Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke stekker is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een soort thuisserver aan het maken en daar wil ik mijn externe harde schijf aanhangen. Aangezien ik mijn server op afstand aan wil kunnen zetten (via gsm), wil ik mijn externe schijf op de voeding van die server aansluiten maar wel in de behuizing laten zitten ivm draagbaarheid. Daarvoor heb ik dus een stekker nodig voor aan de harde schijf. Aangezien het geen optie in om de originele voeding van de externe harde schijf te slopen ben ik op zoek naar de stekker van de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/u/j.a.v.geenhuizen/stekker.jpg

Bij de locale electronica zaak (coditronix) konden ze mij niet helpen. Ook conrad.nl en elektronica-online.nl boden geen uitkomst. Iemand een idee?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
De vrouwelijke connector in de HDD vervangen door een exemplaar met gelijke afmeting, wat wel verkrijgbaar is, en dan een nieuw mannetje hangen aan de voeding van de HDD en een molex-"mannetje nieuwe connector" kabel maken.

De plug komt me wel enigszins bekend voor, ik denk dat ik die nog in een Sony-laptop gezien heb.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Lijkt mij gewoon een 4-pins DIN connector. http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:54
Is het niet mogelijk om gewoon wel de originele voeding van je hdd te gebruiken, en deze via een relais samen met de computer in te laten schakelen? Da's meteen een wat 'universelere' oplossing... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 08-03-2007 21:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Het is idd een din stekker. De andere genoemde opties (relais en stekker vervangen) had ik ook al overwogen maar nog even uitgesteld. Ben er nu achter welke het precies is. Het is een mini-din stekker in de klasse zoals ook voor bijvoorbeeld s-vhs wordt gebruikt. Die bestaan met 3 tot 9 pinnen. Het bijzondere van deze variant is dat het een voedingstekker is (dat wisten we al...) en dat pinnetjes tot 1 ampere mogen hebben. Deze dus:
http://www.connectworld.net/cgi-bin/iec/MD04M-PWR?

Ik heb ff snel gezocht, maar zo snel nog geen winkel in NL gevonden die hem verkoopt.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:29 ]

Verwijderd

Engineer schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 03:28:
meer vergelijkbaar is met een PS/2 formaat stekker.
PS/2 is dan ook mini-DIN.

Verwijderd

Om precies dezelfde reden als de TS zocht ik deze stekker, deze stekker (en evt. chassideel) heeft o.a. Tessatronic in Hengelo(O) op voorraad.

Het is trouwens geen standaard 4 polige mini-din stekker, de pennen en de metalen shielding zijn dikker.

De stekker zelf is een aardig bouwpakketje..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 04:42 ]

Pagina: 1