Toon posts:

beveiliging netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen ik zit met een prboleempje

ik heb hier een draadloos thuisnetwerk met 2 desktops en een laptop.
1 desktop (mijne) is direct verbonden via een lanverbinding met de router
de andere desktop en laptop maken draadloos verbinding.

momenteel is mijn netwerk niet beveiligd, dit omdat ik deze met een wep of wpa dichtgooi ik niet meer met de 2 draadloze op het netwerk kom. terwijl ik toch telkens de juiste wachtwoorden invul.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja gebruik eens de hexcode ipv een passphase

Iperf

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 20:06
Misschien kan je wat meer info geven. Watvoor router, waar stel je wep of wpa in op je router? Hoe doe je dat? Hoe stel je het in op de clients?

Je verhaaltje is te vaag om een redelijk antwoord te kunnen geven :)

Al gegoogled?

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmA-X op 08-03-2007 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
router is een belkin 802.11g

beveiligingsinstellingen doe ik gewoon via 192.168.2.1

en voor de clients doe ik het via netwerkinstellingne en dan via de verbinding

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sorry, maar dan doe je echt iets verkeerd. Stel gewoon een WPA key in *hou t simpel voor de zekerheid*, zoek je netwerk op met je WiFi NICS en geef daar dezelfde sleutel in.

Als t niet werkt herstart je voor de zekerheid je router, verander je de SSID of kanaal, weet ik t. Je topicstart is karig!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd en geprobeerd een wpa key in te stellen, het netwerk wordt wel steeds gevonden maar er komt geen verbinding tot stand :|

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
wat voro codes gebvuikt? probeer gewoon eens 0123456789 oid?, en dan bij die draadloze, de XP wireless setup , en staat die zero wireless config van services.msc aan?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bij bepaalde wireless-kaarten kan er een probleem optreden bij het instellen van de WPA-sleutel via de Zero Wireless Config, of juist via het instellen in het bij de driver geleverde tooltje.

Probeer het eens met de andere optie. Heb je überhaupt wel de nieuwste drivers geïnstalleerd, en om welke kaarten gaat het eigenlijk?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
in de laptop zit een broadcom 802.11b/g wlan
en voor de pc heb ik een bijbehorende belkin stick gekocht

Verwijderd

Topicstarter
de situatie is als volgt

ik heb een belkin adsl router met een kabel verbonden aan mijn pc, de pc heeft ook internet.

daarnaast heb ik een laptop met een broadcom 802.11b/g netwerk kaart
en een 2e pc (die vna mijn ouders) met een belkin adapter.

met de laptop en de pc van mijn ouders krijg ik echter totaal geen verbinding meer met het netwerk. zelf onbeveiligd wil de verbinding niet meer tot stand komen. ik heb zowat alle veiligheids opties op de latop uitgeschakeld maar het blijft levenloos.

laptop heeft momenteel wel verbinding me thet netwerk maar komt nie top internet (router is wel onbeveiligd)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~airraid/routerlaptop.JPG
laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~airraid/router%20pc2.JPG
pc 2

Netstumbler geft dit aan

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 10-03-2007 11:38 . Reden: image tag aangepast ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb je post even aangepast, die grote pics zijn behoorlijk irritant.
Cerder het verzoek eens wat duidelijker te posten wat er niet lukt, weat voor specifieke apparatuur je hebt, en wat voor foutmeldingen je krijgt.
De post hierboven is al iets duidelijker dan je topicstart, maar is zeker nog niet alles.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
via een geimproviseerde manier ben ik momenteel online met de laptop en ja zelfs met een beveiligde wpa verbinding *O*

alleen de pc van mijn ouders hapert nog steeds, zo af en toe vind ie verbinding met het netwerk maar vrijwel direct daarna valt ie weer weg

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het help altijd (anderen) als je je oplossing erbij post

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
*O* en het werkt weer *O*

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:30:
het help altijd (anderen) als je je oplossing erbij post
voor de laptop heb ik tijdelijk een donlge in gebruik

en de pc van mijn ouders conecte weer nadat ik de naam van de pc veranderd had vraag me niet waarom hij het ineens doet, maar hij doet het

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Ik denk niet dat we hier nog wijzer van zullen worden. (owja, in de handleiding staat ook meestal veel hoe je zo'n dingen moet instellen :D)
Dus nu werkt alles? suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
probleem is blijkelijk toch nog niet helemala opgelost. de pc van mijn ouders heeft vaak moeite met verbinding te vinden met het netwerk.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Tjah, als het toch een Desktop is... trek dan even een kabeltje daarvoor. Laptop is immers het fijnst met een draadloze verbinding, maar voor een desktop vaak erg overbodig.

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Shaggy_NL schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:50:
Tjah, als het toch een Desktop is... trek dan even een kabeltje daarvoor. Laptop is immers het fijnst met een draadloze verbinding, maar voor een desktop vaak erg overbodig.
Shaggy... Ik kom vaak genoeg huizen tegen waar geen mogelijkheid is om kabels te trekken, dan zul je wel draadloos moeten gaan werken. Ook vinden mensen het fijn als er minder kabels door het huis lopen (vraag me niet waarom). Een draadloze desktop is dus zeker niet overbodig.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Jah, dat begrijp ik ook wel, maar altijd nog grote kans dat het niet het geval is. Sommige mensen denken tegenwoordig dat draadloos zelfs beter is dan met een kabeltje, of even goed. Vaak haal je je zelf er alleen maar problemen mee op de hals, als je zo nu en dan niet effe een kebeltje trekt. (En soms is het 't geval, dat men te lui is om een gaatje te boren ;) ).

Maar een beetje Tweaker moet een extra kabeltje toch niet een probleem vinden... (Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen...)
Pagina: 1