Roaming Profile, Maar dan zonder Domein

Pagina: 1
Acties:

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Het volgende:

Ik wil graag een netwerkje creeeren, met een roaming profile. Opzich niet zo'n probleem natuurlijk, maar nu komt de 'maar' dit wil ik graag realiseren zonder een server bak in te gaan richten.
PC A welke je dan bv als DC zou installeren wil ik gewoon als een XP werkstation kunnen blijven gebruiken.

Kortom:
Is het mogelijk om een netwerk met een roaming profile te maken, zonder dat ik hiervoor een DC Server in voor hoef te richten.

Ik heb al even rondgezocht op het forum en google, maar kon niet iets vinden wat me verder kon helpen.

Ik zit bijvoorbeeld te denken is het niet mogelijk door middel van een stukje software op een XP machine? Waarbij dat stukje software dus eigenlijk de roaming profiles voor z'n rekening neemt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

No, not possible.

Hoe wil je, als pc A afstaat, op pc B inloggen met de laatste nieuwe 'dingen' die je op pc A hebt opgeslagen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• shockme
Snakiej schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:21:
No, not possible.

Hoe wil je, als pc A afstaat, op pc B inloggen met de laatste nieuwe 'dingen' die je op pc A hebt opgeslagen?
PC A , mag wel 24 u/pd aanstaan.

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 22:01
Op PC A een share aanmaken en al je user folders (zowel op PC A als PC B ) redirecten naar de share, dat moet het meest in de buurt komen.

Q. What folders can I redirect?
A. There are five folders that can be redirected:
• My Documents
• My Pictures
• Application Data
• Desktop
• Start Menu

Q. How do I configure Folder Redirection?
A. See the Step-by-Step Guide to User Data and User Settings and the User Data and Settings white paper.

Zie http://www.microsoft.com/...ement/manage_faq.mspx#EFG

[ Voor 61% gewijzigd door wboevink op 08-03-2007 20:29 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al geprobeerd om op een machine een share in te richten als roaming profile directory, en de accounts op beide machines daar naar toe te laten verwijzen?
Dus op PC A: het profile path van shockme naar \\PCA\profiles$\shockme laten verwijzen, en dit ook op PC B?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• shockme
Zoals ik nu begrijp is het alleen mogelijk de folders te redirecten.
En niet de instellingen + mail.

Die folder redirect werkt overigens prima op deze wijze, maarja nu ga ik nog even moeilijk doen...
er moet tenslotte een uitdaging zijn he ;) Is er nog een mogelijkheid om de instellingen en mail roaming te gebruiken...?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

mail kan je ook instellen natuurlijk

bij voor zover ik weet alle mail programma's kan je aangeven waar de mail directory moet staan en die zet je dus ook in een share.....

instellingen van de pc moet je met de hand doen waarschijnlijk, maar aangezien het om zo'n klein aantal pc's gaat kan je dat ook wel met de hand doen
(of schrijf een scriptje voor de instellingen en draai die op alle bakken die je hebt)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1