Windows freeze en reboot

Pagina: 1
Acties:

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 12:07
Ik heb bij een vriend de PC opnieuw geinstalleerd en sindsdien doen zich erg vage problemen voor.
Op internet loopt de pc vast en kan alleen de muis nog van links naar rechts bewogen worden. Hierna reboot de pc.

Wanneer we bijvoorbeeld een spel opstarten, valt het beeld naar zwart (het lijkt of de monitor geen signaal meer krijgt, lampje gaat op standby) En na een tijdje reboot de pc.

Wanneer windows opnieuw opgestart wordt krijgen we de volgende melding die de volgende informatie bevat:

BCCode : 100000ea BCP1 : 85F13DA8 BCP2 : 8601AD80 BCP3 : F7A13CB4
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

C:\DOCUME~1\McLoud\LOCALS~1\Temp\WER37a7.dir00\Mini030707-03.dmp
C:\DOCUME~1\McLoud\LOCALS~1\Temp\WER37a7.dir00\sysdata.xml

Ik heb hierop gegoogled en ik kan hier niet veel over terug vinden. Sommige zeggen dat het een overclock probleem is, sommige een router probleem :?

De pc is niet overgelockt of iets dergelijks en hier draaide Windows XP pro SP2 op.
Nu is de PC voorzien van Windows XP pro MCE SP2.

Volgende specs:

mobo: MSI k8T neo2
vga: Ati 9800pro
proc: amd3000+
1024 x1 geheugen.

jullie zijn me laatste redding.

there's no tweak without the tweaker

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:09

Nutral

gamer/hardware freak

Heb je al geprobeerd de installatie te checken op fouten ? doe de windows cd erin en daarna in de reparatie console.
typ daar chkdsk /p in, dan word je installatie gechecked op fouten. als he goed is ook meteen opgelost. daarna kun je nog overwegen om het nog eens opnieuw te installeren. Heb je ook nog fouten gekregen tijdens de installatie ?

• virtualJac
yasinhm schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:02:
Heb je al geprobeerd de installatie te checken op fouten ? doe de windows cd erin en daarna in de reparatie console.
typ daar chkdsk /p in, dan word je installatie gechecked op fouten. als he goed is ook meteen opgelost. daarna kun je nog overwegen om het nog eens opnieuw te installeren. Heb je ook nog fouten gekregen tijdens de installatie ?
Tijdens de installatie geen fouten gehad. Ook heb ik de c schijft nogmaals geformatteerd en nogmaals windows geinstalleerd. Probleem blijft zich voordoen.

• virtualJac
Graag zou ik mijn topic nog een kans willen geven.

De PC al naar de lokale computerboer gebracht en deze heeft ook geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn. Op een ander forum zeiden ze dat het aan oude drivers moet liggen. Nu zoek ik dus een tooltje om alle drivers te verwijderen. Welke kan ik hier het beste voor gebruiken?

Iemand voor de rest nog ideeën wat het kan zijn?

:?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
Draai eens een avondje memtest86

• virtualJac
heel de middag memtest gedraaid. Niks geen problemen.

• virtualJac
Zo het probleem is opgelost.

Het bleek een driver configuratie te zijn.

In de opties van de VGA kaart moest AGP 4x geselecteerd worden ipv AGP 8x

Je moet het maar net weten. :X

• TargetX
  • Laatst online: 15-05 19:43
Ik vind dit eerder een workaround dan een oplossing, ik denk dat er diepere problemen zijn... (ik zou het eens proberen met een andere videokaart..)

[ Voor 22% gewijzigd door TargetX op 21-03-2007 16:55 ]

Verwijderd

idd wat vreemd om de agp naar 4 te zetten waar beide 8x zijn, het kaartje heeft geloof ik graag een extra voeding al zal wat dit kaartje drinkt in het niet vallen bij de huidige vidplankjes.
Mischien dat er daarin iets niet helemaal goed is of wellicht de voeding zelf.

• virtualJac
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:10:
idd wat vreemd om de agp naar 4 te zetten waar beide 8x zijn, het kaartje heeft geloof ik graag een extra voeding al zal wat dit kaartje drinkt in het niet vallen bij de huidige vidplankjes.
Mischien dat er daarin iets niet helemaal goed is of wellicht de voeding zelf.
Oké, dus het is meer een workaround. Volgens mij dalen de prestaties zo goed als niet (niet merkbaar in ieder geval), maar het hoort dus niet? De komende periode dan maar eens testen met een andere VGA kaart en eventueel voeding.

Pagina: 1