Goeiedag,
Ik ben op het moment bezig met een Javascript wat een menuitem highlight. Dit menuitem is afwisselend wit/oranje, door middel van een setInterval. Ik krijg deze interval echter niet gecleared: hij blijft doorgaan, ook al zeg ik dat hij gecleared moet worden... Kan iemand mij hierbij helpen, want ik kom er echt niet uit.
De vraag is tamelijk eenvoudig: wat doe ik fout dat hij die interval niet cleared?
Alvast bedankt.
Ik ben op het moment bezig met een Javascript wat een menuitem highlight. Dit menuitem is afwisselend wit/oranje, door middel van een setInterval. Ik krijg deze interval echter niet gecleared: hij blijft doorgaan, ook al zeg ik dat hij gecleared moet worden... Kan iemand mij hierbij helpen, want ik kom er echt niet uit.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| function setActiveMenuItem(menuItem) { clearMenu(blinkingMenu); var menuNames = [menuItems["main"], menuItems["crime"], menuItems["investments"], menuItems["conflict"], menuItems["gambling"], menuItems["forum"]] for(var inMenuNames=0;(menuName = menuNames[inMenuNames]); inMenuNames++){ for(var i = 0; i < menuName.length; i++){ if(menuName[i] == menuItem){ var OpenedMenus = top.MenuFrame.SaveMenu(); var OpenedMenusArray = OpenedMenus.split("%"); if(inArray(OpenedMenusArray, menuTitles[inMenuNames]) === false){ top.MenuFrame.OpenMenu(menuTitles[inMenuNames]); } } if(top.MenuFrame.document.getElementById(menuName[i])){ if(menuName[i] != menuItem){ var objectLinkItemInactive = top.MenuFrame.document.getElementById('link'+menuName[i]); var objectMenuItemInactive = top.MenuFrame.document.getElementById(menuName[i]); objectMenuItemInactive.style.color = "#555555"; objectMenuItemInactive.style.fontSize = "11"; objectLinkItemInactive.href = "#"; objectLinkItemInactive.onclick = function() {alert('Click the right link, shithead!'); return false; }; objectLinkItemInactive.onmouseover = function() { this.style.textDecoration = 'none'; this.style.cursor = 'default';}; } else if(menuName[i] == menuItem){ var objectMenuItem = top.MenuFrame.document.getElementById(menuItem).style; objectMenuItem.color = "rgb(238,238,238)"; if(inArray(OpenedMenusArray, menuTitles[inMenuNames]) !== false){ var blinkingMenu = window.setInterval('blink(\''+menuItem+'\')', 750); } } } } } } function clearMenu(activeMenu){ clearInterval(activeMenu); } |
De vraag is tamelijk eenvoudig: wat doe ik fout dat hij die interval niet cleared?
Alvast bedankt.