (geen beeld, geen piepjes) dus zal de enige oplossing toch zijn: een andere videokaart erin.. Geen maat van je die hem eventueel uit kan lenen?

Overigens, je moederboard ondersteund maar een FSB van 800Mhz, terwijl je processor een FSB heeft van 1066Mhz.. Stom dat ze dat bij Alternate niet gezien hebben. Wordt dus óf je moederboard, óf je processor ruilen..

edit: veel inzet ;) zie hier eens het tweede resultaat, zelfde probleem :)

[ Voor 17% gewijzigd door PeterSelie op 09-03-2007 09:56 ]

Verwijderd

ik zou je moederbord ruilen, ik heb ook tijdelijk asrock gedraait wat een budget ik ging van DFI (socket 939) naar asrock (775) wat een kloten merk, erg onstabiel. ik ben nu naar Gigabyte DS4 gegaan wat een verandering. ik zou dus het moederbord doen !

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Heb je een AGP kaart van de 1950pro? Want mischien word de 512 mb versie van de 1950pro niet ondersteund door je agr(speciale agp) slot op je Asrock moederbord.

Of het is je fsb domme ik 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Solid_Aapie op 09-03-2007 09:58 ]

Specs

• PeterSelie
Klopt, Asrock staat nu niet echt bekent om stabiele / goede moederboards.. Het is daarom ook inderdaad aan te raden je budget ietsjes omhoog te gooien.

Niet echt slim om een prima processor te kopen en dan aan te kakken met zo een low-budget mobo :)

@ Solid_Aapie: het probleem is al gevonden ;)
Daarbij, even het topic lezen en je had het volgende gelezen:
rutgerberge schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:47:
dat is het probleem, ik heb geen pci express videokaart liggen :(
Is dus PCI express :9

[ Voor 39% gewijzigd door PeterSelie op 09-03-2007 09:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:51:
Ik zie denk ik al wat het probleem is, je moederbord ondersteund je e6600 Niet,
Kijk hier maar op de site van asrock http://www.asrock.com/mb/...Model=ConRoe945PL-GLAN&s=
Zoals bovenstaande hier zegt, dat is de oorzaak van je probleem. Overigens beginnen velen altijd in dit geval met het roepen dat het aan je "videokaart" ligt. Het soortgelijke probleem heb ik zelf ook
twee keer gehad, en daarbij hielp het resetten van de bios.

Laatstgenoemde is mischien wel wat raar maar het werkte bij mij wel, en daarbij je kan het altijd proberen. Het is namelijk geen moeite ;)

Verwijderd

maar ik vind het wel slecht van alternate, dat zouden hun moeten weten.

En zo zie je even wat zoek werk op het asrock main site, en je weet dat het niet draait, en scheelt je weer 50 tot 70 euro (geen idee wat dat bord kost)

het zelf je koopt een ferarri en je doet er een fiat panda moter in 8)7

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat een flames op merken hiero...

De chipset op 't bord gaat maar tot 800mhz, punt. Niet meer en niet minder. Hij heeft gewoon een verkeerd bord uitgezocht.

Hier stond een dode link.

• rutgerberge
velen dank heren
het is stom van mij... maar alternate had het ook moeten zien
ik ga vanmiddag lekker een asus bord halen die wel 1066 ondersteunt
vind die asrock overigens wel magertjes hoor!

R

• PeterSelie
rutgerberge schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:09:
velen dank heren
het is stom van mij... maar alternate had het ook moeten zien
ik ga vanmiddag lekker een asus bord halen die wel 1066 ondersteunt
vind die asrock overigens wel magertjes hoor!
Klopt, er wordt vanuit webwinkels dan kennelijk ook niet echt meer gekeken naar wat er samengesteld of gekocht wordt. Heb van de week nog een server binnen gekregen (1U behuizing, desktop mobo), en nog specifiek gevraagd of dat moederboard zou gaan passen in de behuizing..

Ja ja, dat zou passen, na binnenkomst en test rit bleek dat de onboard sound niet binnen de kast paste, wordt dus demonteren die handel.

En inderdaad, Asrock is wat magertjes, dat merk je ook in de bios waar veel opties onvindbaar blijken te zijn :)
Asrock is leuk voor de huis tuin en keuken computer van je moeder, maar zou dankzij de slome chipset waarschijnlijk toch niet helemaal meegelopen hebben met de rest van je config.
Waarom wel een dure configuratie neerzetten en dan bezuinigen op je moederboard? ;)

Maarja, mooi dat het opgelost is, keep us updated ^^

[ Voor 16% gewijzigd door PeterSelie op 09-03-2007 10:20 ]

• rutgerberge
het is ook nooit de bedoeling geweest om op het moederbord te bezuinigen
dat is het laatste waar ik op wil bezuinigen
maar heb een keer deze naam van dit forum afgeplukt, dus ik dacht dat zit wel goed
maarjah, te naief :)
vanmiddag ga ik em ruilen voor een asus of een gigabyte zoals hierboven genoemd

R

• PeterSelie
Ok :> Was ook niet bedoelt als Flame, zoals hierboven ergens wel gesuggereerd wordt :) Volgende keer ook even goed de Best Buy Guides doornemen, daar staat ook altijd wel nuttige informatie in, en is meestal te vergelijken met je eigen situatie :)

• rutgerberge
ik begrijp best dat je zoveel mogelijk nutteloze posts wilt voorkomen.
en dat is logisch ook :)
maar ik ben er inmiddels al een uurtje of 7 mee bezig, hardwarematig en op tweakers aan het zoeken
denk dat ik er net overheen gelezen heb ofzo...
in ieder geval bedankt dat het topic heeft mogen bestaan :)

R

• rutgerberge
het word een asus P5B
geen deluxe want ik zie daar de meerwaarde voor mij niet van
volgens mij zal mijn processor er prima op draaien
ook ruil ik meteen mijn geheugen om van 533 naar 667 (wat ik aanvankelijk al wilde maar niet gedaan had omdat die asrock het niet aankon)
wil er G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit voor halen
ziet er goed uit toch ?

R

• PeterSelie
Ziet er prima uit, wordt in de BestBuyGuide ook aangeraden, en ik zie overal waar mensen voor de E6xxx serie gaan P5B moederboarden vliegen :)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 17:33
Als alternatief voor die Asus P5B kun je ook nog de Gigabyte P965-DS3 halen. Is voor wat 'ie kan erg goedkoop. Schijnt ook nog eens een ontzettend goede overclocker te zijn, weet niet of je daarin bent geinteresseerd.

EDIT: bericht overbodig

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 09-03-2007 14:18 ]

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Lijkt me wel, anders koopt die ook niet van dat dure geheugen :)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 17:33
rutgerberge schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:42:
het word een asus P5B
geen deluxe want ik zie daar de meerwaarde voor mij niet van
volgens mij zal mijn processor er prima op draaien
ook ruil ik meteen mijn geheugen om van 533 naar 667 (wat ik aanvankelijk al wilde maar niet gedaan had omdat die asrock het niet aankon)
wil er G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit voor halen
ziet er goed uit toch ?
Als alternatief voor de Asus P5B kan ik je de Gigabyte P965-DS3 aanraden. Een erg goede overclocker, en zeer stabiel. En dat voor die prijs!

En wat betreft het geheugen, op dit moment zijn de OCZ reepjes zeer netjes geprijsd. Je hebt al een 2x1GB kit van PC6400 CL 4 met een platinum heatspreader voor 172,50! Dus sneller dan het eerdergenoemde geheugen. Als je niet gaat overclocken zit er overigens niet echt meerwaarde aan geheugenreepjes van boven de PC5300.

• rutgerberge
bedankt bedankt!
overclocken zal in het begin niet nodig zijn, dat was het bij mijn scooter en auto ook niet
maar als de mogelijkheid er is, voor een paar tientjes meer, dan ga ik daar natuurlijk voor
ik zal eens kijken naar die spullen zometeen bij alternate.
in ieder geval bedankt voor de tips
hier heb je gewoon echt wat aan...

ik zie dat de moederborden even duur zijn
dus dan neem ik die gigabyte denk ik, aangezien je daarmee kan overclocken
alleen dat geheugen wat ik dan in gedachten heb , dat is dan te weinig?
ik weet niet welke ik dan precies moet hebben :S
zie geen verhouding tussen die pc-6400 en 667mhz termen
dus die vraag blijft nog even staan

[ Voor 33% gewijzigd door rutgerberge op 09-03-2007 14:30 ]

R

Pagina: 1