Toon posts:

bliss 7800 GS AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik dit prachtige ding geinstalleerd en ik moet erbij zeggen, zeker de moeite waard
de rest: AMD 3500+ (2.20 Ghz) en 1g RAM, ASrock 939 dual SATA

sinds ik Battlefield2 speel, nu al anderhalf jaar mee bezig, kan ik alles eindelijk op max setting plaatsen...was het niet dat de grootste mappen met complexe situaties zoals helis, jets en 64 spelers aanzienlijk inlevert qua gameplay en frames/sec.
sommige andere games wil het ook niet echt lukken, bvb total war midieval II loopt zo ongeveer vast halverwege de belegering :r

ik ben nieuw hier, veel ervaring met hardware heb ik niet en sinds ik na lang zoeken
geen antwoord kan vinden vraag ik jullie:

*de bijgeleverde software (expert tool) geeft het volgende aan
-memory clock 700 Mhz
-core clock 500 Mhz
op de produktomschrijvingspreekt men over "Memory Clockspeed: 1400+ MHz"
http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=85

wat ik wel reeds heb bijgeleerd is dat iedereen spreekt over de OC mogelijkheden met deze kaart...
kan het zijn dat ik de kaart niet ten volle benut? riva tuner al es bekeken maar het leek me verstandiger om eerst hier eens te horen

*de 7800 forceware drivers doen het niet, zegt dat ie niet kan geinstalleerd worden omdat mijn hardware niet de juiste is |:(
kaart werkt hier voorlopig enkel met bijgeleverde drivers en dat kan nooit goed zijn toch

alvast bedankt,

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meer RAM. 1 GB is heel, heel krap voor BF2.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan kan ik er voor een kleine 100 euro vanaf zijn, dan heb ik 2 GB
...bordje kan 4 GB hebben, jammer dat die dingen zo duur zijn

bedankt voor de tip

nog eens andere drivers geprobeerd, lukt gewoon niet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 01:29 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ten eerste wil ik vragen iets duidelijker te zijn in je vraag. Ik begrijp dus dat je kaart blijkbaar niet goed schijnt te werken met de drivers...en dat je lage framerate hebt. Het kan niet zo zijn dat geen enkele driver niet werkt voor die kaart. Dan zal er OF iets mis zijn met je windows (wat ik niet denk), OF met je IRQ kanalen (maar waarschijnlijk niet) OF de kaart is gewoon kaduuk.

En inderdaad, steeds meer spellen eisen veel van RAM geheugen en CPU capaciteit. Battlefield bijvoorbeeld...1,5gig geheugen is geen overbodige luxe...laat maar weer zien hoe slecht een game gemaakt is eigenlijk...

Wat betreft het overklokverhaal:
normaal is het bij gainward zo dat de speciale modellen (de GoldenSamples) een overklok-feature unlocken.
Ik heb het namelijk geprobeerd.

Ik heb de 6800GT GoldenSample gehad en ik heb ook de 'normale' 6800GT gehad van Gainward. Beiden geprobeerd met EXPERTool. Bij de GoldenSample kwam er een button tevoorschijn waarop stond ENHANCED SETTINGS (als je hierop drukt zijn dit dus de goldensample waardes die gainward opgeeft. Standaard loopt de 6800GT op 350/1000, GoldenSample-waardes zijn 400/1200).

GoldenSample wil zeggen dat Gainward jou de garantie biedt dat de kaart stabiel draait op goldensample-waardes en dus kun je veilig oc-en.
Indien je GEEN goldensample hebt, zit deze optie dus ook niet in expertool, dus ik denk dat je je moet beroepen op de nVidia coolbits of PowerStrip.

[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 09-03-2007 08:12 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 01:06:
...

*de bijgeleverde software (expert tool) geeft het volgende aan
-memory clock 700 Mhz
-core clock 500 Mhz
op de produktomschrijvingspreekt men over "Memory Clockspeed: 1400+ MHz"
http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=85

wat ik wel reeds heb bijgeleerd is dat iedereen spreekt over de OC mogelijkheden met deze kaart...
kan het zijn dat ik de kaart niet ten volle benut? riva tuner al es bekeken maar het leek me verstandiger om eerst hier eens te horen

*de 7800 forceware drivers doen het niet, zegt dat ie niet kan geinstalleerd worden omdat mijn hardware niet de juiste is |:(
kaart werkt hier voorlopig enkel met bijgeleverde drivers en dat kan nooit goed zijn toch

alvast bedankt,
De memory clock van 700 ~ 1400 klopt, omdat het 700Mhz loopt maar het is DDR ram dus dat moet je nog * 2 doen is dus 1400Mhz.

Wat betreft de drivers, ik weet dat Bliss ook een 512mb versie heeft uitgebracht met 20pipelines ipv 16pipelines zoals bij de rest van de fabrikanten. Of jij deze versie hebt weet ik niet, maar dat zijn sowieso niet de standaard kloksnelheden.

Informatie over de kaart is te vinden in 'het grote 7800GS topic'; laatste (4) deel

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Deathchant schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:09:
En inderdaad, steeds meer spellen eisen veel van RAM geheugen en CPU capaciteit. Battlefield bijvoorbeeld...1,5gig geheugen is geen overbodige luxe...laat maar weer zien hoe slecht een game gemaakt is eigenlijk...
Slecht gemaakt? BF2 bevat grote maps die in het geheugen moeten worden geladen, zodoende is 2 GB in BF2 een must. Daarnaast leven we nu gewoon toe naar het moment waarop 2 GB standaard is. Vista heeft er veel baat bij, veel nieuwe games hebber er baat bij.
Heeft dus niets te maken met of een spel nu wel of niet goed gemaakt is :)

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een golden sample (met 20 pipelines) en ik heb de kaart vanaf begin op enhanced settings gezet, dus is ie nu reeds OC als ik het goed begrijp en dus hoeft er verder niks meer mee te gebeuren

zal dus wel 2 GB ram worden als ik bf2 helemaal max wil draaien, maar dat is dan voor later want die kaart was een dure grap

wat baat een goeie kaart als 1 GB ram niet meer voldoet, jammer maar voorlopig is het dan maar zo

dat van die drivers zal ik inderdaad nog eens moeten bekijken want nu heb ik blijkbaar forceware 91.47 (meegeleverde drivers) en de drivers die ik heb gedownload (nochtans voor de 7 series) was amper 84.XX
->zoek ik vandaag even uit

bedankt voor de snelle reacties iedereen ;)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

2 GB RAM zal je in BF2 - in grote complexe maps - zeker betere FPS geven omdat je PC minder hoeft te swappen van/naar disk; bij kleine maps zal je echter weinig winst merken, hoogstens op de laadtijd. De juiste settings kiezen is ook belangrijk, b.v. anti-aliasing heeft vaak grote invloed op het aantal FPS.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb de 7800gs+ en normaal 2gig aan ram en speel bf2142, maar je merkt meteen verschil als je met 1 gig minder speeld. bf speel ik ook op wat lagere settings dan een niet online spel.

[ Voor 21% gewijzigd door ikman op 09-03-2007 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ikman schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:15:
ik heb de 7800gs+ en normaal 2gig aan ram en speel bf2142, maar je merkt meteen verschil als je met 1 gig minder speeld. bf speel ik ook op wat lagere settings dan een niet online spel.
vreemd genoeg draait hier bf2142 wel op altijd op maximum, eender welke map en aantal spelers...
jammer dat 2142 maar half zo leuk is als bf2 maar dat is meer een pseroonlijke kwestie >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 14:52 ]

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:36:
[...]vreemd genoeg draait hier bf2142 wel op altijd op maximum, eender welke map en aantal spelers...
jammer dat 2142 maar half zo leuk is als bf2 maar dat is meer een pseroonlijke kwestie >:)
op max draait alles wel prima alleen het lag scheeld op de titan soms erg.

heb een stukje total war gespeeld en had geen problemen, draai de nieuwste drivers 93.71 en clocks op 525/1450

download de drivers eens op nieuwe

[ Voor 15% gewijzigd door ikman op 09-03-2007 16:00 ]

Pagina: 1