Toon posts:

Geheugen probleem,wil niet meer opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit flink in de problemen! (denkik)

Vandeweek zat ik achter de pc,en INEENS sloeg ie op re-boot (ik deed niets op me pc,media player aan en een beetje staren naar het bureaublad).
Vervolgens was ie weer opnieuw opgestart,ik voer m'n pass in en hij start op en na 30 sec boem gaatie weer re-booten..Herhaal herhaal.
Alles geformatteerd (buiten windows) met boot-cd,windows geprobeert te installen maar ik krijg ik steeds verschillende blauwe schermen met foutmeldingen die geheugen-gerelateerd zijn(heb gegoogled).
Later ook nog met een programmaatje me RAM gecontroleerd alleen maar errors!

Ik weet echt geen raad,ik heb gewoon INEENS niets meer aan me hele systeem :'(

Me specs:
Asus p5gd1-vm mobo
1768 RAM
Western Digital WD2000 200gb schijf
P4 3.0ghz

PS: Ik heb 3 weken geleden 1Gb geheugen erbij gekocht Corsair Value Sellect pc3200,maar dat is dus 3 weken geleden,en dit gebeurde 4 dagen geleden..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 01:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef toch die foutcodes maar. Heb je al geprobeerd te kijken of de fouten in een specifieke geheugenmodule zitten door ze een voor een apart te testen?

Kijk verder in de Hangen en opstartproblemen troubleshooter. Wel alle stappen doorlopen, en dan hier rapporteren. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg fouten zoals:
''STOP 0x000000f4 (0x00000003, 0x89574020, 0x89574194, 0x80606586) PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA''

''Foutbericht 'NTLDR ontbreekt'''

''Ntfs.sys''

Hoe moet ik dat testen dan,met welk programmaatje? Ik ben Windows-loos.
Ik had het eerst gecheckt met een SuSe Linux 10.1 bootcdtje (zit een ram tester in),kreeg de hele tijd ''error''.
Waar moet ik opletten in dat programma?

(srry,maar ik ben echt een leek wat dit betreft)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 01:33 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Wel je download memtest, je brandt dit op cd of zet dit op diskette en je checkt één voor één je geheugenmodules. Je moet het wel een tijdje laten lopen per module voor je zekerheid hebt dat je geen fouten hebt.

Heb je fouten met een module, dan is het geheugen wss brak en moet je het vervangen.

Je kan ook Hiren's BootCD v8.6 downloaden en gebruiken, staat nog heel wat anders op om onder andere je hard disk enzo te testen, vindt het een erg sterke diagnostische tool. Weet niet zeker of die cd al dan niet freeware is...

[ Voor 53% gewijzigd door FragileM64 op 09-03-2007 01:47 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze 1 voor 1 getest met Memtest-86 v3.2.

Geen van allen gaf nog errors,en nu ook samen (tegelijk) niet meer! (wazig??)

wat ik heb staan is dit : Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/1948/1005424vd9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 02:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, om 1 of andere reden heb ik zomaar windows keurig erop gezet,en het werkt gewoon (weer).

vaaaag shit,maar iig bedankt people! 8)
Pagina: 1