Toon posts:

Hoe werken wyse-terminals?

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nieuw hier op Got en heb geen enkele ervaring met wyse-terminals en aangezien het vrij moeilijk is info erover te vinden op internet hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb laatst van een kennis 12 wyse terminals gekregen, om precies te zijn het model; Wyse WT1200LE.

Als ik het goed begrijp werkt alles als volgt; je hebt 1 hoofdserver en daarvanuit beheer je deze terminals en geef je ze rechten. het voordeel van deze terminals is dat alles dus makkelijk vanuit 1 centraal punt te beheren is en ze niet kapot gaan.

Nu is mijn vraag; hoe koppel je deze terminals aan de server?
voor 12 wyse-terminals...wat zijn dan de minimale specs voor de server? ook qua software.
Kortom; zouden jullie mij op weg kunnen helpen met het opzetten van zo`n netwerk en welke benodigheden ik dan nodig heb?

alvast bedankt

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Wyse terminals zijn bedoelt voor in een Terminal server omgeving vaak in combinatie met Citrix. Ding start op via netwerk en krijgt van een Tftp server een soort boot bestand waarvan geboot wordt.

Maar ik weet zeker dat op het grote Internet meer informatie te vinden is.

Hits by google 85000! http://www.google.co.uk/s...=Wyse+terminal+1200&meta=

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De 1200LE is niet meer leverbaar, opvolger is de S10. Deze terminals die draaien op het Blazer OS (soort uitgekleed linux achtig OS) krijgen van de DHCP server het adres van een ftp server. Op deze server staat in de wyse directory een wnos.ini. In de config file staan de connectiegegevens naar de terminal server.

Eventueel kun je nog een ini map inrichten met diverse ini files waarin verschillende connecties staan, zo heb ik in ider geval drie files met verschillende resolutie settings, een gebruiker kan dan zelf de resolutie van zijn scherm/sessie bepalen aangezien ze dit op de server niet kunnen/mogen.

Bij ons draaien nu 110 Wyse terminals van de 160 werkplekken en ik ben er erg tevreden over. Op Windows CE gebaseerde clients zijn over het algemeen wat trager door de overhead van CE.

edit:
Je kunt overigens ook gewoon in de connection manager op die thin client een connectie instellen. Deze is echter niet centraal te beheren. Maar met 12 clients is dat wel een optie.
Nu is mijn vraag; hoe koppel je deze terminals aan de server?
voor 12 wyse-terminals...wat zijn dan de minimale specs voor de server? ook qua software.
Kortom; zouden jullie mij op weg kunnen helpen met het opzetten van zo`n netwerk en welke benodigheden ik dan nodig heb?
- je koppelt ze dus niet, ze maken een rdp of ica connectie
- specs voor de server liggen aan aantal users die erop moeten werken
- je hebt een Windows terminal server / citrix server nodig

Heb je overigens ook de benodigde voedingen erbij ?

Beheer heb je verder niet op die dingen, mocht je een firmware upgrade willen doen dan kan dat ook via de ftp server.

offtopic:
Als je ze niet gaat gebruiken heb ik evt. wel interesse

[ Voor 37% gewijzigd door seq_uence op 08-03-2007 20:15 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

kraats

Ik rol

Heerlijke apparaten, die 1200LE's.. Ik heb ongeveer 120 stuks 3125 staan van Wyse.. maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 1200LE, waar ik er ongeveer 20 van heb staan. Super snel en érg simpel te beheren en te gebruiken.
Via die FTP-server kun je trouwens ook makkelijk per terminal een andere config gebruiken, door 'm naar een andere map op de FTP-server te laten verwijzen.
Zie hier voor hoe je 'm moet configgen.
Enneh.. interesse heb ik ook nog wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door kraats op 08-03-2007 20:27 . Reden: interesse ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Kraats hoe kan ik met jou in contact komen? want voor een mooi prijsje doe ik ze wel weg;)
(sorry dat ik het zo openbaar op het forum zet maar ik weet niet hoe ik een persoonlijk berichtje naar hem moet sturen)

• seq_uence
Waarom vraag je het mij niet, aangezien ik dit al eerder heb opgemerkt ?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

kraats

Ik rol

seq_uence schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:37:
Waarom vraag je het mij niet, aangezien ik dit al eerder heb opgemerkt ?
Ben ik het mee eens, hoor.. wie het eerst komt, ........

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry seq_uence, ik had niet begrepen dat jij er ook interesse in had mijn excuses hiervoor.
maar nogmaals als er iemand interesse heeft in de Wyse WT1200LE (12 stuks)
kunt u contact met mij opnemen.

• seq_uence
Kan ik je mailen ? Stuur anders even een tel.nummer naar r_sequence@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
seq_uence schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:23:
Kan ik je mailen ? Stuur anders even een tel.nummer naar r_sequence@hotmail.com
Ik heb jou daarstraks een mailtje gestuurd toch?
op dit moment kan ik je helaas niet telefonisch te woord staan wegens persoonlijke omstandigheden.
maar ik heb je gemaild en daar kun je dan eventuele vragen en een bod naartoe sturen.

• seq_uence
Sorry, ik kijk normaal weinig in die mailbox. Bedankt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

sorry hoor maar dit soort topics hoort echt niet in PN&S meer voor marktplaats ofzo. Kan iemand dit op slot donderen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bij deze.. :|

uitzoeken hoe die terminals werken is een kwestie van lezen en testen. En telefoonnummers uitwisselen doe je maar buiten dit forum..

suc6 :w

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar ik mis een hoop eigen initiatief om het e.e.a eerst zelf uit te zoeken.

Verder hebben we voor dit soort dingen V&A, gelieve niet hier te gaan handelen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.