Misschien een domme vraag, maar ik kan het antwoord met de zoekfunctie niet vinden... Ik heb maar 5 voedingsstekkers voor harde schijven/cd-rom's etc. Nu wil ik toch een zesde apparaat aansluiten. Is daar een eenvoudinge oplossing voor, zonder soldeerwerk?
Ja hebt van die verdeelstekkers. Je maakt dan van 1 voeding connector eenvoudig 2. Loop naar de lokale computerboer en voor maximaal €2,- ben je klaar. Aansluiten, testen en klaar.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Verwijderd
ik weet niet of je een oude voeding hebt liggen maar je zou de kabels ervan kunnen gebruiken om zo'n verdeelstekker te maken. Dit heb ik ook gedaan om mijn 4 hdd's van stroom te voorzien:> je knipt de kabels los >pak een kroonsteentje waar je vier draden in kwijt kan ( je weet wel zo'n plastic dingetje met schroefjes) > je stript de kabels van de oude voeding met schaar/striptang >je steekt de kabels van de oude erin vastschroeven en > oja bijna vergeten knip de kabel van een fan o.i.d. door en die steek je ook in het kroonsteentje aansluiten op een gewone 4 pin stekker en klaar!!
Waarom zo moeilijk doen als je zon verloopje van 1a2 euro kan kopen ? Dan neem je toch geen risico dat de boel kapot kan gaanVerwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:23:
ik weet niet of je een oude voeding hebt liggen maar je zou de kabels ervan kunnen gebruiken om zo'n verdeelstekker te maken. Dit heb ik ook gedaan om mijn 4 hdd's van stroom te voorzien:> je knipt de kabels los >pak een kroonsteentje waar je vier draden in kwijt kan ( je weet wel zo'n plastic dingetje met schroefjes) > je stript de kabels van de oude voeding met schaar/striptang >je steekt de kabels van de oude erin vastschroeven en > oja bijna vergeten knip de kabel van een fan o.i.d. door en die steek je ook in het kroonsteentje aansluiten op een gewone 4 pin stekker en klaar!!
Blij Met Wilco
Verwijderd
Omdat je dan meer power connectors eraan kan maken en ik had toevallig nog wat kroonsteen en wat oude voedingskabels liggen-Thunder- schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:24:
[...]
Waarom zo moeilijk doen als je zon verloopje van 1a2 euro kan kopen ? Dan neem je toch geen risico dat de boel kapot kan gaan
ps: als je alles goed vastschroeft en goed aansluit zal er ook niet zoveel mis kunnen gaan
Deze oplossing heb ik ook eens gedaan en werkt goed. Het was toen zondag en de winkels waren dicht en had nog een oude kapotte voeding.
Waar je alleen op moet letten is dat de voeding voldoende spanning geeft om alles op te laten starten. Dus verdeel de harde schijven over de lijnen zoveel mogelijk. Als de voeding niet te zwak is dan gaat het wel goed is deze wel te zwak dan gaat het niet goed. Dit geld ook met verlengkabeltjes...
Je hebt ze in diverse smaken. Met molex (oude stroom aansluiting van de harde schijf) en met SATA stroomaansluiting (stroom aansluiting van de wat nieuwere harde schijven).

Molex...

SATA
Waar je alleen op moet letten is dat de voeding voldoende spanning geeft om alles op te laten starten. Dus verdeel de harde schijven over de lijnen zoveel mogelijk. Als de voeding niet te zwak is dan gaat het wel goed is deze wel te zwak dan gaat het niet goed. Dit geld ook met verlengkabeltjes...
Je hebt ze in diverse smaken. Met molex (oude stroom aansluiting van de harde schijf) en met SATA stroomaansluiting (stroom aansluiting van de wat nieuwere harde schijven).

Molex...

SATA
Ik ben op zoek naar een sata voedings splitter voor 4 tot 6 harddisks. Ik kan ze alleen niet vinden (ik heb gegoogled) het liefst ook nog zo dat 1 kabel langs alle disks loopt ipv 6 losse kabels die vanaf een stekker komen. Kan je nog wel van een splitter spreken in dit geval?
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Pagina: 1