Toon posts:

Geen dvd herkening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na formateren en opnieuw instaleren van windows xp sp2 (met volledige windows updates ) leest mijn interne DVD +- rw speler ; OPTIARC DVD RW AD-7170A , geen lege DVD +rw meer .Als ook de gekochte DVD fims zoals "StarWars serie " enz...

CD en CD rw gaan nog altijd prima .
Ik heb ondertussen de firmware al geupdated ,afgehaald bij WWW.CDFREAKS.COM , maar ook geen beterschap !
Als ik de films wil bekijken die ik zelf op DVD r of DVD rw heb gezet ,probeert powerDVD de film te openen maar blijft dan plots "hangen" , zodat ik het ganse programma moet afsluiten .Zelfs het tabblad "mijn computer " blijft hangen als ik de eigenschappen opvraag.
Van zodra ik er een DVD insteek gaat het groene lampje een tijdlang branden , maar stopt dan plots en gebeurd er verder niets .Indien ik dan bij nero ga kijken staat er " geen schijf in station H: "

IK heb al verschillende versies van Power dvd geprobeert ( 4.0 , pro6v2.55 en nu V7 demo ).

Bij aparaatbeheer kan ik de volgende gegevens vinden ;
Primaire en secundaire ide-kanalen staan op automatische dedectie ; DMA indien beschikbaar
Regiocode stond eerst op "niet geselecteerd" , heb ik ondertussen op "regio 2" gezet.
Deze drivers werken op het aparaat ; CDROM.SYS , IMAPI.SYS , REDBOOK.SYS , STORPROP.DLL (WINDOWS ) en GEARAspiWDM.SYS

Ik denk dat de fout zich in de software moet bevinden , vermits de pc nog geen twee maand oud is en voor ik (dezelfde )XP had geinstalleerd ,alles wel goed ging .Had zelfs al enkele DVD's opgenomen met DTS en alles erop en eraan in zeer goede kwaliteit .

Heeft er iemand ideeën of ervaring ??? :? :'( ;(

Groetjes ALAKAR

Verwijderd

Topicstarter
heb juist een oude DVD erin gestoken en die werkt wel .
8)7 Als ik dan bij infotool van nero ga kijken zie ik niet veel verschil met de DVD's die niet werken (deze nagekeken op andere pc ) .Beiden hebben regiocode 2, videoformaat PAL , mpeg2 en worden aangegeven als DVD video .Ik weet wel nog van toen ik die eerste DVD kocht , kon ik deze overnemen op video en latere DVD's niet zonder storing .
Nog bij Nero infotool ; als ik op het tabblad" Station" kijk ,onderaan bij dvd functies zie ik daar regiocontrole n/a en regiocode n/a staan . Bij de andere pc staat hier regioncontrol RPC II en regio 2 . Is dit misschien van belang ?
Ik heb ook nog een tooltje gedownload ; "Drive region info v2.2 " Deze geeft aan ;this drive has no region protection .
Hoe komt het dan dat lege DVD's ook niet worden herkend , deze hebben toch niets te maken met regiocodes !! :?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

dvd speler terug naar winkel gebracht .Was nog in garantie en heb dan ook een andere gekregen . :) ;)

Groetjes ALAKAR