Toon posts:

[Vista] Vista te koop in china voor een prikkie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de laatste computer idee staat een stukje over de verkoop van Vista in China.
Hierin wordt aangegeven dat het besturingssysteem met produktsleutel te koop zijn voor $1.30
Aangegeven wordt dat het niet bekend is welke versie het zou zijn, maar waarschijnlijk de Ultimate.

Persoonlijk zou ik wel zon versie willen bestellen: niet uit piraterij maar uit nieuwsgierigheid:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IHLISPSB
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=QNGM7FGN

misschien zo beter?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 20:22 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gebruik eens wat anders dan mijnalbum.nl, er staat bij een grote melding in beeld dat het bestand niet gedeeplinked kan worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n versie is gewoon illegaal. Trek 'm dan van internet af zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 08-03-2007 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:13:
Gebruik eens wat anders dan mijnalbum.nl, er staat bij een grote melding in beeld dat het bestand niet gedeeplinked kan worden.
Ik zie het knipseltje hier gewoon voor mij.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
@hierboven: Klopt, maar MijnAlbum blokkeert de GroteFoto weergave voor anderen.
Gebruik de normale link of post een link naar het hele album, dan werkt het wel.
=====
Foto doet het idd niet, zet de normale MijnAlbum link er neer of gebruik een andere server.

Vista zal volgens mij niet legaal zijn idd, maar het zou kunnen dat het wel zo is (met legale key) omdat er geruchten rondgaan dat in Azie/China de keys gekraakt zijn.
Dit is echter vreemd aangezien zoiets dan meteen op internet komt, dus het zal wel een gekraakte Vista met de biospatch zijn, om hem legaal te laten lijken.

[ Voor 16% gewijzigd door DarthPlastic op 08-03-2007 20:21 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
dr snuggles schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:18:
Zo'n versie is gewoon illegaal. Trek 'm dan van internet af zou ik zeggen.
Natuurlijk is het illegaal, maar ik wil dan toch weten hoe ze aan de produktcode komen, daar het volgens mij nog niet mogelijk is om deze te genereren en daarna te activeren.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En hoe legaal denk je dat die versie is? Je kan er direct vanuit gaan dat die key binnen no-time geblocked is natuurlijk.

Als je die koopt is dat niet dom, maar heel erg dom ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:20:
[...]

Wij niet

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:20:
offtopic:
Je hebt wel eens van het verschijnsel "cache" gehoord? Jij hebt dat plaatje op je PC staan, wij nog niet,m en dat gaat niet lukken ook ;)

Wat betekent mijn avatar?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Dido schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:22:[...]
offtopic:
Je hebt wel eens van het verschijnsel "cache" gehoord? Jij hebt dat plaatje op je PC staan, wij nog niet,m en dat gaat niet lukken ook ;)
Het plaatje werkt hier gewoon hoor. Dwz ik zie hem gewoon in de sp staan en ben nog nooit op mijnalbum.nl geweest...

[ Voor 12% gewijzigd door Gody op 08-03-2007 20:26 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gody schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:25:
[...]
plaatje werkt perfect hoor. ook bij mensen die nog nooit op heel die mijnalbum.nl geweest zijn (zoals ik dus :))
doh? Zou dat heel misschien kunnen komen omdat dit het kleine plaatje is? Het grote plaatje werkt dus *niet* perfect...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Gek he?

""gobbler wijzigde dit bericht 08-03-2007 20:22 (8%)""

;)

Ik was al aan het posten dat ik hem niet zag, maar toen laadde hij hem al ;)

In dat artikeltje staat niet dat er een key bij zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet het beter zijn.

Natuurlijk snap ik dat het illegaal is (ben niet helemaal dom), maar ik wil gewoon weten waarom dit is en of dit werkelijk kan.
Er zijn genoeg manieren om van je vista een werkende te maken, de ene manier wat beter dan de andere en het zal niet lang duren of iedereen kan een werkende downloaden vanaf internet (XP duurde ook niet al te lang). De strijd hacker<>MS zal altijd blijven, vooral met de prijzen die ze vragen voor een stukje software >:) (ja ik weet het ontwikkelingskosten enz)
Maak de software een stuk betaalbaarder voor iedereen en er zullen minder illegale versies rondgaan.
Je ziet het aan de audiocd's/film dvds: deze kosten eerst een "vermogen" en nu ze betaalbaarder zijn zie ik meer mensen om mij heen het origineel kopen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Plaatje in de TS blijft dood, maar via een omweg heb ik 'm maar even gemirrored:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f1c84a8c16f1cfbce8c9fe539516a62/full.jpg

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• DarthPlastic
Artikeltje op ZDNet: http://zdnet.be/talkback....tbid=114665&inc=subthread

edit: Hij bestaat echt!
Artikeltje + waar hij schijnbaar te koop is : http://irintech.com/x1/blogarchive.php?id=684

[ Voor 40% gewijzigd door DarthPlastic op 08-03-2007 20:30 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Gody schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:25:
[...]
Het plaatje werkt hier gewoon hoor. Dwz ik zie hem gewoon in de sp staan en ben nog nooit op mijnalbum.nl geweest...
Hier werkt het ook.

Hoe dan ook, dat deze versie niet legaal is is duidelijk. Interessanter is hoe het werkt: hebben de chinezen het proces al geheel gekraakt, of werkt deze versie gewoon niet of nauwelijks na installatie? Ik kan me best voorstellen dat gewoon een cdtje zonder key op een markt wordt verkocht, tegen de tijd dat de klant er achter is dat de software beperkt werkt is de koopman toch al vertrokken..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hertog schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:29:
[...]

Hoe dan ook, dat deze versie niet legaal is is duidelijk. Interessanter is hoe het werkt: hebben de chinezen het proces al geheel gekraakt, of werkt deze versie gewoon niet of nauwelijks na installatie? Ik kan me best voorstellen dat gewoon een cdtje zonder key op een markt wordt verkocht, tegen de tijd dat de klant er achter is dat de software beperkt werkt is de koopman toch al vertrokken..
Meest waarschijnlijk lijkt me dat het gewoon een bekende, gelekte, key is die meegeleverd word.

Net zoiets als je in het XP-tijdperk de welbekende FCKGW-key had die ook bij elke illegale versie opdook (tot hij niet meer werkte dan, en dat was al vrij snel).

Virussen? Scan ze hier!

• DarthPlastic
Pirated Windows Vista on sale in China on global launch day

As Microsoft kicked off the global launch Tuesday of its long-awaited Windows Vista, the software giant's new operating system also hit the streets of China -- in pirated form.
In an electronic market in the southern Chinese city of Shenzhen, scores of sellers were offering the brand new software for as little as 10 yuan (1.3 US dollars), along with Microsoft Office, anti-virus software and others.

The sellers said Vista was available even several weeks before its launch, although they would not say how they got hold of the version.

Described as the "official version of the new generation operating system" on its cover, the pirated copy offered an identification code at the back of the disk for downloading the software.

Microsoft could not be immediately reached for comment.

Vista, an operating system that took five years and six billion dollars to develop, hit the shops in 70 countries around the world Tuesday.

Counterfeiting remains widespread in China despite government efforts to control the problem following pressure from trade partners, particularly the United States and the European Union.

Everything from pirated books to CDs, DVDs, software, clothes, shoes and medicine can be found in most Chinese cities.

(bron)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

wildhagen schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:32:
[...]

Meest waarschijnlijk lijkt me dat het gewoon een bekende, gelekte, key is die meegeleverd word.
Klopt, maar die werken al vrij snel niet meer, had ik het idee.
Net zoiets als je in het XP-tijdperk de welbekende FCKGW-key had die ook bij elke illegale versie opdook (tot hij niet meer werkte dan, en dat was al vrij snel).
Bij XP duurde dat volgens mij nog tot SP1, dat was niet zo 'vrij snel'. Ook is 'niet werken' relatief, het ging niet over tot beperkte werking of wat dan ook.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hertog schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:33:
[...]

Bij XP duurde dat volgens mij nog tot SP1, dat was niet zo 'vrij snel'. Ook is 'niet werken' relatief, het ging niet over tot beperkte werking of wat dan ook.
True, maar in tegenstelling tot XP, springt Vista dus in Reduced Functionality Mode als je je versie niet activeert binnen 30 dagen (en activeren lukt niet als de key blocked is). En dan kan je dus erg weinig meer. En terecht uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-03 18:41

krvabo

MATERIALISE!

DarthPlastic schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:33:

The sellers said Vista was available even several weeks before its launch, although they would not say how they got hold of the version.

(bron)
Ja moeilijk.. hij was 1 dag na het RTM-gaan al te downloaden. Dit was dus 11 november al.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
wildhagen schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:35:
[...]
True, maar in tegenstelling tot XP, springt Vista dus in Reduced Functionality Mode als je je versie niet activeert binnen 30 dagen (en activeren lukt niet als de key blocked is). En dan kan je dus erg weinig meer. En terecht uiteraard.
Ehh, 120 dagen, je kunt de timer 3x terugzetten :+

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

wildhagen schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:35:
[...]

Ja, maar dit gedeelte van mijn post ging alleen over je opmerking dat de FCKGW key bij XP 'vrij snel' niet meer werkte.

Inderdaad, Vista gaat al vrij snel niet werken, en ja, dat is terecht, maar het betekent óók dat veel chinezen ineens met een niet werkende versie gaan zitten en daar misschien minder blij om gaan zijn, of dat piraten in China een manier hebben gevonden die wel werkt.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Hertog schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:43:
[...]

Ja, maar dit gedeelte van mijn post ging alleen over je opmerking dat de FCKGW key bij XP 'vrij snel' niet meer werkte.

Inderdaad, Vista gaat al vrij snel niet werken, en ja, dat is terecht, maar het betekent óók dat veel chinezen ineens met een niet werkende versie gaan zitten en daar misschien minder blij om gaan zijn, of dat piraten in China een manier hebben gevonden die wel werkt.
of dat ze gewoon een manier zoeken om rap wat geld te hebben
dat er daarbij een hoop mensen gekloot worden speelt hen wrs geen rol: ze zijn dan toch al vliegen.

ofwel is het een geslipstreamde oplossing die met hun key manager-server werkt ipv die van microsoft
(die dan ook openbaar is - en ev. gehost wordt op enkele zombie's)

hoe dan ook: klikt het te schoon is het wrs ook te schoon om waar te zijn, de achterdocht is hier wel terecht
Pagina: 1