PC problemen na uitbreiding RAM

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 13:56

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik heb onlangs mn RAM uitgebreid van 1 naar 2 giga. Sindsdien heb ik niet anders dan problemen met mn computer.

Details:
- vista ultimate, P4 2.8, ATI 9800pro
- oorspronkelijk: 2x512 Apacer PC3200
- nu bijgestoken: 2x512 Twinmos PC3200
Mn 4 ramslotjes op mn mobo zijn nu dus gevuld met 4 CAS3 latjes.

Symptomen: blokkeren van explorer.exe, warcraft die afsluit met als melding dat hij iets niet kan lezen, complete lockups in vista die leiden tot een hard reset.

Ik heb al de memory diagnostics van vista laten lopen tijdens de boot, maar hier geeft hij geen enkel probleem.

Ik heb vista proberen te herinstalleren, dit lukte maar toen ik in mn vista sessie zat, blokkeerden ALLE aplpicaties. "This program has stopped working"
Ik mocht zoveel op "Restart now" klikken als ik wou, alles bleef blokkeren, uitgezonderd taskmanager. Ik heb vista dan nog eens geïnstalleerd, maar vanaf dan kreeg ik tijdens de install een BSOD.

Voorheen heb ik quasi nooit problemen gehad.

Iemand met tips? Waarschijnlijk gewoon nieuwe latjes verwijderen en kijken als alles lukt met de oude alleen? Hatelijk, een mens investeerd 80 euro voor meer ram, en het resultaat is dikke rotzooi :( :( :'(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Memtest....

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Download - Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)

Dit levert een exe file op .. voor de rest geen handleiding, tenzij ik die over het hoofd heb gezien. Wat doe ik ermee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet een versie nemen die je gewoon op CD kan branden? Dit is voor een USB stick als ik me niet vergis.

Deze dus http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat voor moederbord heb je? Somminge borden kunnen eenvoudigweg niet genoeg stroom leveren voor dit mem (heb ik zelf ook gehad met OCZ).

Lijkt me stug dat het stuk is, maar goed, je weet het maar nooit ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

WhizzCat schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:59:
Wat voor moederbord heb je? Somminge borden kunnen eenvoudigweg niet genoeg stroom leveren voor dit mem (heb ik zelf ook gehad met OCZ).

Lijkt me stug dat het stuk is, maar goed, je weet het maar nooit ;)
Dit is verre van overclock-geheugen. Dus geen hoge voltages.
Wat ik wel zie is dat de Apacer modules 2.6V nodig hebben. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

omdat je naar de 2GB intern gaat is het mss wel een oplossing om je bios een keer te flashen ....
mss is geheugen wel brak, probeer alleen de 2 nieuwe reepjes en dan de 2 oude reepjes

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:20

Sebazzz

3dp

Wat voor mobo heb je? :) (Merk en chipset?)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Ik heb een intel 865 chipset, merk mobo is asus

Ik ben nu een tweetal uur die memtest aan het laten lopen,
hij zegt voorlopig dat er 1 fout is gebeurd... Ik zal hem ook nog heel de nacht laten lopen, en dan met screenshots naar Forcom in Gent .. hopelijk kan ik die latjes inruilen adhv mn kasticket :/

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gezien het 4 repen (waarschijnlijk double sided) van 512MB zijn....

Staat de Command Rate in het BIOS toevallig op 1T? Zo ja, verander die eens naar 2T.
Pagina: 1