windows boot niet meer met sata schijf op unitek pci sata

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo, ik heb gister een unitek pci sata adapter besteld bij 4launch omdat ik een aantal sata schijven heb en een oude pentium 4 computer die op zijn moederbord gaan sata heeft.
(ik zie net dat er op de sticker op de doos van hen ETECH staat maar op t echte doosje staat alleen unitek.... ik ben toch niet geflest hoop ik??...)
Vaandaag de kaart installeren en t ging prima, comp uitgezet, sata schijf aangesloten en opnieuw opgestart. Ook prima sata schijf was gewoon te zien en gaf de goede grootte weer. Ik heb er vandaag gewoon op gewerkt en dingen opgeslagen op die schijf en dingen ervan gelezen. Maar nou wou ik mijn computer zonet weer opstarten en bleef ie hangen in de windows boot! bij t laadbalkje met de vlag erboven. In veilige modus wou ie wel opstarten en zag de comp alle schijven goed inclusief de sata. Maar vervolgens wou ie daarna nog steeds niet in gewone modus starten. Pas als ik de sata schijf afkoppel start de comp op.
Iemand enig idee hoe dit kan?

De achtergrond software die er op die pc lopen zijn kaspersky 6, vnc en iets van trueimagemonitor, waarschijnlijk van acronis trueimage. verder niks.
Mn mobo is een p4b533-e

[ Voor 7% gewijzigd door blacknoise op 09-03-2007 00:16 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
uuh, booten vanaf cheapass controller... laatste keer dat ik keek werd dat geloof ik afgeraden, maar pin me daar niet op vast :+

• blacknoise
ik wil windows er niet vanaf booten, mn boot schijf met windows is gewoon een ide schijf die ik er altijd al in heb zitten, maar mn windows start niet meer op als ik die kaart er in heb en er een sata schijf op aan heb gesloten

• blacknoise
zou er misschien nog iemand kunnen reageren? mn probleem is nog niet opgelost namelijk!...
Ik ben al wel iets dichter bij de mogelijke oorzaak van het probleem:

Zonder die kaart erin start windows wel gewoon, en ik heb in device manager eens gekeken of de kaart wel goed geinstalleerd was of dat er irq conflicten waren enz.
Toen bleek dat de kaart 2 keer geinstalleerd stond!! een keer goed, en zonder conflicten op het eerste gezicht, en een 2e keer als apparaat waarvan t stuurprogramma ngo niet geinstalleerd was, als geel vraagteken. Toen haalde ik die weg, maar na gereboot te hebben stond de 2e er weer!
Toen heb ik geprobeerd die 2e te disabelen.. bleef wel gedisabled maar windows wou nog steeds niet starten zodra ik een sata schijf aan had gesloten op die adapter. IK heb ook geprobeerd alle 2 weg te halen en de adapter toen opnieuw te installeren, maar nog steeds wil windows niet booten met sata schijf erop aangesloten! :?

• blacknoise
zou iemand kunnen reageren please?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
misschien ook al word gewoon herkend zijn er drivers beschikbaar voor dat ding bij etech of unitek?
heb je het ook op verschillende sata poorten geprobeerd?
Pagina: 1