is SLI mogelijk op een crossfire mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
is SLI mogelijk op een crossfire mobo.
Ik had een nieuw mobo op het oog omdat die van mij brak is cheap asrock 775 dual-vsta.
Het bord wat ik in gedachten had was een (gigabyte GA-965P-DS4) mooi bord dacht ik en een mooie 1333mhz fsb.
Ik kan alleen heel goedkoop aan een sli opstelling komen 7900gt
maar wil in de toekomst graag ati r600 gpu vanwege dx10 en eventueel naar crosfire.

mijn systeem nu

asrock 775dual-vsta
MSI nx6800gt 256mb
x2 Vdata 512mb pc3200
samsung 400gb sata 2
fortron 400w van esp group

toekomst systeem

Gigabyte GA-965P-DS4
e6300 core 2 duo
1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2G800R22GK)
7900gt sli
en een extra fortron 400
400gb samsung

Goedje keus of toch niet?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Nee! is niet mogelijk. ALs je wilt dat de sli effectief moet je ook een chipset hebben die sli aankan.
@hieronder: Of jij bent de enige die niet begrijpt dat het totaal niet effectief is.
Daarnaast is het de 8 versie van de driver. Er zijn inmiddels al veel nieuwe nvidia drivers.

[ Voor 182% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 08-03-2007 20:22 ]

Verwijderd

Het kan dacht ik wel met gehackte drivers. Maar echt goede prestaties waren het niet.

hier:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106212

@hierboven en onder mij.
gelovensmij ben ik de enige die goed ge-informeerd is.

@hierboven nogmaals.
"Of jij bent de enige die niet begrijpt dat het totaal niet effectief is."
Lezen is moeilijk he!. Want er staat duidelijk:
Het kan dacht ik wel met gehackte drivers. Maar echt goede prestaties waren het niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 20:28 ]

Verwijderd

SLI Is niet mogelijk op een crossfire mobo, je kan eventueel voor een SLI mobo gaan, en dan daar die 2x7900gt SLI op doen, en dan later 1x een Ati R600GPU er in doen, en als die je te langzaam word, verkoop je die en koop je dan weer een andere kaart, ik hoop dat je hier wat aan hebt!

• dezejongeman
Ik had zelf ook al wat gevonden over gahackte drivers,
maar niemand had een werkende post doorgestuurd.
Dat was ook de reden of het inmiddels al goed mogelijk is.
Mischien dat ik ga overwegen om een sli bord te nemen.

Mensen hartelijk dank voor jullie posts.

Verwijderd

Tja, de modder van de drivers is er nog steeds mee bezich. Gelovensmij is dit de laatste versie.
http://www.xtremesystems....p?p=1744187&postcount=302

Persoonlijk zou ik SLI/crossfire gewoon overslaan. Het werkt in heel veel games niet en daar gaat het uit eindelijk om. Niet om het pimp factor dat je SLI hebt. toch?!?

@hieronder:
Tja dat is niet duur en dus zeker doen! Opzich heb je gelijk dat 2 sneller zijn dan een. Alleen werkt het in een heel groot aantal spellen niet. Maar in die spellen dat het wel werkt heb je vaak toch een aanzienlijke verbetering. Opzoek naar een SLI bord dus.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2894

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 20:35 ]

• dezejongeman
ik kon het voor een euro of 80 het setje krijgen en 2 is sneller dan 1 dacht ik.
dan is het mischien mogelijk om alles op het hoogst te draaien dat leek mij juist wel wat.
niet om te patsen maar juist nog een redelijk tijdje dx10 games een beetje te draaien.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:34
Op een ASUS P5WDH schijn je met speciale drivers SLI te kunnen draaien (welliswaar @ 2 x 8 mode). Dit word alleen niet zelf door de fabrikant bevestigd, waardoor het gokken blijft ^^.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

dezejongeman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:32:
ik kon het voor een euro of 80 het setje krijgen en 2 is sneller dan 1 dacht ik.
dan is het mischien mogelijk om alles op het hoogst te draaien dat leek mij juist wel wat.
niet om te patsen maar juist nog een redelijk tijdje dx10 games een beetje te draaien.
Als je dat setje voor 80 euro kan krijgen heb je een mooie koop, zelfs 80 euro per stuk nog >:)

• Fab1Man
  • Laatst online: 18:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik zou persoonlijk niet voor SLI gaan, Xfire zou ik overwegen. Het feit blijft gewoon dat SLI niet goed performed, voor het geld dat je ervoor neerlegd. 80 euro is een mooie prijs, maar 40 euro voor een 7900GT op PCI-e vind ik bijzonder goedkoop. Investeer dan ietsjes meer en haal je een X1950Pro van ATI, kun je laterna altijd in Xfire draaien. Daarnaast moet je bedenken dat de huidige SLI bordjes niet bijzonder goed zijn (kinderziektes). Ook ben ik het er over eens dat je een Intel processor altijd icm neemt met een Intel chipset. Is zo retestabiel en heb je meer aan dan SLI. Xfire kun je overigens ook in de physics opstelling gaan gebruiken en zo heb je met een minder kaartje toch goeie performance. Ook kun je met Xfire 2 verschillende kaarten gebruiken, bij SLI moeten het identieke (clocks) kaartjes zijn...

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Fab1Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:07:
Ik zou persoonlijk niet voor SLI gaan, Xfire zou ik overwegen. Het feit blijft gewoon dat SLI niet goed performed, voor het geld dat je ervoor neerlegd. 80 euro is een mooie prijs, maar 40 euro voor een 7900GT op PCI-e vind ik bijzonder goedkoop. Investeer dan ietsjes meer en haal je een X1950Pro van ATI, kun je laterna altijd in Xfire draaien. Daarnaast moet je bedenken dat de huidige SLI bordjes niet bijzonder goed zijn (kinderziektes). Ook ben ik het er over eens dat je een Intel processor altijd icm neemt met een Intel chipset. Is zo retestabiel en heb je meer aan dan SLI. Xfire kun je overigens ook in de physics opstelling gaan gebruiken en zo heb je met een minder kaartje toch goeie performance. Ook kun je met Xfire 2 verschillende kaarten gebruiken, bij SLI moeten het identieke (clocks) kaartjes zijn...
xfire? :?

crossfire en sli hebben ongeveer dezelfde prestaties en de ts wil sli draaien vanwege zijn 2 7900gt's waardoor hij beter gewoon kijkt voor een nvidia based bordje.

Verwijderd

Zowel SLI als Crossfire zijn merknamen voor een techniek welke staat beschreven in de PCI-E specs.

Het is dus technisch mogelijk om op een crossfire moederbord SLI te draaien en andersom zonder dat daar op enige wijze nadelen aan zitten tov een native moederbord.

Echter vinden de fabrikanten van de videokaarten dat natuurlijk niet leuk en dus houden ze het tegen in de drivers. Aangezien drivers bij videokaarten toch voor een groot deel verantwoordelijk zijn kun je stellen dat je zonder echt goede drivers je het niet voor elkaar kunt krijgen zonder performance verlies.

De vraag is of die drivers er ooit komen, ik denk zelf van niet. (Wel gemodde drivers zodat het werkt, maar geen goede drivers).

• Fab1Man
  • Laatst online: 18:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Renegade! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:14:
[...]

xfire? :?

crossfire en sli hebben ongeveer dezelfde prestaties en de ts wil sli draaien vanwege zijn 2 7900gt's waardoor hij beter gewoon kijkt voor een nvidia based bordje.
Xfire moet je ook lezen als Crossfire. De X moet je lezen als in het engels (kruis) Cross. Xfire is gewoon de afkorting van Crossfire... Als je dat niet weet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fab1Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:26:
[...]
Xfire moet je ook lezen als Crossfire. De X moet je lezen als in het engels (kruis) Cross. Xfire is gewoon de afkorting van Crossfire... Als je dat niet weet.
Ik snap dat Crossfire gebruikt, maar zoals je ziet heeft niet iedereen dat direct door. Omdat er ook een softwarepakket is wat Xfire heet (een instant messenger met detectie voor welke game iemand aan het spelen is) stel ik voor om het gewoon voluit te schrijven.

Overigens is het in theorie mogelijk om een SLi opstelling op een non-SLi bord te draaien. Zolang je maar de PCIe sloten hebt waar het in past.
Maar let op, dat is theorie.
De kans dat het dus gewoon niet werkt is zeker aanwezig en als het al werkt dan ben je denk ik nog niet verzekerd van een goede SLi performance omdat de ondersteuning officieel er gewoon niet in zit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1