Toon posts:

Mouse Over op een andere positie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site. Nu wil de opdrachtgever dat, wanneer je met de muis over een link in de menubalk gaat, je de text op een andere plek op de site te zien krijgt. (ik hoop dat jullie dit begrijpen!) :)

Ik heb dus even wat zitten spelen, maar kom er niet echt uit...

Je kan de site bekijken op het volgende adres:

http://www.macfacts.org/cae_new/development/start.html

Dus wanneer je over de rode balk gaat moet er text komen in de linker kolom! Ik wil dit graag oplossen met CSS en volgens mij moet dit opzich wel te doen zijn, toch? Ik wil liever niet met javascript aan de gang! Ik heb namelijk wel begrepen dat het via een javascript mogelijk zou moeten zijn.

In iedergeval alvast bedankt voor het meedenken.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Dat zal toch via javascript moeten, ben ik bang. Een onMouseOver event dat iets naar de innerHTML van die linkerkolom schrijft is simpel genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Crayne op 08-03-2007 21:58 ]

Mijn Library Thing catalogus

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Wat je wil is dynamische html, html op zich is alleen een markup language. Je zult dus echt met een clientsite taal aan de gang moeten.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je tegen javascript hebt?

GC.Collect();

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
OnMouseOver event met het tonen en verbergen van divjes lijkt me

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
OxiMoron schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:33:
OnMouseOver event met het tonen en verbergen van divjes lijkt me
Of OnMouseOver event met het inserten van this.title of this.alt in één divje (indien simpele tekst).

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het kan eventueel zonder Javascript als je een 2e element maakt met dezelfde tekst er in (deze moet dan een kind zijn van je <a/> ) en dan iets doet als:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
div.topmenu a div.tweedetekstblokje
{
  display: none;
  position: absolute;
  top: 100px;
  left: 100px;
}
div.topmenu a:hover div.tweedetekstblokje
{
  display: block;
}

[ Voor 14% gewijzigd door Juup op 09-03-2007 17:27 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Dus wanneer je over de rode balk gaat moet er text komen in de linker kolom! Ik wil dit graag oplossen met CSS en volgens mij moet dit opzich wel te doen zijn, toch?
Dat effect kun je alleen bereiken door :hover te definieren voor een element en datgene wat moet verschijnen op de onmouseover, te nesten in dat element. Dat betekent alleen wel dat je dan ook je layout zult moeten aanpassen en die wordt er niet mooier op denk ik. En daarnaast ondersteunen niet alle browsers dit (IE 6 o.a. niet)
Pagina: 1