Onder Vmware alleen Google te bereiken icm bridging

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
Ik heb hier Vmware Server draaien, en verleen mijn guest OSes toegang tot mijn interne netwerk door middel van bridging. (de Ethernetframes van de Wmware virtuele netwerkkaart worden gewoon over de draadloze link gestuurd)

Mijn PC is verbonden met het netwerk via een Asus WLAN kaartje. Mijn guest-OS krijgt wel een IP toegewezen, maar is alleen maar in staat google.* te bereiken, heel apart. Via NAT werkt het wél, maar ik wil zelf naar buiten toe ook bereikbaar zijn. Andere websites resolven wel, maar dataverkeer: ho maar!

Ik heb al een keer geprobeerd de Windows firewall uit te zetten, maar dit heeft geen effect.
Het host OS is WinXP SP2.

Wie heeft hier ervaring mee? :'(

Verwijderd

Wat heb je aan dns instellingen gedaan? Wat is DNS van je virtuele server en server?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:26:
Wat heb je aan dns instellingen gedaan? Wat is DNS van je virtuele server en server?
Ik draai Vmware Server gewoon op m'n WinXP bak, alles staat op DHCP. DNS is in dit geval dus m'n Speedtouch 510i, net zoals dus m'n guest OS. *alles* resolved verder wel, alleen de boel blijft haken bij bijvoorbeeld een HTTP 2.0 OK oid

Verwijderd

hhmm nogal vaag

je kan andere sites wil pingen? Of via andere protocollen naar buiten, bijvoorbeeld https?