DivX en DVD, geen geluid uit achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een versterker, met 5 hifi speakers (geen sub) analoog aangesloten op een onboard C-Media geluidschip.

Wat echter opvalt is dat de achterspeakers bij geen enkele film worden gebruikt, de fronts en center wel. Dit geldt voor zowel DivX films (met AC3 geluid) als DVD's. Hoe kan dit? AC3 filter staat ingesteld op "3/2 5 channels" dus dat moet goed zijn.
Wat betreft codecs; ik heb het K-Lite megapack (was vroeger nooit een fan van codecpacks maar deze staat goed aangeschreven en heb ze zelf verder goede ervaringen met deze) geïnstalleerd na een schone Windows installatie, dus er zouden geen conflicten mogen zijn.
Bij het testen en bij games doen de speakers het wel. Dus ze zijn goed aangesloten.

Zijn er maar zo weinig films die effecten uit de rear speakers produceren, of maak ik ergens een fout in de configuratie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Fuck me. Speakers verkeerd aangesloten.

* Captain Pervert springt uit het raam

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Captain Pervert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:41:
Fuck me. Speakers verkeerd aangesloten.

* Captain Pervert springt uit het raam
En dat na meer dan 10.000 posts! Mooi aantal om te stoppen hoor, maar je bent nog geen Sinterklaas (20.000 posts) voorbij gestreeft ;)